• bella 88

Platt rumpa

Fan, jag har kommit på att jag har platt bakdel... ...FULT!!!

I övrigt är jag rund så jag fattar inte riktigt varför jag skulle ha denna oturen. Men när jag tänker efter så är det rätt många runda som faktiskt har lite plattare bak. Varför är det så tro, kan det vara så för att man är rund runtomkring och därför sticker den inte ut som från en smal kropp!?

Om någon här gått ner i vikt, fick ni finare former då också?
    Kan man träna rumpan i form?

*suck, missnöjd, surar*

• Svar på tråden Platt rumpa
  • Aiwendil

Du.. jag har också platt röv..
    Inte för att det ger någon tröst kanske men jag tror vi bara får acceptera detta faktum.
    Eller göra J-LO implantat

Mamma till Isak - 2007 03 09
  • zenna

Efter att jag fött min son och viss viktuppgång fick jag en komentar om - wow, du har ju rumpa nu! Har alltid trott att jag haft det men nu när jag gått ner till min normala vikt igen så har jag konstaterat att jag är platt men mina j-a ridlår sitter som berg. Dom hade jag gärna förpassat uppåt

• luspudel

Muskler är bulliga och runda... så vältränad rumpa = lite rundare rumpa :D

• bella 88

Jaha, vad bra!
    Men hur gör jag rumpgymnastik då...?

• luspudel

Hehe ! Ja promenader och jogging tex tränar ju rumpan mycket, men det är ju kanske inte så himla mycket styrketräning på det viset... Har du testat typ Friskis o Svettis nån gång? Där gör man olika rumpövningar till exempel =) Spinning kan jag tänka mig är bra också...

Kort sagt, det mesta tror jag... rumpan sitter ju trots allt i mitten så jag antar att den är med på det mesta ;)

• bella 88

Hmmm, hur lång tid tar det innan man ser resultat? Går det på 2 veckor? Har lite bråttom...

• didda

Kör knäböj och utfall med antingen hantlar i händerna eller en skivstång på nacken. Det är de allra bästa rumpbyggarövningar som finns. Det tar tid att bygga muskler, räkna med många månader innan du ser resultat.

• shellstr

2 veckor är bara att glömma. det tar en del tid att bygga muskler

• Mrs Moneybags
    didda skrev 2008-10-11 09:51:56 följande:
    Kör knäböj och utfall med antingen hantlar i händerna eller en skivstång på nacken. Det är de allra bästa rumpbyggarövningar som finns. Det tar tid att bygga muskler, räkna med många månader innan du ser resultat.
    Exakt. Knäböj och utfall...två-tre gånger i veckan.
  • bella 88

Men att ligga i soffan & spänna stjärtmusklerna så hårt att man nästan börjar skaka, räknas inte det tro? *snälla*

• bella 88

Knäböj OCH utfall!? Alltså är det en & samma övning eller 2 olika...hur går detta till på ett ungefär?

*trög på träning* (förklarar saken)

• Im Fabulous

Det kanske kan bero på "kärlekshandtagen"? Det som sitter mitt på magen? Har man mycket sådant kan rumpan upplevas som plattare.

Att ha för mycket fett just på magen och kärlekshandtagen beror på ett för högt kaloriintag.

Svar på tråden Platt rumpa