• solstickan41

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Vilken överraskning fille, helt otroligt. Att först oroa sig för om allt är ok och sen få se två hjärtan ticka istället
    Gratulerar !

• solstickan41

BETTE, träna är okej men försök se till att du äter riktigt ordentligt. Kroppen får inte svälta, bättre den får i sig rikligt med fett innan insättning så kroppen känner att det finns depåer att ta av. Jag tränade en del innan insättning och åt GI-mat. Men 3 veckor innan ET så slutade jag träna och tog bara promenader plus att jag slutade med GI och åt som vanligt igen med extra mycket nyttigt fet mat.
    Detta ovan behöver ju inte ha bidragit till att jag blev gravid men min syster tyckte inte om att jag gick ner i vikt innan insättning. Därför ändrade jag kosthållningen och motionen.
    Det är klart du gör som du känner passar dig

• solstickan41

Bette, den nedregleringssprutan jag tog sattes i sätesmuskeln.

Kul Makima, det kommer gå fint ska du se.

• solstickan41

Har varit på resande fot sen i onsdags. kom precis hem och har läst ikapp lite snabbt på båda trådarna.
    Det är tråkigt att läsa om ditt missfall ZXZX, så sorgligt att läsa att du haft så många i ditt bagage..
    Glad som sjutton är jag åt ditt plus Sanca.
    fille, härligt att de två småttingarna kivas i magen på dig
    Makima, lycka till imorn. Det kommer gå jä'ttefint ska du se och du kommer se ett hjärta picka ..

Jag ska till MVC på tisdag på inskrivning. Hoppas att de kollar upp så att den lill' mår gott och lever i maggen. Är faktiskt lite orolig. För några veckor sedan vaknade jag av kramper i livmodern som avtog när jag vände på mig, men började igen av och till i några minuter. Det var obehagligt och jag är fortfarande lite nojjig att något ska gått tokigt. Annars kliar det som utav bara h*lete överallt när jag blir varm. Har fått utslag också. Annars så mår jag bara bra

• solstickan41

Igor , du ligger en vecka före, så härligt att den lill redan är 5 cm lång, WOW'!
    hur mår du, känner du av något?

• solstickan41

Nu har jag blivit inskriven på Mama mia på söder
    Allt såg fint ut med mina värden; blodtryck, järn och socker.

Vi fick även se lilla skrutten genom UL. H*n var nu 4,6 mm lång från huvud till rumpa. Man såg hjärtat slå och h*n ville inte ligga still. Är på vecka 11+0 idag.

Ni ska bara veta att jag nu känner världens lättnad och nu komemr jag sluta nojja mig för småsaker.

Barnmorskan frågade inte ens om Nupp Eller KUB. Det var jag som frågade om det. Eftersom min donator är 27 så tyckte inte hon att det var nödvändigt om inte vi ville kolla själva. Det man kan se bara är om barnet har kromosomavvikelser. Jag skulle inte ta bort barnet om den har DS. Däremot om de kan upptäcka vid senare UL om barnet skulle bli mycket skadat och lida mycket eller kanske vara dödsjukt.
    Alla har rätt till sin egen vilja i denna frågan.

Lycka till fille idag på MVC.

Vågar mig på att skriva in mig på BF listan nu
    Har ju blitt ett år äldre också så det blir till att ändra nicket.

Igor BF 090518
    Solstickan42 BF 090526
    Makima BF 090630

• solstickan41

Härligt fille att allt såg fint ut och att ditt blodtryck sjunkit.
    hymafr, jag hoppas jag kan pricka in datumet
    Jag placerar oss i datumordning på BF listan. Tror i oförsig att du fille kommer föda tidigare med tanke på twinsen Kanske före Igor t.o.m.

Igor BF 090518
    Fille BF 090526
    Solstickan42 BF 090526
    Makima BF 090630

• solstickan41

På min klinik i Riga har de inte frågat efter blodgrupp varken på mig eller min karl och jag fick inte heller veta om min donators blodgrupp. Ska kanske skriva och fråga om det.
    Min barnmorska frågade inte heller om donatorns, men de tog ett test på mig nu när jag var där.

• solstickan41

Jag läser här men har tydligen inte skrivit på länge. Har blivit lite piggare på kvällarna och känner mig knappt gravid alls. Brösten är väl extra ömma ibland bara. o känslig är jag, mer än vanligt.
    Hade lite intimt med karln idag , något jag inte haft sen innan ET. Va lite rädd att börja blöda eller nåt men livmodern satt så högt. Det var en lättnad.
    Vågar ni ha s*x?

Fille, va härligt att knytten växt till sig o att allt är bra med dig.

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD