• solstickan41

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Men Makima, vilken hemsk upplevelse.. jag är så ledsen för din, er skull. jag hade verkligen sett fram emot glädjebesked från dig idag.. usch vet inte vad jag ska skriva..blir stum
    Varmaste kramen o ta hand om er..

• solstickan41

Bette, det känns inte alls när de sätter in embryona.

Igor, jag mår fint, va på mvc igår och lämnade lite provsvar och tog några prover bara. Frågade om jag kunde se bebin igen men hon hade inga tider just då. Det fanns tid tors el fred men jag avböjde. Jag tog fram min Angelsound imorse och fick till min förvåning höra hjärtljuden från lill*n en kort stund. Blev såå glad och gick och pratade med babyn hela morgonen o klappade på maggen Jag är i vecka 13+2 idag.

Igor, annars så känner jag absolut inget därifrån men att den lill* växer känns i alla fall i och med att det stamar i byxorna. Kan inte knäppa igen dem längre. Känner du att livmodern har växt över blygdbenet? Det kan jag känna. Det känns nästan lite obehagligt att trycka där.

Fille, hur mår du med twinsen?

vitsippa, när ska du testa ?

solis, lycka till med ruvningen.. du kanske läser här också..

Tar lixom allt på ett bräde nu när jag har tid och ork o skriva.. Lite hysteriskt på jobbet denna veckan.

• solstickan41

vitsippa, tråkigt att du fått uppleva ett negativt FVP. Usch, va hemskt.
    Min barnmorska föreslog inte ens några tester när hon fick höra om ÄD. Det var jag som frågade. Valde att inte göra något eftersom jag förmodligen inte gjort abort ändå om barnet har DS. Jag är 42 år och känner att det är min chans nu att få barn. Om det vid RUL visar sig att barnet är så sjukt att det det lider varje dag av att den har så ont och är helt superhadikappad då kan jag tänka mig ta bort det. Men nu ska jag inte tänka så utan allt ser säkert helt ok ut

alla har rätt att göra sina val. Gör som du känner vitsippa, förstår om du tänker göra en koll pga vad du gått igenom.

välkomna hit ni två blivande mammor

• solstickan41

Igor, hur änns det för dig att gå på så täta kontroller? Jag skulle tycka det var skönt men om man mår fint så behvs det kanske inte så ofta. Det kan vara svårt att ta ledigt från jobbet av och till. I början hade jag gärna gått varannan dag

Jag ska åka till Riga nästa helg med min kille. Vi ska dit och julshoppa och se oss omkring tillsammans denna gång. Vi åkte ju olika tider och var aldrig där tillsammans. Det ska bli mysigt att se frihetsstatyn igen. Det var där jag kände att lilla pyret fäste och dessutom ska jag in i stora katedralen igen. Jag gick in där och bad faktiskt att jag skulle få bli gravid och det gick i uppfyllelse.

Hur mår ni gravida?
    Jag mår fint men är lite känsligare än vanligt vid vissa situatoner och när jag ser på film. Grinar väldigt lätt..
    Mina bröst har mjuknat och är inte lika känsliga längre.
    Jag har RUL 5 januari, kommer vara i v 20 då. Ska resa bort under julen och därför blev det en sen tid.

• solstickan41

Scilla, jag har inte haft spottings på det sättet efter progynonstart utan efter att jag blev gravid fick jag tunna blödningar men det är ju ganska vanligt. Kan inte hjälpa dig.

• solstickan41

Härligt att du mår fint Igor

Det gör jag med. Otroligt faktiskt att man knappt kan känna av att man är gravid. Man får hoppas att det goda fortsätter hela graviditeten och att man kan arbeta så länge som möjligt. ska bli skönt att gå ledig över sommaren sen med bebben.. vilken underbar tid..

• solstickan41

Bette, jag hade ont i ländryggen. Detta har jag inte haft någon gång vid mina graviditeter.
    Kände inte av mina bröst alls i början på ruvningen.
    Alla har olika känningar och jag hoppas dina stämmer med en graviditet

• solstickan41

Hoppa Bette att det växer ett litet pyre därinne.. håller tummarna!

Vitsippa, hur gick det? HCG värdet var ju fint

• solstickan41

Tjohoo Vitsippa, vilken härlig nyhet! Ta det lugnt nu och njut.. lättare sagt än gjort, jag vet men ett stort steg på väg är du ..

• solstickan41

Du är på rätt väg Vitsippa

Bette, ledsamt att läsa i andra tråden att du testat minus. Du har väl i frysen vad jag vill minnas. Nya tag.. kram på dig

Sanca, jag mår fint, går in i vecka 18 på tisdag, helt ofattbart vad tiden går fort. Snart är jag halvvägs ju :-O
    Magen syns liite och har blivit liite hårdare. Jag hade en lagom mjukis innan, nja den finns därutanpå nu också
    Äter mer nu och har gått upp snart 3kg sen insättningen.

Kul Igor att du också mår prima, jag ska på RUL den 5 januari. Blir så sent pga resan.

Fille, hur mår du o twinsen?

Jag försvinner 2 veckor till Thailand i morgon. Önskar er alla en God jul!! är tillbaka i mellandagarna.

ps,kikar nog in här om jag sitter vid dator..

• solstickan41

Vitsippa, ta extra progesteron vaginalt på en gång och lägg dig o vila.
    Jag blödde ljust klart vattnigt blod, men ytterst lite. Det gick över efter ett tag.

• solstickan41

Jag har haft sånt jä*la missflyt sen igår. Vi skulle ju resa till Thailand i måndags. När vi kom till flygplaten så gick inte vårt flyg alls den dagen !! allt hade avbokats för länge sen o vi hade inte informerats om detta. Vi fick snäääällt åka hem igen:-O Tur vi bor i Sthlm.
    Resebyrån lovade att ordna ny biljett till idag. Inte sjutton hände något även när vi ringde o tjatade. När klockan närmade sig 14.00 tog vi tag i saken själva och åkte in till Kinas resebyrå som ordnar resorna och hon var snäll och bokade om vår resa till idag. Vi pustade ut en aning för vi hade i alla fall 2 timmar kvar till avresan.
    Vilken chock vi fick sen när min kille nekades att åka eftersom han inte ordnat visum till Thailand. Han är EU medborgare men tyvärr så måste han ändå ha visum. Inte ett endaste ord om detta från resebyrån han beställde biljetterna ifrån.
    Kan de göra så?

FY F*N är så besviken. Vi ska nu ta oss till thai- ambassaden imorn. Tar tre dagar att få visum. Så nu kanske vi får boka om resan igen och åka på söndag istället. Vi får betala extra i mellanskillnad för resan. Vi kommer skicka varenda räkning som blir utöver till den där jä*la resebyrån Viva travel i Uppsala.

skitkul att gå till jobbet igen i några dagar. NOT! Men blir nog så tvungen. Pengar för 3 dagar till är mycket.

Sorry, helt OT men är så ledsen o besviken på allt. Gravid o allt så grät jag på flygplatsen också...

• solstickan41

Tack tickan, ja Sverkers soptunna passar perfekt för den resebyrån. Betalar de inte så kommer vi reklamera.

Vitsippa, hur är det med dig..? jag vet känlsan av maktlöshet o oro.. men vi är väldigt många som råkat ut för samma sak efter ÄD och det har gått fint.. håller tummarna för dig.. kram

• solstickan41

Vitsippa, du är nog i Sthlm nu, hoppas det, och att blödningen la sig.

fille, vi har bokat ny resa idag IGEN och varit på thai-ambassaden. Vilken cirkus. Jag kommer inte vara lugn förrän vi går av planet i Thailand och går på thailändsk mark..
    3500kr extra betalning per person på resan har vi fått lägga till. Om vi avbokat hela resan hade vi fått endast 1/4 av priset tillbaka och då hade vi ändå avbeställningskydd.

Tackar tjejen på Air China, hon va en klippa och så lugn hela tiden. Fixa allt åt oss 2 gånger utan att knota det minsta.

Nu sitter jag på jobbet igen och känner mig ganska okej. Skönare och vara här än sitta hemma och gräma sig.

• solstickan41

Hade missat ditt inlägg förut Igor. Va kul att läsa att allt såg fint ut och att du mår bra fortfarande
    Då låter det bra med extra kontroller om det kan vara en fara för oss. Just nu mår jag också hur bra som helst men vi får väl se vad som väntar. Jag måste boka om vårt RUL som är bokat till 5 jan( v 19+6). Vi kommer vara på resande fot då så det blir ännu senare.

Bette, ny donator så snart. Va skönt att det går att ordna så fort. Förstår ju att du vill på't igen

förväntan68, hur känns det med ruvandet?

• solstickan41

Goda nyheter vitsippa, skönt! Tänkte på dig i morse o undrade hur det gått.

förväntan68,3e el 4de ruvardagen kände jag som dubbla stick mitt i livmodern. Det var då den satte sig, jag fick lite rysningar och stod då precis vid Frihetsmonumentet i Riga. Dagen efter fick jag känning i vänstra äggstocken och trodde då att den andra av embryona satt sig i äggledaren. Men nu tror jag att det var någon sorts reaktion på att en graviditet var på gång. Har känt så förut nämnligen och då var jag gravid men fick ett utomkveds då.
    Skönt att du känner något därnere, spännande.. jag kände inte mer än det jag beskrev och att jag fick väldans ont i ländryggen i en vecka minst. Tidigare vid mina gravidteter har jag fått molvärk/mensvärk men inte denna gång.

• solstickan41

Igor, vi åker på söndag.. hoppas jag

Jag fick också göra detta test i svalg och mellangård. Har inte fått provsvar så det såg nog bra ut.

Jaaa, vi vill se fler på listan.. men förstår om ni väntar liiite till...

• solstickan41

Halloj alla, och god fortsättning!

Jag skrev här igår men tydligen postade jag inte iväg den eller nåt..skriver kort en ny uppdatering..

Jag är hemma igen efter thailandsresan. vi kom iväg efter mycket strul även sista svängen till Arlanda då vårt plan hade tekniska problem och inte hade flugit från Peking än.. haha.. helt otroligt.. men vi fick åka med SAS istället.

Igår var jag på rutin UL. vi fick veta att allt såg fint ut och att det troligtvis finns en liten flicka därinne..
    Jag har mått jättebra under resan förutom att mina ben inte har velat vara stilla under resorna.

skriver mer senare.. kram

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD