• Len

Marsbebis 2009 i Umeå, del 2

Startar en ny tråd då den gamla snart går ut.

Här samlas vi och pratar graviditet, barn och allt mellan himmel och jord! Alla är välkomna!

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m34469320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-06 17:46
    ******** BF mars-bebisar i Umeå ********
    2 mars Bisca (första barnet, Pojke) (Isabelle)
    7 mars honing(andra barnet, Pojke) (Lisa)
    12 mars annsane (andra barnet)
    18 Mars ElsasMommy(andra barnet, Pojke) (Catarina)
    21 mars Tilda85(första barnet)
    21 mars Mcdurmat3 (andra barnet)
    22 Mars Cattiz79 (tredje barnet, Flicka!)
    23 mars Len (andra barnet, POJKE)
    24 mars nya tag (andra barnet, en flicka?)
    26 mars Majamjau (andra barnet)
    27 mars kius (andra barnet)
    28 mars Zepcan (första barnet)
    4 april Smultronblomma (första barnet)
    7 April IMLVLM (första barnet)
    15 April Neithotep (tredje barnet, pojke) Kan ändras efter UL 18/11

• Svar på tråden Marsbebis 2009 i Umeå, del 2
  • ElsaEbbesMamma

Jag gick upp 7kg på hela förra graviditeten. Men, har redan hunnit upp 5kg nu.. Så det lär ju bli att jag kommer säkert gå upp minst 15kg denna gång.

Och, jag var en av dem som INTE rasade i vikt när jag ammade. Eftersom att jag "bara" gick upp 7kg förra grav, så vägde jag självklart mindre efter förlossningen. Men, det var det jag gick ner. Sen så har jag stått still på samma vikt efter det. Tills nu då.. =/

Åh, 1½vecka kvar tills UL! Längtar! :D Hoppas att man får någon bra som frågar självmant om könet.. Är så rädd att få samma svar o samma BM som förra gången.. Eller en BM som inte alls är motiverad till att berätta könet, och därmed kollar i två sekunder o sen säger; det gick inte att se!

Förresten, tappat all motivation till skolan..
    Har enormt ont i nacken o huvudet. Som gått ner i armar o händer. Så jag får enormt ont av att sitta o skriva.. :( Måste höra av mig till läkaren o se vad denne säger. Känns som att jag sitter hela dagarna vid datorn, eftersom jag studerar mest på distans. Så jag vet inte hur jag ska klara resten av terminen o början av nästa med det här ontet.. :( Nån som har nå bra tips?

• Bisca

ElsasMommy. Vad jobbigt att ha ont sådär. Jag brukar stretcha axlar och nacke när jag får sådär ont. Det släpper inte på en gång, men efter ett tag brukar det bli bättre. Lyfter också hantlar för att motverka att det blir så spänt och ont. Men kolla med läkare eller kanske ännu hellre sjukgymnast för lite tips och råd.

Zepcan: Håller med om att Anita var toppen. Gjorde tidigt UL på Mydoctor.

Apropå viktuppgång. Har gått upp 2 kg så här långt. Men tror att det blivit ett kilo till de senaste dagarna för jag har varit så himla sugen på gotta och mat. Jag väger dock många kilo för mycket sedan tidigare, så det är skönt att det inte rusat iväg alldeles ännu. Är i v 19+4.

Är så peppad på bakning just nu. Idag har jag gjort morotskaka och i morgon tänkte jag baka drömmar och cookies. Har även köpt vit choklad med limesmak, men inte kommit på vad jag ska göra med den ännu. Några tips? Helt knas egentligen, för jag har inte bakat kakor, mer än nån efterrätt ibland, på säkert ett par år. Jag får väl skylla på hormonerna .

Vi har haft namnklurarverkstad här hemma idag. Det är himla mysigt. Denna vecka ligger Alvin, Leon och Joel bäst till. Förra veckan var det Filip och Alfred.

Lillkillen hör av sig hela tiden nu känns det som. Känner flera gånger om dagen. Speciellt när jag sitter lite ihopsjunken, typ vid bordet. Eller i bilen också för den delen. Är så glad att det är liv i krabaten.

• zepcan

Oj vad ni alla ärduktiga och står i.själv är jag fortfarand så trött att jag sover och sover och sover...... men men hoppas på att det blir bättre efter lite semester=)

elsasmommy: Det tycker jag du ska=)

bisca: JaJag tyckte anita var helt underbar. hade superfnatt en vecka innan och fram tillsjag såg lillen i v. 13 att det inte fanns någonting i magen att jag helt plötsligt bara hade gått upp en hel massa i vikt.så hon var så förstående och bra tycker jag.

Jag vet inte varför jag går uppså mycket i vikt, kan vara att jag har tränat regelbundet förut men dragit ner en heldel och förut slarvat mycket med maten och nu försöker jag mitt bästa för att äta för lillens del.men jag hoppas det avtar lite i fart det ska juh som sagt var bort allt ihopa sedan=/

• Len

zepcan: Sover och sover, du skrev ändå på en härligt tid inatt

Jag oroar mig inte så mkt för vikten denna gång. Det blir som det blir. Jag äter precis som vanligt, och kan på så sätt inte styra så jätetmycket hur mkt det ska bli. Det tar jag sen.
    Förra gången fick jag hela tiden höra hur stooor jag var, och att det MÅSTE vara två. Skitdrygt, men denna gång har ingen sagt nåt, och jag kommer inte heller ta åt mig på samma sätt om dom gör det. Det är vackert att vara gravid, så det är kul när det syns!

Nej nu måste jag ila till jobbet. Ha en bra dag allihopa!

• Cattiz79

Tjohoo, nu har vi varit på UL. Bebis mådde prima, sparkade, slog kullerbyttor och gjorde massor av akrobatiska konster. På slutet lade sig bebis som en ostkrok, helt dubbelvikt Hur söt som helst. Dessvärre så lyckades den ha navelsträngen mellan benen hela tiden så trotts flera försök från BM`s sida att kolla könet kunde hon inte se ordentligt. Men hon tyckte nog att det lutade åt en tjej. Skall på ett till Ul den 6Nov, då blir det fosterdiagnostik och har vi tur kanske vi kan se då vad det är för stort på bebis.

• Bisca

Cattiz79: Grattis! Vad roligt att det gick bra på UL.

• Bisca

Hämtar listan från gamla tråden, så kan ni göra ändringar i BF allteftersom UL är avklarade.

2 mars Bisca (första barnet)
    7 mars honing(andra barnet)
    19 mars Neithotep (tredje barnet) Kan ändras efter UL 21/10
    20 Mars Cattiz79 (tredje barnet)
    24 mars ElsasMommy (andra barnet)Kan ändras efter UL 23/10
    25 mars Len (andra barnet)
    27 mars lady bird (andra barnet)
    28 mars Zepcan (första barnet) Kan ändras efter UL 28/10 Kl:14,30
    30 mars IMLVLM (första barnet) Kan ändras efter UL 28/10
    31 mars kius (andra barnet)
    1 april Majamjau (andra barnet)
    4 april Smultronblomma (första barnet)

• Cattiz79

Uppdaterar listan, blev flyttad två dagar från 20 till 22 Mars. Jag som tyckte 20 var så bra, samma beräknade dag som våran lilla tjej!

2 mars Bisca (första barnet)
    7 mars honing(andra barnet)
    19 mars Neithotep (tredje barnet) Kan ändras efter UL 21/10
    22 Mars Cattiz79 (tredje barnet)
    24 mars ElsasMommy (andra barnet)Kan ändras efter UL 23/10
    25 mars Len (andra barnet)
    27 mars lady bird (andra barnet)
    28 mars Zepcan (första barnet) Kan ändras efter UL 28/10 Kl:14,30
    30 mars IMLVLM (första barnet) Kan ändras efter UL 28/10