Bisca skrev 2008-10-11 20:11:38 följande:
ElsasMommy. Vad jobbigt att ha ont sådär. Jag brukar stretcha axlar och nacke när jag får sådär ont. Det släpper inte på en gång, men efter ett tag brukar det bli bättre. Lyfter också hantlar för att motverka att det blir så spänt och ont. Men kolla med läkare eller kanske ännu hellre sjukgymnast för lite tips och råd.
kius skrev 2008-10-13 21:58:36 följande:
ElsasMommy: Vet hur det känns att ha ont i nacken. Har det vissa veckor flera dagar i veckan. Har ett sittande jobb så ibland är jag spyfärdig när jag skall cykla hem från jobbet. Dessvärre kan man ju bara äta smärtstillande i form av Alvedon som ju inte hjälper mycket. Jag har gått på massage 2 gånger och till kiropraktor (Bronemo) 1 gång. Nu är jag lite bättre men inte bra. Tränar body pump när jag hinner men den senaste tiden har jag alltid fått huvudvärk dagen efter så nu har jag låtit bli ett par veckor. Använder vetekudde om axlarna på kvällen samt liniment också ibland. Försöker tänka på hur jag sitter eller står, att inte axlarna är vid öronen Men det är ju lättare sagt än gjort. Det är ju en lite svalare årstid då jag i alla fall ofta fryser... Om du har möjlighet att ta varma bad kan jag rekommendera det, det brukar vara avslappnande för musklerna. Allt detta kanske du vet redan men om inte så har du lite tips!
Tack för tipsen! Har nu fått nog av nacken o huvudvärken, så jag har bokat en tid hos Umeå Rygg o Ledklinik.. Bokade hos en kvinna, som utför behandlingar på gravida kvinnor och har en speciell bänk för gravida magar.. :D
Har använt en TENS-apparat jag fick från sjukgymnasten förut. Men, den funkar bra den första gången jag använder den, men sen så får den motsatt effekt, den spänner i hop musklerna, så att armarna "följer" som med, så istället för att slappna av, så sitter jag o försöker spänna emot när armarna dras upp mot nacken.
Så, nu har jag då bokat tid där imorron. Så håll tummarna att det ger något! Lär självklart få gå 3ggr eller något.. Blir dyyyyyyyyyrt! Men, om jag ska orka så får jag väl stå ut med kostnaden..