• Len

Marsbebis 2009 i Umeå, del 2

Startar en ny tråd då den gamla snart går ut.

Här samlas vi och pratar graviditet, barn och allt mellan himmel och jord! Alla är välkomna!

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m34469320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-06 17:46
    ******** BF mars-bebisar i Umeå ********
    2 mars Bisca (första barnet, Pojke) (Isabelle)
    7 mars honing(andra barnet, Pojke) (Lisa)
    12 mars annsane (andra barnet)
    18 Mars ElsasMommy(andra barnet, Pojke) (Catarina)
    21 mars Tilda85(första barnet)
    21 mars Mcdurmat3 (andra barnet)
    22 Mars Cattiz79 (tredje barnet, Flicka!)
    23 mars Len (andra barnet, POJKE)
    24 mars nya tag (andra barnet, en flicka?)
    26 mars Majamjau (andra barnet)
    27 mars kius (andra barnet)
    28 mars Zepcan (första barnet)
    4 april Smultronblomma (första barnet)
    7 April IMLVLM (första barnet)
    15 April Neithotep (tredje barnet, pojke) Kan ändras efter UL 18/11

• Svar på tråden Marsbebis 2009 i Umeå, del 2
  • ElsaEbbesMamma

Len; hehe, nää, ska inte byta tråd! Flört Och borde ju inte bli flyttad så mycket heller.. Kan iofs bli flyttad en vecka, och då är jag väl inne i april..

Jo, lika bra att kolla upp det när man ändå är där..

Bisca; Joo, det är säkert en sträckning, vet dock inte när jag skulle ha sträckt mig isf.. Och att det hållit i så pass länge.

Va kul att kika runt bland vagnar! Vi köpte en Knorr Nizza (idag Cango Nizza) från www.kidsroom.de när vi väntade Elsa.. Superbra och billigt! Blev typ 2667kr för allt, inklusive frakt till dörren! :)

Jaa, vad ska man hitta på en dag som denna? Är uttråkad redan! Är så synd att det inte finns så jättemycket saker att hitta på här i Umeå med barn.. Leos Lekland ska vi till på fredag, så det går inte att göra idag.. 
    Sen så finns det ju Holmsunds Tropikhus, men, kanske inte så aktiverande för Elsa..
    Sen Djungelpoolen i Holmsund. Men där är vi så ofta redan..

Finns det något mer?

Haha, jag har nog också gått upp en del nu.. :P Men, får gå efter inskrivningsvikten! Flört

Elsabus 060429 & Skrutt i magen 09
  • Len

Samma här! Jag sålde både säng och skötbord förra året, vet inte hur jag ska göra nu.

Vill helst ha en vagga, finns massor på blocket, men de är ju rätt mkt dyrare än en säng....Har ju lite tid på mig att fundera

• Bisca

Aha, vad kul att du testat Tyskland . Har sett en tråd där det finns tips om andra tyska sidor man kan beställa från också. Vet du om de märken som de säljer på kidsroom finns nånstans här i Umeå? Om man vill känna och prova alltså. Jag kollade inte så noga på märkena när vi var på babyproffsen, tittade mest övergripande vad som finns.

• Bisca

Okej, skönt att ni har gjort bort en del av inköpen redan med första barnet.

Skötbord tror jag att vi ska få av min farbror vars lillkille hunnit bli 5 år. Det var tydligen ett stort skötbord, så det får stå i barnrummet. Sen ska vi nog införskaffa ett skötbord att ha på badkaret också (byta bajsblöjor). En trappgrind ska vi få av farmor som har flyttat från hus till lägenhet, så det är kanon. Sen ska min pappa snickra en babysäng med mått som passar i vårat pyttesovrum (10kvm).

Är det bra med vagga förresten?

• Neithotep
    Bisca skrev 2008-10-19 10:21:54 följande:
    Okej, skönt att ni har gjort bort en del av inköpen redan med första barnet. Skötbord tror jag att vi ska få av min farbror vars lillkille hunnit bli 5 år. Det var tydligen ett stort skötbord, så det får stå i barnrummet. Sen ska vi nog införskaffa ett skötbord att ha på badkaret också (byta bajsblöjor). En trappgrind ska vi få av farmor som har flyttat från hus till lägenhet, så det är kanon. Sen ska min pappa snickra en babysäng med mått som passar i vårat pyttesovrum (10kvm).Är det bra med vagga förresten?
    Vagga är väl bra men man kan inte använda den särskilt länge så då måste man ju ändå köpa spjälsäng sen. Vad roligt att ha en hemmasnickrad säng! =)

Vi måste köpa tvillingvagn.. och en till spjälsäng eftersom jag tvivlar på att Loke kommer kunna sova i riktig säng när nästa bebis kommer.. och en till hokuspokus stol (eller kanske en tripptrapp till Loke) men sen ska vi nog ha allt hoppas jag, har inte hunnit sälja eller ge bort något utav Lokes babygrejer och det känns bra skönt.
  • ElsaEbbesMamma

Har spjälsäng.. men, vill gärna ha en vagga från början! En liten att ha vid sängen.. Är det som med Elsa, så lär väl bebisen ligga i våran säng i början, men, hade gärna haft en förra gången...
    Jo, har också kikat in på blocket... Men, en kompis sa att hon hade en, så jag ska försöka övertala henne att hon ska låna ut den/sälja den åt oss.. :P

Sen hade vi "skötbordet" på tvättmaskinen förra gången, la bara en skötdyna på tvättmaskinen och hade i tvättstugan.. Men, nu är det så himla fullt där jämt, så vi ska köpa Sniglar från IKEA, enkelt o billigt.. Och så ska jag nog måla om det och kanske sätta nå tyg på sidorna.

Ska hyra babyskyddet den här gången också, hade ju egentligen inte tänkt göra det, men så fick jag ju se att de fått in jättefina stolar med bas, så vi kommer hyra igen..

Bisca: Hmm, vet inte om de har dem inne på babyproffsen eller barnens hus.. Babyproffsen har nog dem inte inne, de har mest Emmaljunga, Brio o Babytravel. De har nån babytravel vagn som ser ut som en exakt kopia av min Knorr..

Sen kan ju Barnens Hus ha dem inne, de har ett lite mer varierat utbud. Men, har ingen koll nu när jag inte har kikat efter vagn..

Elsabus 060429 & Skrutt i magen 09
  • Annsane

bisac-svullna händer har jag, på morgonen kan jag inte ha ringen och under natten går det inte alls. visa dagar så får den ligga hela tiden..

ang inköp, det är tråkigt nu när man har allt.....hoppas på en tjeje så man får köpa lite ny kläder...

• nysignatur

Bisca: Tack

Jag har ju också en ettåring hemma, och undrar hur det kommer gå med ålderskillnaden. Dottern kommer vara ca 1 år och 10 månader när syskonet kommer. Vi kommer ordna det så att maken kommer att vara hemma väldigt mycket första tiden, bland annat hela sommaren, men det ska bli spännande..

Vi har en vagga men använde den aldrig sist. Allis sov mellan oss i sängen i början när man skulle amma jämt sedan fick hon sova i spjälsängen. Men eftersom hon fortfarande sover i spjälsängen, och inte verka vilja sluta med det på ett bra tag så blir det att plocka fram vaggan denna gång. Fast jag gissar att det ändå kommer sluta med två barn i sängen mellan oss

Jag tvivlar på att jag ens är gravid. Magen växer inte och jag känner inga rörelser direkt. Men om UL ger bra besked så sa jag börja rensa bland barnklädeslådorna då och se vad man kan använda igen. Gissar att vi inte behöver köpa så mycket nytt.

• Cattiz79

Vi skall nog inte heller köpa så mycket denna gången, en del kläder och en tvillingvagn men sen har vi nog allt. Men jag gillar att handla så jag lär ju inte kunna hålla mig!
    I Lördags var jag på IKEA hela dagen, lämnade familjen hemma, det var så skönt att få gå och strosa alldeles för sig själv. Handlade massor till tjejjernas rum så idag har vi fått ägna hela dagen åt att skruva ihopp möbler och möblera om. Men nu är det superfint där uppe!

Svar på tråden Marsbebis 2009 i Umeå, del 2