Inlägg från: Annsane |Visa alla inlägg
  • Annsane

Marsbebis 2009 i Umeå, del 2

avr på ul idag allt såg bra ut, men kön vill den inet visa:)
    ska dock åter på ul för hjärtat kunde hon inte se alla delar pga hur den låg...hoppas på att få se något då):)

förra graviditetn gick jag upp väldigt mycket och nu inet så mycket är i v 18+3 och plus 1,5kg. det är nog olika varje gång.
    sköter man sig är det inte lönt att lägga ner enrgin på det.

har även funderingar på namn men det är så svårt, Oscar fick inget namn på 3v för vi visst inte vad han skulle heta. Ska förberedde mig bättre den gång.

• Annsane

jag fick lite mindre än en vecka tidigare, hoppas på detta nu med:)

jag känner ett det som om något simmar där inne.....när bebisen rör sig, men med första kände jag mycket senare.

jag ska på ul igen den 29 med kl 10,

nyatag-hoppas skolan går bra och du orkar med.

• Annsane

nyatag-joo jag har gått socionom

sitter och läser och sonen sitter och ritar i mitt knä.
    han är 1,5år vilka har fler små barn......
    hur ska alla göra med dagis när nästa kommer?
    jag funderar på att ta hem honom till sommaren och sedan får han var hemma tills båda ska börja....om det skulle fungera

jag är oxå mer orolig denna både för under och förlossningen..

ensom sliter i mig nu sak gå och léka:)

• Annsane

bisac-svullna händer har jag, på morgonen kan jag inte ha ringen och under natten går det inte alls. visa dagar så får den ligga hela tiden..

ang inköp, det är tråkigt nu när man har allt.....hoppas på en tjeje så man får köpa lite ny kläder...

• Annsane

att hyra babyskyddet är inte granterat att man få den nya och fina en kompis som ska få i dec. ringde och inga nya fanns då att hyra. ring och kolla om de får några lediga i mars.

elsamommy-jo det kan var foggarna som spökar, man ska inet dammsuga sägs det det rä något i rörelsen...vila, alvedon och värme enda som hjälper fast inet så mycket.

• Annsane

Cattiz79-kan inte ska redan på ett annat då.

bling kommer jag gärna på tid spelar ingen roll.

Imigran få man ta det under hela graviditeten eller bara under en viss del, har oxå migrän men läkaren sa under förra graviditen att det inte gick att...men om så är fallet vad skönt:)

• Annsane

majumaju-varför ett tillväxt Ul?

Grattis alla til ni som fått veta kön, och killar verkar var inne:)

Alla har gjort ul nästa vecka ska vi boka en tid att ses vecka 45? passar kvällstid för de flesta?

• Annsane

tens funkar så där tycker jag, gav liten verkan men inte mycket.(kan nog har använt den för få gånger/dag el. att jag redan då var för dålig att den skulle ge verkan) Sjukgymnasten är den som skriver ut den.
    Tens ger elekriska impulser så att musklerna drar ihop sig och endorfinet ökar vilket ska ge en smärt lindring.det är inte farligt för barnet.

Hyrde en särskild för förlossning med förra barnet och tycket det gav bra smärt lindring, dock så var lustgasen bra på slutet

MIn foggar har denna vecka blivit tvärt sämre, ska ringa sjukgymnast om akupunktur i morgon.....man ska ju denna gång även klara av en 1,5 åring, kryckor funkar inte bra då

• Annsane

tens vid förlossning fungerar bra då den sitter på hela tiden, men vid fogglosning sådär.

fick akupuntur efter förlossning och det var bra 1g/v i 10 v

sjukskrivning gick väldigt bra förra gången för mej dock så är jag arbetssökande nu vet ej vad de säger då.

Svar på tråden Marsbebis 2009 i Umeå, del 2