• Bisca

Marsbebis 2009 i Umeå, del 2

ElsasMommy. Vad jobbigt att ha ont sådär. Jag brukar stretcha axlar och nacke när jag får sådär ont. Det släpper inte på en gång, men efter ett tag brukar det bli bättre. Lyfter också hantlar för att motverka att det blir så spänt och ont. Men kolla med läkare eller kanske ännu hellre sjukgymnast för lite tips och råd.

Zepcan: Håller med om att Anita var toppen. Gjorde tidigt UL på Mydoctor.

Apropå viktuppgång. Har gått upp 2 kg så här långt. Men tror att det blivit ett kilo till de senaste dagarna för jag har varit så himla sugen på gotta och mat. Jag väger dock många kilo för mycket sedan tidigare, så det är skönt att det inte rusat iväg alldeles ännu. Är i v 19+4.

Är så peppad på bakning just nu. Idag har jag gjort morotskaka och i morgon tänkte jag baka drömmar och cookies. Har även köpt vit choklad med limesmak, men inte kommit på vad jag ska göra med den ännu. Några tips? Helt knas egentligen, för jag har inte bakat kakor, mer än nån efterrätt ibland, på säkert ett par år. Jag får väl skylla på hormonerna .

Vi har haft namnklurarverkstad här hemma idag. Det är himla mysigt. Denna vecka ligger Alvin, Leon och Joel bäst till. Förra veckan var det Filip och Alfred.

Lillkillen hör av sig hela tiden nu känns det som. Känner flera gånger om dagen. Speciellt när jag sitter lite ihopsjunken, typ vid bordet. Eller i bilen också för den delen. Är så glad att det är liv i krabaten.

• Bisca

Cattiz79: Grattis! Vad roligt att det gick bra på UL.

• Bisca

Hämtar listan från gamla tråden, så kan ni göra ändringar i BF allteftersom UL är avklarade.

******** BF mars-bebisar i Umeå ********
    2 mars Bisca (första barnet)
    7 mars honing(andra barnet)
    12 mars annsane (andra barnet)
    19 mars Neithotep (tredje barnet) Kan ändras efter UL 21/10
    20 Mars Cattiz79 (tredje barnet)
    21 mars Mcdurmat3 (andra barnet)
    24 mars ElsasMommy (andra barnet)Kan ändras efter UL 23/10
    25 mars Len (andra barnet)
    27 mars lady bird (andra barnet)
    28 mars Zepcan (första barnet) Kan ändras efter UL 28/10 Kl:14,30
    30 mars IMLVLM (första barnet) Kan ändras efter UL 28/10
    31 mars kius (andra barnet)
    1 april Majamjau (andra barnet)
    4 april Smultronblomma (första barnet)

• Bisca

Sen jag var hos BM senast och jag då förstod hur det känns när killen rör sig så känner jag varje dag. Flera gånger om dagen. Det är supermysigt. Jag som var så orolig innan . Har fått ett gosedjur med inbyggd speldosa av pappas särbo. Har spelat den flera gånger för pyret och det är som att han vaknar till och kickar lite när jag gör det .

Apropå vara trött och inte orka göra saker. Jag har varit himla trött fram tills för nån eller ett par veckor sedan. Har i princip inte orkat laga riktig mat utan ätit mest halvfabrikat hela tiden.

Men så för ett par veckor sen vände det. Så nu orkar jag mkt mer och känner mig inspirerad på ett annat sätt. Så tröttheten lättar säkert för er andra också.

Ska förresten sy nya kuddfodral till soffkuddarna idag. Var på Ohlssons igår och köpte ett lila tyg. Har dock inte klurat ut hur jag ska göra för att få ihop dem. Orkar inte sy i dragkedja. Så antagligen blir det bara som ett örngott. Eller så syr jag dit några snören som man kan knyta ihop med. Har även plockat fram smöret ur kylen så det ska bli lagom temperatur tills det är drömbakardags. Tog även recept på kolakakor av en kompis som jag lunchade med igår.

Det är ju himla bra egentligen att baka nu, för då kommer det förhoppningsvis finnas kvar lite tills bebis kommit ut och folk dräller in på fika. Fikar inte speciellt mycket själv.

Fick tips i en annan tråd att man på vissa affärer kan få lådor som lösgodiset varit i. Så jag ska nog kolla på Konsum här i Holmsund om de har några över. Så att jag har nåt att packa kakorna i.

Ujja, blev långt det här. Ha det gott alla. Kramar.

• Bisca

Annsane: Hoppas bebben visar upp sig nästa gång

• Bisca

ElsasMommy: Hu, låter ju inte nåt kul. Jobbigt att plugga, speciellt när man ligger lite efter. Hoppas du inte är på väg att bli sjuk. *Peppkramar*

• Bisca

Zepcan: Ja, det är jättesvårt att säga hur det känns. För mig är det som att det rör runt lite. Ibland är det mer att jag känner som lite sprattel, men oftast är det en diffus känsla av att något rörs. Å ibland är det som en buff. När han kommer åt kissblåsan så känns det ordentligt . Jag kunde känna tidigare att det var nåt som kändes annorlunda i magen, men inte just sprattel eller buffar utan mer diffust.

Välkommen ut ur garderoben nyatag!

• Bisca

Novemberfika låter toppen Jag är med!!

• Bisca

ElsasMommy: Du tror inte det kan vara en sträckning eller nåt. Jag hade så för några veckor sedan och det onda var där när jag vaknade på morgonen. En lite hård öm punkt som gjorde ont när jag rörde på benet. Jag tror att jag hade sträckt mig under natten.

Sååå kul att det snart är dags för ditt UL !

Även jag har känt av nåt jag tror är förvärkar/sammandragningar. Var å handlade på Maxi när magen blev jättehård och det kändes som en mild kramp i magen.

Jag har börjat få kramp i benen när jag sover. Vaknar av att jag sträcker på mig jättemycket och så kommer krampen. Inte skönt. Sen har jag börjat bli svullen om händer och fötter också. Händerna känns ungefär som efter när man har tränat och de är alldeles varma och svullna. Vissa dagar får jag inte på mig vigselringen. Vet ni om det är normalt att det blir så så tidigt i graviditeten. Är i V 21+5 idag och jag började märka att det var svullna i början av veckan.

Var på Babyproffsen en liten sväng igår. Tänkte börja titta lite på utbudet av vagnar. Har mest troligt tänkt köpa begagnad, men det är bra att ha en hum om vad man vill ha. I veckan var jag på stan med en kompis och nu har jag köpt de första bebisplaggen. Känns STORT! Fick nästan tårar i ögonen när jag var och tittade och kände på pyttekläderna.

Jag har haft en ledig helg tillsammans med min älskling och det har varit så mysigt. Längesen vi var lediga tillsammans. Igår passade vi på att åka å bjuda några kompisar på fika (8 sorter har jag bakat så här långt...hehe). Nu är det bara burkar och frysstorlek som stoppar mig.

Jag får lite panik för att jag har gått upp 1,5 kg denna vecka. Vet att man ska gå upp i vikt osv, men det känns ändå inte så kul. Tycker magen kan växa ändå, utan att det syns på vågen .

• Bisca

Aha, vad kul att du testat Tyskland . Har sett en tråd där det finns tips om andra tyska sidor man kan beställa från också. Vet du om de märken som de säljer på kidsroom finns nånstans här i Umeå? Om man vill känna och prova alltså. Jag kollade inte så noga på märkena när vi var på babyproffsen, tittade mest övergripande vad som finns.

Svar på tråden Marsbebis 2009 i Umeå, del 2