• Anonym

Sprickor i underlivet!

Äter du p-piller? Jag hade precis som dej under några månader. Kunde inte ha sex och sprickorna ville aldrig riktigt läka. Det visade sig att jag fick väldigt torra slemhinnor av p-pillerna och sprickorna försvann när jag slutade med p-piller.

• Anonym

Jag har haft sprickor i underlivet 1 gång och då var orsaken felbehandlad svampinfektion som gick för långt. Fick behandling med pevisone (pevaryl + kortison) och efter ett par veckor blev det bra. Efter det använder jag ALLTID apotekets intim olja i underlivet när jag duschar istället för bara vatten eller tvål etc. Har inte haft svamp en enda gång sen dess.

• Anonym

jag fick sprickor i underlivet efter en behandling mot kondylom. det är ju så starkt det man penslar på...
    tog ett bra tag innan dom "läkte".

• Anonym

självsprickor är itne svamp. så varför behandla det som svamp? det låter snarare som torrhet eller någon form av eksem!

• Anonym

Jag hade så en gång....gjorde fruktansvärt ont att ens ta där nere, när jag kissade grät jag....
    Jag hade någon slag streptokock eller om det var stafylokokinfektion....ja...nåt sånt ialla fall....för mycket va något av de två ovan. Jag fick tabletter och det blev bättre. De tog odling från slidan och skickade iväg för att kunna se detta. Har de gjort odling på dej? Annars är det nog dags...

• Anonym

Jag lider med dig, jag har haft likadant gick i ett år innan jag kom till en hudläkare som gav mig svaret de var kontakt allergi jag hade mot Sperma och även mot ett ämne som finns i tvål och shampoo. Sök dig till en hudläkare och kräv ett konatkt allergi test. Jag gick först till kvinnoklinik och där sa dom massa idiotiska grejor som att jag rev hål själv. Men KRÄV ett allergi test viktigt att du säger KONTAKT ALLERGI TEST. De som var lite jobbigt med de var att man måste då ha med sig sperma från sin partner men som sagt de är värt besväret om man kan slippa sprickorna. Lycka till!

Anonym (Förtvivlad) skrev 2008-10-12 14:37:30 följande:

Jag är helt förtvivlad. Har haft sprickor i mitt underliv i ca 2år. De vill inte gå bort! Kan knappt ha sex. Har gått till KK-akuten, barnmorska, vårdcentralen. Alla! och ingen vet vad det är. Man har tagit provet, det är inte svamp eller någon könssjukdom...Det blir bara värre och värre och vet inte vad jag ska ta mig till. Det sabbar mitt förhållande sakta men säkert och det sabbar min lust helt!
  • Anonym

Bara en tanke, att dricka ren Aloe Vera kan i längden minska problemen, den verkar innifrån och är bra för hela kroppen! Annars har jag hört som janneman skriver att cortison är bra, dock inte under lång tid då det bara blir sämre..
    Tycker synd om dig och hoppas att du hittar en bra metod för att få bort dessa sprickor!

• Anonym

Äter du p-piller? Såg att någon frågat men hittade inte svaret. Jag hade förut mycket problem med sprickor, sköra slemhinnor osv men efter att jag slutat med piller försvann det direkt. Jag tänker ALDRIG börja med det igen!!

Började med p-piller när jag var 14 så eftersom det alltid varit sådär för mig fattade jag inte att det kunde bero på pillren. Mina gynekologer fattade inte heller, tyvärr.

• Anonym

Du har inte rubbat Ph värde i ditt underlivs sekret? att det är det som orsakar såren

• Anonym

varför tror alla att sprickor eller minsta problem med underlivet är svamp?!?!

Svar på tråden Sprickor i underlivet!