• Anonym (Förtvivlad)

Sprickor i underlivet!

Jag är helt förtvivlad.

Har haft sprickor i mitt underliv i ca 2år. De vill inte gå bort! Kan knappt ha sex. Har gått till KK-akuten, barnmorska, vårdcentralen. Alla! och ingen vet vad det är. Man har tagit provet, det är inte svamp eller någon könssjukdom...

Det blir bara värre och värre och vet inte vad jag ska ta mig till. Det sabbar mitt förhållande sakta men säkert och det sabbar min lust helt!

• Svar på tråden Sprickor i underlivet!
  • Anonym (Förtvivlad)

puff

• Anonym (hm)

har du låtit det "vila" ett tag? alltså inte ha sex på några veckor och så?

• Georgii

jukon sårsalva fixar allt!

• Anonym (Förtvivlad)

jag har vilat jättelänge om man säger så...

• Anonym

Äter du p-piller? Jag hade precis som dej under några månader. Kunde inte ha sex och sprickorna ville aldrig riktigt läka. Det visade sig att jag fick väldigt torra slemhinnor av p-pillerna och sprickorna försvann när jag slutade med p-piller.

• Raspberry81

Olivolja kan man smörja sig med därnere. Det har ngt som är bra för våra slemhinnor, fick tipset av en barnmorska.

Sedan finns det östrogentabletter som man skjuter upp med en stav i slidan, som gör slemhinnorna finare. Det låter som ngn hormonell förändring eller att du tvättar dig för mkt i underlivet. Man ska aldrig använda tvål i underlivet.

• Anonym

Jag har haft sprickor i underlivet 1 gång och då var orsaken felbehandlad svampinfektion som gick för långt. Fick behandling med pevisone (pevaryl + kortison) och efter ett par veckor blev det bra. Efter det använder jag ALLTID apotekets intim olja i underlivet när jag duschar istället för bara vatten eller tvål etc. Har inte haft svamp en enda gång sen dess.

• Anonym

jag fick sprickor i underlivet efter en behandling mot kondylom. det är ju så starkt det man penslar på...
    tog ett bra tag innan dom "läkte".

• Anonym (Förtvivlad)

har aldrig tvättat mig i underlivet med tvål. Och smörjer in mig.

har testat olivolja, babyolja, inotyol, silon, sen något som skulle göra att det inte gjorde ont... kommer inte ihåg namnet..

• Anonym (L)

Har du sprickor hela tiden eller bara vissa veckor? Jag känner igen mig i det du skriver tyvärr.. men för mig är det bra 2 veckor efter mensen sen börjar det klia och blir sprickor.. Tror det är hormonerna som spökar och kommer igång vid ägglossning.

Himla trist att du inte fått någon hjälp trots att du sökt på alla möjliga ställen :(

Svar på tråden Sprickor i underlivet!