• Flickan och kråkan

Sulky....BRIO sitty?

Hej hej!

Vi funderar att skaffa en smidig sittvagn till vår pojke på snart 10 månader. Funderar lite på BRIO sitty. Någon med erfarenhet (bra OCH dålig)?

Vi vill ha:
    - En smidig men ändå stabil vagn
    - En inte alltför tung vagn
    - En vagn som är lätt att fälla ihop
    - En vagn som uppskattas av bärfisar som inte åkt vagn tidigare

En BRA vagn helt enkelt.

• Svar på tråden Sulky....BRIO sitty?
  • maadicken

jag har bara gott att säga om brio sitty. liten, lätt, smidig, stabil, snygg, lätt att fälla ihop.
    det enda är väl att den inte har liggläge, men vet jag att sonen behöver sova under den tiden vi är ute så tar vi bara den stora vagnen då.
    fast det går att sova med viloläget som finns oxå. tror det blir bättre ju större barnet blir. (halvligger bättre då utan att kana ner så mycket)

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • pulmones

Jag gillar den men till en tiomånaders hade jag nog jagat efter en rea scooter!

• Flickan och kråkan
    pulmones skrev 2008-10-12 20:19:00 följande:
    Kan du utveckla ?
  • maadicken
    pulmones skrev 2008-10-12 20:19:00 följande:
    jag köpte sittyn strax efter 1 års dagen. tyckte inte att storleksskillnaden var så stor mellan city crossen och scootern så det var värt att köpa den. (men den är snygg!)
    jag tyckte (och tycker) att det var bättre att det blev rejäl skillnad mellan vagnarna.
    ~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Flickan och kråkan
    maadicken skrev 2008-10-12 20:23:23 följande:
    jag köpte sittyn strax efter 1 års dagen. tyckte inte att storleksskillnaden var så stor mellan city crossen och scootern så det var värt att köpa den. (men den är snygg!)jag tyckte (och tycker) att det var bättre att det blev rejäl skillnad mellan vagnarna.
    Jag hängde inte riktigt med här.....tyckte du sittyn var bättre än scootern. På vilket sätt?
  • Fru Darcy

Sittyn har ju inget liggläge,bara ett litet viloläge..
    Dessutom är den inte så ombonad,jag skulle inte ha den till en 10-månaders.
    Själv köpte jag min när sonen var 1.5 år,då sov han inte längre i vagnen.

• ludenben

Jag tyckte sittyn var på tok för klen. Jag var inte jättenöjd med den för den gick sönder i handtaget, vagnen drog lite snett och inte så bra comfort över lag. Men den var liten, smidig, lättkörd, fick plast i alla bussar och i alla bilar. Så nästa gång jag köper sulky kommer jag inte att köpa brio sitty. Ska jag ha en sån modell köper jag hellre EL softy (heter deras sulkymodell tror jag) fast helst en sulky med mer comfort som scooter.

• pulmones

jag har också tyckt att sittyn är så mycket lättare än scootern men 10 månader, det är lite litet särskilt under vintern nu. Men det går ju!

maadicken skrev 2008-10-12 20:23:23 följande:
    jag köpte sittyn strax efter 1 års dagen. tyckte inte att storleksskillnaden var så stor mellan city crossen och scootern så det var värt att köpa den. (men den är snygg!)jag tyckte (och tycker) att det var bättre att det blev rejäl skillnad mellan vagnarna.
  • Flickan och kråkan

Fru Darcy skrev 2008-10-12 20:39:06 följande:

Sittyn har ju inget liggläge,bara ett litet viloläge..Dessutom är den inte så ombonad,jag skulle inte ha den till en 10-månaders.Själv köpte jag min när sonen var 1.5 år,då sov han inte längre i vagnen.
    Poängen är den att vår son har hittills aldrig åkt vagn eftersom han vägrat vagn. Vi har kört bärsele 100%. Nu har vagn börjat visa sig vara helt ok, i alla fall kortare stunder. Det där med att sova i vagn känns inte så där jätteaktuellt. Han har väldigt svårt att t.o.m. komma till ro i bärsele.

Fast det är så klart en poäng att tänka på....tack
  • ludenben

min son har sovit i den utan problem trots bara ett viloläge så det går...

Flickan och kråkan skrev 2008-10-12 20:43:02 följande:
    oängen är den att vår son har hittills aldrig åkt vagn eftersom han vägrat vagn. Vi har kört bärsele 100%. Nu har vagn börjat visa sig vara helt ok, i alla fall kortare stunder. Det där med att sova i vagn känns inte så där jätteaktuellt. Han har väldigt svårt att t.o.m. komma till ro i bärsele.Fast det är så klart en poäng att tänka på....tack
Svar på tråden Sulky....BRIO sitty?