Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Sulky....BRIO sitty?

Hej hej!

Vi funderar att skaffa en smidig sittvagn till vår pojke på snart 10 månader. Funderar lite på BRIO sitty. Någon med erfarenhet (bra OCH dålig)?

Vi vill ha:
    - En smidig men ändå stabil vagn
    - En inte alltför tung vagn
    - En vagn som är lätt att fälla ihop
    - En vagn som uppskattas av bärfisar som inte åkt vagn tidigare

En BRA vagn helt enkelt.

• Svar på tråden Sulky....BRIO sitty?
  • Flickan och kråkan
    pulmones skrev 2008-10-12 20:19:00 följande:
    Jag gillar den men till en tiomånaders hade jag nog jagat efter en rea scooter!
    Kan du utveckla ?
  • Flickan och kråkan
    maadicken skrev 2008-10-12 20:23:23 följande:
    jag köpte sittyn strax efter 1 års dagen. tyckte inte att storleksskillnaden var så stor mellan city crossen och scootern så det var värt att köpa den. (men den är snygg!)jag tyckte (och tycker) att det var bättre att det blev rejäl skillnad mellan vagnarna.
    Jag hängde inte riktigt med här.....tyckte du sittyn var bättre än scootern. På vilket sätt?
  • Flickan och kråkan

Fru Darcy skrev 2008-10-12 20:39:06 följande:

Sittyn har ju inget liggläge,bara ett litet viloläge..Dessutom är den inte så ombonad,jag skulle inte ha den till en 10-månaders.Själv köpte jag min när sonen var 1.5 år,då sov han inte längre i vagnen.
    Poängen är den att vår son har hittills aldrig åkt vagn eftersom han vägrat vagn. Vi har kört bärsele 100%. Nu har vagn börjat visa sig vara helt ok, i alla fall kortare stunder. Det där med att sova i vagn känns inte så där jätteaktuellt. Han har väldigt svårt att t.o.m. komma till ro i bärsele.

Fast det är så klart en poäng att tänka på....tack
  • Flickan och kråkan
    LLNLLLNB skrev 2008-10-12 21:10:57 följande:
    Skulle absolut ha liggläge till mindre barn! Tänk dig själv vad tröttsamt det blir för en liten att sitta länge i samma ställning och sedan får sova så också.Tar man en shoppingrunda med lunch på stan t ex så blir det lätt ett antal timmar.Sedan beror det ju på vad syftet med vagnen är. Om ni inte ska använda den mer än korta stunder i taget så kan det ju funka, men håller med om att den inte är så ombonat till ett litet barn. Sittyn tycker jag är mer lämpad från 1,5 år ca.
    Jag tror det dröjer rätt länge innan vår pojke kan tänka sig flera timmar i vagn. Tänkte börja med kombination vagn-bärsele, men jag ska absolut tittad runt mer. Har fått många goda tips redan här
  • Flickan och kråkan
    LLNLLLNB skrev 2008-10-12 21:41:42 följande:
    Jo, det var det jag tänkte också, att han verkar vara van vid att bli buren och då blir det väldigt öppet med en sitty.Jag stod själv och tittade på en sitty igår, men kände att min nästan-1-åring känns för liten för vagnen.Till första barnet, född -05, så hade vi en Carena lie back lux som shoppingvagn. Den hade fullt liggläge och ordentlig sufflett OCH något ni kanske skulle ha till ett barn vant vid närhet- vändbar sits. Alltså, när Linnéa började åka i vagnen vid 7 månaders ålder satt hon vänd mot mig så vi såg varandra. När hon blev lite större och uttråkad av att glo på morsan vände vi sitsen utåt istället.Ja, lätt är det inte! Utbudet idag är enormt, men det känns som om alla har någon nackdel
    Ja herregud, självklart vill vi ha en vagn som vi kan vända MOT oss. Jösses hur kunde vi missa det! Goddag yxskaft. Tack för att det finns folk som tänker klarare än man själv ibland

Ja, det här med vagn är vi inte så hemma på i den här familjen...hm....
Svar på tråden Sulky....BRIO sitty?