Inlägg från: Trollet79 |Visa alla inlägg
  • Trollet79

Nodejas Babes och Bambinos

Ah, skrev ett inlägg tidigare men datan hängde sig så allt försvann. Vi har äntligen fått tillbaka datan men än så länge funkar inte trådlösa anslutningen så jag får snällt ligga i sängen och skriva. Ligger för örvrigt hemma med ryggskott och har gjort sen i måndags, kul kul.

Kastar ut en fråga till er som har två barn och bil, även ni andra får gärna komma med tips. Vi ska köpa ny bil, har nu en citroen c5 men den är jättestor, drar ganska mycket bensin och repareras ofta. Vill ha en bil som rymmer två barn (vet aldrig när tvåan kommer), är bensinsnål, inte för dyr i försäkring och inte för dyr att köp heller. Behöver inte ha någon sprillans ny bil men inte heller någon hedenhös. Många önskemål där men någon som har tips på bra bil?

Carro: Stackars er och Sam som får vara med om så mycket elände hela tiden, hoppas hoppas det vänder snart.

Vinkar hej vilt till alla i tråden, har saknar er när jag inte haft tillgång till data!!!

• Trollet79

Noel har också haft en period nu med jobbiga nätter, vaknar ofta och är ledsen, vill att man ska ligga brevid honom i hans säng. Antar att det är en fas de är inne i just nu, har väl med självständigheten att göra kan jag tänka mig. Noel får också smärre utbrott när man kommer hem från dagis eller bara så där av ingenting. Skriker ofta till golvguden och är helt okontaktbar. Antar att det bara är att härda ut. Byta blöja på honom kan man ju bara glömma att man får göra utan bråk.

Apropå tv-tittande så älskar Noel typ alla Astrid Lindgrens filmer. Favoriten är fortfarande Emil men Pippi och Karlsson på taket är också gångbart. Han kan alltså tjata och gråta sig till att få titta varje dag vi kommer hem. Tycker precis som Emeliee att det är ganska skönt att han kan varva ner framför film under tiden man lagar mat och fixar lite. Så länge man har förmågan att aktivera dem med annat emellanåt så ser jag inte tv-tittande som något negativt och något man ska skämmas för som förälder.

Joko: skitsöt tjej du har, hon såg ut att njuta av den där ridturen!!

Oj, det blev långt... Ska snat äta lunch nu, så hungrig idag för jag hann inte äta frukost i morse.

• Trollet79

Smirre: Juack för såna nätter. Men allvarligt, första gången någonsin han sover hos dig???

Vip: ha så trevligt i det fina ruskvädret. Förresten har jag dåligt samvete gentemot dig, jag som lovade dig att låna lite babykläder och sen har det inte blivit av. Var ju bortkopplad från internetvärden ett tag när vi inte hade en fungerande data men ändå, dåligt stil av mig... Böjer ner huvudet, går ner på knä, sluter mina händer och ber om förlåtelse.

God morgon alla andra också!!!

• Trollet79

Myran: jättefint hus vad man kan se på bilderna. Blir ju väldigt nyfiken på insidan nu. Hoppas kort kommer snart. Hur har ni det annars bland kartongerna?

Smirre: oj, känns helt overkligt för en annan som sover brevid Noel ganska ofta... Mysigt för dig iaf.

Åh va ni bakar massa gott. Jag skulle också vilja men vet att jag inte har någon som helst karraktär så jag skulle typ trycka hela plåten av kärleksmums.

Joko: skönt att kvällen och nattningen gick smidigt. Hoppas chipsen eller popcornen smakar!

Carro: kan bara säga: HERREGUD!!! Kan verkligen inte sätta mig in i er situation. Senast Noel hade feber var förra sommaren när han var 6 månader, därefter har han bara varit magsjuk och det var i december förra året... Stor kram på er!!!

• Trollet79

Mini: vilken supertrevlig granne du har!! Läste på andra stället lite snabbt. Skulle inte vilja hamna i den backen....

• Trollet79

Jesster: vilken sötnos Willa är, vilka ögon alltså!!

Joko: Din tjej är ju också helt underbar, märks att de är Nodejabebisar för dom är ju av naturen assnygga eller hur??

Mini: jobbigt med din pappa, vet inte vad jag ska säga. Jag jobbar ju med personer med missbruk och kan en del men du är ju expert på området eftersom du levt med det i 24 år. Kram på dig iaf!!

Pela: hoppas lägenheten var bra och att ni får den. Är det en hyresrätt eller?

Nina: shit va duktigt du är som tvättar som värsta galningen.

Emeliee: synd att jag såg ditt inlägg försent för jag antar att du varit på systembolaget redan. Jag har tips på ett väldigt gott och billigt rödvin. Vi var på en supermysig restaurang för ett par helger sen och drack ett jättegott vin. Tog namnet på det och blev så paff när jag fick se vad det kostade på bolaget, 67 kr för en flaska, det var skillnad mot vad restaurangen tog..

Behöver hjälp tjejer, såg idag på dagis att de ska ha lite haloweenfest på dagis den 29:onde och då får barnen klä ut sig. Inga läskiga utklädningar eller maskar är tillåtna, nån som har förslag?? Inget avvancerat, jag är kass på sånt här...

• Trollet79

Emeliee: Jaha, där ser man, en vit-vin-fantast. Har tyvärr inga tips då..

Vip: Puh, skönt att jag är välkommen ändå. Kanske vi kan få ihop en träff någon helg framöver. Vi ska till landet i helgen och sen är det lite inbokat framöver men jag ses gärna vid något tillfälle.

Ni som sitter hemma och bara spånar på massa ideér om utklädnad till Noel kan släppa det om ni vill. Jag har kommit på vad han ska vara, Peter Pan. Tänkte leta efter ett par gröna tajts, en stor grön t-shirt som vi ska klippa som "v:en" i armarna och längst ner i kanten, sätta ett svart skärp i midjan och sen ska jag flörta med svärfars sambo så kanske hon kan hjälpa mig att sy en "trekantig" hatt i filttyg med en röd fjäder i... Har förhoppningar om att det ska bli bra iaf. Blir ett mission att hitta tajtsen känner jag så önska mig lycka till.

Nu är det dags för sängen. God natt!!

• Trollet79

Minibebis: det heter Selvarossa salice salentino 2005. Jag är ingen vinkännare men hela sällskpet på restaurangen tycket det var väldigt gott och i helgen köpte vi med en flaska till ett par kompisar och det blev väldigt uppskattat. Skadar ju inte att pröva eftersom det inte var speciellt dyrt. Tror det var 67 kr eller 76 kanske... Gott var det iaf! Nu sova!

• Trollet79

Vip: jag håller också på och beställer från Emil och Ida och då har jag mailat dem min adress när jag gjorde min order. Du kan nog bara mail dem adressen din. Vad gäller gironummret så har jag inte betalat än och jag tänkte betala via SEB så jag kan inte hjälpa dig där. Vad har du beställt?

Noel vaknade 5.20 i morse och ville inte somna om... Jag är lite trött nu kan jag ju informera er andra om. Förresten, måste bara berätta att Noel kissa på pottan igår kväll för typ första gången och sen i morse när jag böt blöjan så frågade jag om han vill kissa på pottan, fick ett JA till svar och så satte han sig och kissade. Mamma klappade händerna och Noel sprang ett ärevarv runt vardagsrumsbordet. Sen har han börjat prata massor, eller försöker i alla fall. Märker att det går snabbt framåt nu när han börjat på dagis.

• Trollet79

God kväll på er!! Kikar in och lämnar ett livstecken. Är så förbannat trött nu för tiden så jag orkar liksom inte sitta vid datan. Har försökt att läsa en del men inte allt.

Stort grattis till Sam i efterskott och skönt att operationen gick så bra. Superfina bilder på en superfin liten 2-åring.
    Just det, beklagar också att katten stellan dött, måste kännas jätte tungt, kram på er.

Kul att Krodan och Mina är gladare än aldrig förr och fnissar åt det mesta. Kan ni inte smitta av er lite eller kanske skicka några piller hem till mig med. Puh, ska man vara så här trött jämt..?

Här har det snöat lite idag så jag hoppas det kommer mer så vi får lite ljus. Jag vill åka pulka snart!!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos