Inlägg från: Trollet79 |Visa alla inlägg
  • Trollet79

Nodejas Babes och Bambinos

Noel är också otroligt svårsövd nu för tiden. Tidigare har han somnat på typ en kvart men nu kan det ta närmare en timme, han kommer inte till ro, vrider sig, pratar, sätter sig upp, sparkar mot väggen, ja allt. Sen vaknar han fortfarande några gånger per natt, men det har han alltid gjort så det är nog ingen fas tyvärr. Tror han sovit kanske 3 nätter totalt i sitt liv hela natten utan att vakna.. Hoppas det vänder snart.

Emeliee: har inte hunnit följa din blogg men shit va duktigt du är. Vad har du kört för metod?

Carro: härligt att höra att Sam gått upp i vikt, är tillbaka på dagis och dessutom börjat äta lite mer.

Ska se om jag kommer in på det andra stället nu..

• Trollet79

Smirre: Stackars lilla Anton. Hoppas värken ger med sig och att ni får en bättre natt idag.

Vi har ju också funderat på att byta bil men vet inte alls vilken vi vill ha. ska kika runt lite för jag tror det börjar bli dags att skaffa en nu.

Ska skriva i hemliga forumet nu för den som är intresserad...

• Trollet79

Jossan: Very nice hair!!! Och bilderna på Emsan var också hur fina som helst. Får ni ofta hör att hon ser äldre ut? Tycker hon ser så stor ut och när man hör dig berätta om allt hon göra och kan tror man ju att hon är typ 4 .

Krodan: Hoppas ni får det kul och att Athena har humöret uppe hela kvällen och vaknar som en solstråle dagen efter, hoppas kan man ju alltid göra.

• Trollet79

Grattis Monz och Nina!!!!!

Noel älskar Teletubbies speciellt när den där maskinen "spottar" ut massa Tubbiebjöd(bröd). Då skriker Noel: TITTA! TITTA! och sen asgarvar han och springer ärovarv i vardagsrummet.
    Varje morgon tittar han dessutom på Macka-Packa eller vad dom heter som går på barnkanalen varje morgon vid 6.30. De är också några könslösa pälsvarelser som springer och kring och dansar och snacka konstigt språk. Enligt Noel är dom skitroliga.

Måste jobba lite nu.

• Trollet79

Bilen: va trist att dagen inte började så bra. Hoppas eftermiddagen och kvällen blir mycket bättre. Kram på dig!!

• Trollet79

Hohojaja. Igår jobbade jag kväll och Tobbe var så pass sjuk att han inte orkade hämta Noel från dagis så farmor fick göra det. Jag slutade 18.30 och åker då och hämtar N hos farmor. Åker hem, nattar Noel. Så här långt är allt okej. Skulle egentligen ha tränat handboll men va så trött och behövde handla hem lite frukost eftersom hemmet står still när min kära man är sjuk så jag bestämde mig för att skita i träningen och handla istället. Åker ner till centrum vid 21 tiden och när jag kommer hem så hör jag hur ena däcket låter. Västa jäkla punkan, ingen pyspunka här inte.

Jag försöker byta däck på bilen själv fram till kl 22 då jag inser att de förbannade bultarna är förstora för fällkorset (?) som man tar bort dom med. Sommardäcken och vinterdäcken har olika storlekar på sina bultar och självklart passade det där verktyget bara till min sommardäck som står i garaget... Suck. Blöt och kall står jag där med bilen upphissad med ett helt tomt däck och vet inte vad jag ska göra. Ser att grannen är vaken så jag knackar på hos honom, hans fällkors(?) är också fel storlek men som tur va så hade han sån där "luft på burk" som vi sprutade i och som faktistk hjälpte.

Så i morse var det bara att ringa min helt underbara bilmeck som tog emot mig och lagade däcket. Puh, nu är det över. Försöker ta det med en klackspark, har ju klart mig från punktering i 10 år som jag haft bil så nån gång ska man väl få det också. Är ju jäkligt glad över att det inte hände när jag åkt till träningen så jag fick stå helt själv på nån öde gata. Nu hände det hemma på uppfarten som tur va.

God morgon förresten! Hur mår alla idag?

• Trollet79

Jesster: va jobbigt med magsjukan. Noel drabbades ju hårt förra året den här tiden (det var senast han var sjuk, 1 år sedan).

Jag pratade många gånger med sjukvårdrådgivningen och de bästa tipsen jag fick var att oavsett vad du ger honom, fortsätt ge honom bara en eller två olika produkter, blanda inte massa "bra" saker för magen. Väljer du att ge honom majsvälling (som ska var bra) så ge inget annat i västskeväg, samma sak med mat när han kan börja äta det, ge en sak som är bra för magen, typ kokt fisk och bara det i typ 2 dagar. Detta för att magen ska vänja sig och inte få massa olika saker. Om jag vore du skulle jag köra på majsvälling idag och i morgon, om han kräks mycket skulle jag ge vätskersättning också. Sen kan du gå över till lite mer fast mat som är skonsamt för magen och ge de i typ två dagar. Detta ska vara bästa sättet enligt sjukvårdsrådgivningen.

• Trollet79

Just det Jesster, blåbär är ju bra för magen och stoppar upp om han är lös i magen. Jag hade blåbär ifrysen och blanda de med lite socker. Noel tyckte det var gott med lite kallt och sött. Du kan ju köra majsvälling och sen lite blåbär om han tycker om det.

Det är nog olika hur länge det sitter i. En del kräks kanske bara och då kan de kanske vara i ca 2 dagar men blir de lösa i magen kan de ju ta någon extra dag. Ring sjukvårdsupplysningen om du vill ha fler tips, jag tycker dom är jättebra att rådfråga vid såna här lägen.

• Trollet79

Smirre: Tack nu vet jag att det heter fälgkors, heter alla så trots att det inte ser ut som ett kors. Hade ett med kors tidigare och det var sketabra för då kunde man stå på det typ men nu har jag bara ett sånt löjligt rakt.. Ja, skönt att det löste sig i alla fall.

Jag har också råkat utför att bultarna har rostat och det var inte heller så kul. Slutade med att jag slog med en slägga mot däcken, fick bort 3 av 4 så det slutade ändå med att jag fick åka till min bilmeck och få hjälp med det sista.

Jaha, fredag och helt omotiverad till att jobba. I morgon ska vi om Tobbe är frisk åka till Västerås och julshoppa. Ska släppa av Noel och hans kusin hos min mamma i Enköping först för de ska julbaka tillsammans, mysigt.

Nä, jobba kanske?

• Trollet79

Svag: Jobbigt med ekonomin. Tyckte ändå inte det lät så där jättemycket med 8 000 kr i räkningar. Innebär det att ni har hela din sambos lön kvar att leva för eller har ni andra utgifter?
    Vi har nog aldrig räkningar under 15000 kr men vi har ju två månadlöner nu så vi ska nog inte klaga.

Jesster: Du gör nog rätt i att ge honom små doser men lite oftare så att han får behålla det istället för att kräkas. Stackars lilla Elliot, hoppas han blir bra snart och att ni andra klarar er från att bli smittade.

Det går magsjuka på Noels dagis just nu och typ ALLA verkar ha blivit smittade, dom har skickat hem barn varje dag denna vecka som spytt men än så länge har Noel klarat sig. Idag när jag hämtade honom 15.30 så var han uppe på stora avdelningen tillsammans med 4 andra barn, det var alla som var kvar av två avdelningar. Min lilla sötnos verkar ha värsta braiga imunförsvaret.

• Trollet79
    Svar på #1338
    Jättefina bilder Kroda, jag undrar också hur hon blev modell för Björn?

Jesster: Åh nej!!! Hur gick natten? Hoppas du klarar dig och att de andra blir friska snart. Kram

Vi var i Västerås och shoppade igår, brände typ 2000 kr men vet knappt vad vi köpte, inga julklappar utan mest saker till oss själv, sånt där bra att ha saker. T är bättre så vi kom iväg. Noel och kusin hade superroliigt hos mormor, baka goda lussebullar och pepparkakor.

Smirre: såg nu att vi inte fick passera Enköping utan att svänga förbi er. Vi åkte ganska tidigt på morgonen så vi skulle hänga på låstet när affärerna öppnade och sen stannade vi på middag hos min mamma så det blev lite halvsent.
  • Trollet79

Men shit Jesser, svimma i badrummet. Tur i oturen att du inte skadade dig eller ramlade på något värre ställe och tur att S hörde vad som hände. Kan inte var kul med två vuxna som är sjuka och dessutom två barn som är sjuka och som ska tas hand om. Hoppas verkligen att ni känner er bättre snart. Om barnen blir bättre kanske ni kan ringa någon som kan ta dem ett par timmar så ni får vila lite, har ni någon att ringa?

• Trollet79

Ops, har verkligen inte koll på vilka som fyller när men nu när ni säger det så kommer jag ju ihåg att både Karl och William är precis 1 månad äldre än Noel, så....

STORT GRATTIS I EFTERSKOTT TILL SÖTISARNA KARL OCH WILLIAM!!!!!!

Hoppas firandet gick bra att att de var nöjda med sina present som jag antar att de fick några stycken.

• Trollet79

Halloj!

Winner: jobbigt med bilen men som sagt var, tur att det inte var något allvarligare. Gubben var säkert bara chockad och såg allt arbete med papper och allt men fortfarande har han inte rätt att skälla på dig.

Jag och mitt bilstrul fortsätter. Förra veckan fick jag ju punka på bilen och fick fixa med det. Nu i måndags var det dags igen. Jag åkte den här gången till träningen och när jag var klar runt 22 tiden på kvällen skulle jag gå ut till bilen och åka hem. Bilen startade men rattjävel gick inte att rubba, tänkte först att det var rattlåset så jag rattade och rattade, hände inte ett smack. Efter ett tag inser jag att jag inte kommer komma därifrån för det gick absolut inte att styra om jag inte hängde och drog i ratten.
    Fick ringa bärgningsbil och fick vänta 1 timme!!! Jag hade ingen vinterjacka med mig för jag tänkte ju bara träna och sen åka hem och duscha så jag hade en kollegetröja på mig, behöver jag säga att jag frös lite.
    När bärgningskillen kom visade det sig att det var en rem som hoppat av från sin plats och det resulterade i att servostyrningen inte fungerade Jag i min naiva lilla värld trodde att det skulle vara så enkelt att köpa ny rem och sätta dit igen. Hur som helst så fick han bärga bilen till närmsta bilmeck (som turligt nog låg precis brevid min pappa). Pappa var snäll och körde hem mig så jag var väl hemma vid typ 23.30 tiden, vaaarm dusch blev det då. Dagen efter ringer bilmecken och berättar att något jäkla motorfäste har släppt och någonting som hade men generatorn att göra (?) och dessutom måste man köpa ny rem, detta härliga kalas skulle gå på 5850 kr, japp, precis det man vill så här lagom innan jul. Jag min dumma fån trodde att det skulle bli ett billigt kalas på några hundra, där fick jag...
    Det värsta med allt förutom pengarna är att jag är totalt beroende av bil, jag blir sjuk illamående av att åka buss eller tunnelbana och nu vet dom inte när bilen kan bli klar. De har beställt reservdelar från Danmark och hoppas de kommer idag en ingen vet.
    I tisdag när jag var utan bil på morgonen skulle jag gå och lämna Noel på dagis som tar ca 15 min att gå, det spöregnade och jag tänkte för en sekund att jag skulle skita i allt, bara vara hemma med Noel och mysa hela dagen, men det kan man ju inte göra, folk har väl gått i värre väder till dagis förr, varje dag utan bil... Jäkla i-landsproblem ju att inte ha bil så jag satte mig snällt på bussen efter att lämnat honom MEN, jag åkte hem till min bror och lånade deras bil.

Min storebror är super så jag har fått låna hans bil nu hela veckan, jag är så glad för det. I helgen ska vi på 30-års fest i Vaxholm så då får vi låna min pappas bil. Sorry mitt superlånga egoinlägg men detta är min värld just nu!

• Trollet79

Grattis Milton!!!!

Orkar inte skriva så mycket, är supertrött. Trevlig helg!!

• Trollet79

Grattis Elliot och Krodan i efterskott och grattis till Lovisa!!!

Var på 30-års kalas igår och det var väl sådär om jag ska vara helt ärlig. Tycker inte alls det är speciellt imponerande att umgås med nyrika människor som i varje mening lyckas få fram att de i stort sätt är ekonomiskt oberoende och att man har en bil för x antal hundra tusen, wow liksom! Min kompis är inte alls en sån person men hennes kille råkar ha en del pengar och alla hans polare är precis likadana, egna firmor som går bra och dom framhäver det mer än gärna. Förortstjej som jag är känner jag mig lite på fel plats kan jag säga.. Ja, ja, var hemma vid 2 men det var mest för att jag ville ställa upp för min kompis och vara kvar ett tag, många gick tidigt så det var inte något jättedrag på festen. Människor som är nyrika verkar inte vilja bjuda på sig själv med dans och sånt, nä, man hänger tydligen hellre i baren men dyra drinkar och skryter... Ja, jag tycker det är skitlöjligt att man måste framhäva sig så mycket, jag är faktiskt inte avundsjuk på något sätt.

Nä, nu är det parlamentet.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos