• Carro

Nodejas Babes och Bambinos

grattis i efterskott sötaste Lovisa!!!!

Här hemma är det lite gladare miner, Sam har sovit hyfsat 2 nätter på rad!!
    Igår sov tom Sam ända till 10.15!!!

Så igår orkade vi tom oss iväg till IKEA en sväng bland alla andra människor, Sam är helt jävla galen i IKEA, han kan springa omkring där och tjuta glädjetjut och hälsa på alla i timmar, toker
    Sen var vi hos pappa och det slutade med att jag rök ihop med honom och hans fru (nåja, inte så allvarligt, men jag blev förbannad) pga att vi anser att vi hellre tar långa nattningar än låter honom ligga och gråta sig till sömns som hon gjorde med sina barn när dom var små..
    Pappa anser jag inte har rätt att uttala sig bara eftersom han var frånvarande under mn uppväxt, han bara jobbade..

Sam är superförkyld, men har ingen feber och är pigg så han är på dagis, vilken skillnad, hade han inte haft rören så hade han med största sannolikhet fått vara hemma nu pga feber och öroninflammation..

trollet;
    Jag ger inte mycket för såna människor..
    Tycker bara man ser så många patetiska f.d vänner på facebook som försöker skryta om vilka glassiga liv dom har..
    Jag hade inte velat byta för ngt i hela världen säger jag bara!!

pela;
    håller tummarna att lgh blir såld snabbt!

Emeliee;
    Är min dator konstig eller?
    Det enda jag fick fram på din blogg var söte Milton med en chokladjultomte.. skumt..

Det var allt för stunden, nu ska jag jobba lite!

• Carro

Jag är dööööende, nästan iaf..
    Har sjukligt smärtsam mensvärk, känns ungefär som värkar, jag fick kanske Merias? Flört
    Har alltid haft problem med svår mensvärk, men sen dom 3 äggledarinflammationerna i somras/höstas så är det ännu värre, för nu känns det som knivhugg nonstop i högra äggledaren med..
    Har en uppföljningskontroll på KK den 15;e så jag får ta upp det då..

Nu ska jag äta choklad och tycka synd om mig själv

• Carro
    Meria;
    Sam leker med batterier, dom rullar bra på golvet..hmm..
    För övrigt så vill jag snart strypa honom när det gäller hans bilar, han biter av däcken på allihop!!
    Han började med det för ett tag sen och nu är det det enda som han gör med bilarna, han har snart inte en hel bil kvar *suck*
  • Carro

Jag har också trååååkigt!!!
    Ligger i sängen med vetekudde på mage och tycker såååå synd om mig själv och funderar på hur jag ska orka hela kvällen med Sam med min mensvärk..
    Längtar efter choklad men släpa mig till affären vill jag inte..
    Dags att knapra mer värktabletter kanske?

Nu vorde det läge att ngn uppfann teleportering så vi uttråkade Nodejas kunde teleportera oss till varandra!

Meeeeeria, är du inne och föder? Flört

• Carro
    *skickar över en stor kram till Krodan och Meria*

Här är vi förkylda allihopa nu..
    Jag mådde bra innan idag, men sen fick jag den förbannade halsbrännan som jag alltid får vid förkylning (fattar inte varför) och jodå, sen började näsan rinna..
    Jag mår iaf bra, men jag blir tokig på halsbrännan! Eller rättare sagt, det känns som att det svider/bränner/fräter i svalget..
    Martin är döende sen imorse, ni vet hur karlar är..
    Och Sam..
    Han har varit snorig i ett par dagar, men mått bra, men nu ikväll var han hängig och kändes lite varm och halvsju sa han själv att han ville nanna..
    Får se om han har feber o hur han mår imorron..

Dock är jag helt säker på att det inte är ngt virus vi har utan det är enbart pga drag här hemma som vi blivit förkylda *morrar*

Nu hade jag inget mer vettigt (haha, precis som om det jag skrev var det då) att skriva, så nu ska jag återgå till att trycka i mig choklad och självömka över att den inte smakar så gott som den borde pga ovannämda problem..
  • Carro
    pelagonia skrev 2008-12-10 14:15:09 följande:
    Spöke..VAd tror ni ?www.familjeliv.se/Forum-5-164/m39183100.html
    Jag ser bara en avspegling av ungen i stolen..

Meria;
    Du blev skitsnygg i den frisyren och färgen!!

Jag är svintrött på mitthår med, har det på utväxt igen och just nu ser det mest ut som ngn 80-tals afro eftersom mina lockar försöker tvinga sig fram *suck*

bilen;
    Här är en till som är helkass på att gå ut o leka..
    Man borde kanske skaffa sig lite rejälare kläder?
  • Carro

Dagis ringde klockan 11, då hade Sam 38.7 i feber så det vara att gå bort o hämta honom..
    Han piggnade iaf till när han kom hem, martin var hemma fortfarande med och gjorde beställningar, så då blev Sam glad iaf Glad

Så jag ställde mig och gjorde kycklingsoppa till oss alla 3 snorisar, gott!
    Sam älskar buljongen från soppan, perfekt nu när han är snorig..
    Det slutade med att han satt med skålen mot munnen och sörplade haha

Kan slänga in recpetet förresten, sjukt enkelt att göra och grymt god..

4 kycklingfiléer
    21-2 burkar bambuskott
    1 burk skivade champinjoner
    purjolök
    kycklingbuljong
    köttbuljong

Koka upp ca 3-4 liter vatten
    Dela kycklingfilén i små bitar och lägg i vattnet
    Häll i bambuskotten
    Lägg i kyckling-och köttbuljong lika många av var (ta efter vad ni tycker är gott, jag brukar ha 3-4 bitar av varje sort)
    Låt det stå och koka, när bambuskotten fått smak så häll i champinjonerna samt lite skivad purjolök
    Låt koka ngn minut till

Servera med purjolök vid sidan om så man kan slänga i lite mer samt färskt bröd och ost
    mums!

• Carro

Sam vill inte vakna.. han har sovit sen 13.45, snart 3 timmar alltså, han blir lätt att somna ikväll, trots han är sjuk.. hmm.. Flört

• Carro

skickar över lite snoriga kramar till alla sjuklingar!!!

Här snoras det fortfarande..
    Sam hade feber i ett par timmar igår, sen var den borta..
    Fullt ös är det på honom, han somnade kl 21.45 igår, sov som en stock hela natten (underbart, synd att jag vaknade hundrafemtielva ggr för att jag hostade bara *suck*) och vaknade 8.15
    Sen har han sovit middag 1 timme bara och när somnade ungen?
    Jo klockan 22.20!!!
    Jag fattar inte hur han orkar..
    Imorron lär han vara trött, vi ska vara på dagis klockan 8 för Lussefirande och sen ska vi till hans specläkare kl. 10.30

Måste förresten bara berätta..
    Sam blev så svartsjuk på Martin imorse!!!
    Vi låg och morronmös i sängen alla 3, jag i mitten med mina killar på varsin sida..
    Iaf, martin lutade sig över mig och gav mig en puss och Sam blev helt tokig!
    Han klättrade upp och la sig på mig och höll mig sååå hårt om halsen och upprepade halvt skrikandes min mamma, min mamma, min mamma!
    Martin fick inte lov att röra vid mig bara..
    Som vi skrattade Skrattande

ang. sång så kan Sam bara sjunga BÄBÄBÄBÄ vilket han går och skrålar högt och falskt

pela;
    Jävla skit!!! Hoppas att ni hittar en annan köpare fort!

mini;
    Åh vad duktiga ni var! Ett stort grattis!
    Fina bilder, du är lika snygg som vanligt!!

Emeliee;
    Underbara trotsutbrott..
    Man sitter verkligen och fattar noll över vad utbrotten handlar om!

svag;
    Duktiga Iina!!!
    Inte illa att hon klarade sig sålänge utan en enda olycka!
    Hoppas att ni blir friska snart!

• Carro

Sitter här och småfnissar åt ickeavundsjuka/avundsjuka ungar och tjurskalliga ungar/mammor/pappor, rolig läsning Skrattande

Detta blir nog ett hyfsat långt egoinlägg..

Lussefirande imorse på dagis klockan 8..
    Klockan 07.30 fick jag lyfta upp Sam ur sängen och bära ner honom till toan eftersom ungen vägrade att öppna ögonen
    Nåja, han hade bökat mestadels av natten..
    Väl på dagis var det i princip bara min famn som gällde, så Martin fick fota..
    Sam tyckte det var för mycket folk där..
    Sen kändes det så himla tråkigt, igen, att se alla andra ungar sitta och mumsa på lussebullar och pepparkakor medans Sam totalvägrade att öppna munnen för att ens smaka en smula *suck*
    Han är en fullständig katastrof nu med maten, vi får i princip bara i honom riskakor, gurka (inte alls så mycket som förr) och igår några chips utöver vällingen...

10.30 så var vi iaf hos hans specläkare..
    Glädjande besked först, vågen stannade på prick 10kg, tjohoo!!

Sen diskuterade vi iaf fram och tillbaks kring allt..
    Hon sa att allergibarn är ofta mer utsatta för infektioner.
    Sen diskuterade vi kring att det inte verkar som att han tar upp näringen ordentligt, och framförallt att han faktiskt åt jättebra nu när han gick på antibiotika en hel månad plus att hans bajs blev normal och lymfkörtlarna för första gången gick ner i svullnad..
    ang. hans bensmärtor blev Pia lite orolig att det inte rör sig om ngn brist på ngt iom han i princip bara äter välling.
    Så hon ska ordna icens för att få skriva ut ett speciellt vitaminpulver som vi ska blanda ner i Sams välling.

Nu togs det blodprover för att kolla sköldkörtelvärden igen, b-12 och foslyrabrist, vita blodkroppar, blodplättar, hb, järn samt speciella prover för att kolla om han har ngn immunbrist.
    Sen så ska vi lämna in nytt avföringsprov för att kolla inflammatoriska tarmsjukdomar, plus att svettestet han gjorde när han var bebis inte blev helt korrekt utfört, så det ska utföras ett svettest igen för att ordentligt kunna utesluta cystisk fibros (vilket jag är helt säker på att han inte har).

Just det, sen funderar Pia även på om inte Sam borde vaccineras mot pneumokocker och hon skulle kolla upp om det fanns ngn möjliget att han isf kunde få det hos henne, gissar på att hon vill försöka få oss att slippa kostnaden för vaccinet, det var ju snällt.

Sen skickade Pia in oss till en dietist som räknade ut vad Sam får i sig näringsmässigt, sen gick dietisten och pratade med Pia och sen pratade hon med oss igen.
    Sam får i sig tillräckligt med kalorier, men inte tillräckligt med om det var protein tror jag, så vi ska försöka att succesivt byta ut Duocalen mot ett annat preparat som heter Neocate active, fattade dock inte riktigt hur vi skulle göra, men vi skulle höras nästa vecka igen..

Sen så ska Pia även diskutera med kuratorn kring om jag kan få söka vårdbidrag (finns 1/4-dels, ½, 3/4-dels och fullt) eftersom jag omöjligt kan jobba normalt.
    Problemet som hon sa är att försäkringskassan tittar inte bakåt på sjukdomshistorian, utan framåt och Pia ska kunna ge en bedömning 6 månader framåt i tiden.
    Och som hon sa, iom det inte är en kronisk sjukdom Sam har så är det svårt för henne att bedöma hur han mår om ett halvår, men hon skulle se vad hon kunde göra..

Än en gång kan jag inte annat än säga att jag är så tacksam för att hon är Sams läkare!!!

• Carro

Jag fryyyyyser!
    Tänkte ni kanske ville veta det Flört

Sam har inte alls velat sova middag i helgen, han har inte haft tid..
    Somnade dock 15 minuter i bilen i förrgår och igår blev det en 5-minuters powernap och lite senare när han kom på, när han åter satt i bilstolen, att ljus ser roligt ut så kisade han så att han somnade, i 3 minuter
    Han har sovit som en klubbad säl dessa 2 nätter, imorse försov vi oss tom, vaknade 08.30 Skrattande

Vi hade inte heller barnkalas, tycker också att det är för tidigt..
    ang. att leka med spisen och annat så är Sam inte alls kreativ i sitt lekande, han sitter mest och bitter av gummidäcken på alla sina bilar, sätter plåster på sin spis och det senaste är att jag ska snurra honom, sen springer han skrattandes omkring och vinglar.
    Ska man bli orolig när ens unge redan som 2-åring fattat tycke för att springa och vingla?
    När han är 8 ringer väl skolfröken och säger att jag får hämta Sam för han ligger full i buskarna och kräks haha Flört

JoKo;
    Söta Emma, hon är verkligen förståndig för sin ålder!
    Verkar ha varit en bra bok..

svag;
    Oj, det var imponerande att hinna så snabbt trots försovning! Är jag stressad så tar allt bara myyyycket längre tid..
    Ser fram emot bilder Glad

mini;
    Du är för rolig i dina beskrivningar, skvättande hundvalp haha!
    Förstår att dagen känns bra, mycket att se fram emot..
    Hoppas att besöket från kompisen blir trevligt, att sängarna är sköna och att du och din bror uppskattar att träffas efter så lång tid och att det inte blir ngt tjafs!

• Carro
    Meria;
    Vi har saknat dig!!!
    Hur mår du/ni???

Jesster;
    Jag kollade på länken du la in, hamnade på författarens blogg och fastnade totalt, så jag var tvungen att läsa hela bloggen Skrattande
    Hur mår Elliot?
    Du, en fundering.. Elliot är ju också krasslig en hel del, har han fått pneumokockvaccineringen?
    Sams läkare tyckte att det var en bra idé att han skulle få den, tydligen brukar den hjälpa rätt bra för bacillkänsligabarn att hålla sig lite friskare..

svag;
    Sam är också i ett sånt mellanläge..
    Han är oftast för trött för att orka helt utan vila, men med vila orkar han hur länge som helst..
    Idag sov han dock en timme på dagis och var helt off efter dagis.. Vid 5 fick jag tom hålla honom vaken i bilen och han somnade redan kl 19.25!!
    Fast, precis som vi så kan ju ungarna också ha dagar när dom är tröttare..

JoKo;
    mäh, fan vad tråkigt Ledsen
  • Carro
    Idag var jag på återbesök hos läkare på KK efter mina 3 äggledarinflammationer jag hade i somras/tidig höst...
    Jag förklarade för läkaren att i början av mensen och vid ägglossning har jag numera så ont så att jag håller på att svimma.
    Sen undersökte han mig och när han tryckte så ömmade jag riktigt kraftigt över höger äggstock.
    Sen kollade han med ultraljud och han såg ngt, på ett par cm vid äggstocken.
    Dock kunde han inte säga om det var sammanväxningar efter blindtarmen, eller om det var ngt som kallas för tubsäck och som man kan få om man har fördärvade äggledare som jag har.
    Dock så kunde han iaf fastställa att det inte fanns där i somras när jag blev opererad, för det nämndes inget om det i operationsberättelsen.
    Vi pratade en del kring att Sam är ivf-barn och att vi har ägg i frysen och då menade läkaren på att iom vi har ägg i frysen med, så var det väl lika bra att plocka bort äggledarna eftersom dom ändå inte fungerar och jag inte har ngn nytta av dom.
    Så han satte upp mig i kö till operation, dock är det, såklart, lång kö så jag ska ringa i februari och om kön fortfarande är lång då så sa han att jag isf kunde be att få bli remissad till t ex Ystad.
    Så vi får skjuta på syskonförsök tills mina äggledare är bortopererade, jag frågade hur länge efter OP som vi måste vänta med syskonförsök och då svarade han "tja, 15 minuter", en läkare med lite humor haha Skrattande
    Det känns iaf skönt att dom ska opereras bort så jag förhoppningsvis slipper en massa strul mer..
  • Carro

inne en snabbis bara, orkar inte kommentera ngt nu..

Fy fan, idag fick man det värsta uppvaknandet nånsin..
    Vaknade av en dov smäll, sen började hela huset skaka kraftigt för att tillslut darra som ett asplöv..
    Både jag och Martin rusade upp, helt säkra på att pannan exploderat eller ngt annat.
    Nädå, inte var det pannan, skåne drabbades av en jordbävning för en halvtimme sen!!! Förvånad
    Fy, är fortfarande helt darrig, vi trodde fan att huset skulle rasa!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos