• Carro

Nodejas Babes och Bambinos

har läst, men minns knappt ngt, är fortfarande helt svampig i huvudet av sömnbrist..
    Imorron är det fredag, då har Sam alltså klarat av att vara på dagis hela veckan plus tors fre förra veckan utan att vara sjuk, rekord, tjohoo!! (vi räknar inte att han var hemma pga en kräkning i tisdags var det väl, när dagis ringde, för sjuk var han inte!)

Imorse när Martin lämnade blev det pusskalas, först kom Amir och gav Sam en puss på kinden och då kom Alicia och gav honom en puss på andra kinden..
    När jag hämtade hem Sam pussade Amir honom hejdå igen, han gillar att pussas Skrattande
    Enligt fröknarna så pågår det mycket puss och kram kalas under dagarna, ungarna gillar att pussa och kramas, mysigt

ang. TV brukar Sam kolla på Nickelodeon, för tillfället älskar han Dora utforskaren och Svampbob fyrkant..
    Jag, h a t a r verkligen båda dom 2 tecknade figurerna! Doras röst ger mig psykbryt och hela svampbobhistorien gör mig bara fullständgt gråtfärdig..
    Slutar han inte kolla på det snart kommer jag att behöva antidepressiva Flört

Grattis Nina och Monz!!!!!!!!!!!
    Hoppas era födelsedagar varit bra!!

Sam skickar över krya på er pussar till Loke o Nellie!!!

JoKo;
    Jättefin du är i håret gumman, gillade klippningen med!

pela;
    Ring grannen imorron, förklara att ni måste ge mäklaren besked så ni behöver besked från henne om hon är intresserad eller ej.

ööh, nu minns jag inte mer..
  • Carro
    grattis i efterskott Karl och William!!!!

Själv har jag legat utslagen av migrän mestadels av dagen igår och idag..
    Vi skulle eg. på maskeradfest igår men fick avboka.
    Mamma har haft Sam i helgen, välbehövligt med vila, även om jag mest plågades av migränen Flört

Sam har troligtvis öroninflammation, men...
    Han sov middag i 3 timmar idag vilket inte är normalt för honom, och när han vaknade så var han varm..
    Så han har varit väldigt kelen och har mest velat sitta i soffan och mysa, vilket är ovanligt.
    Men för övrigt så mår han hur bra som helst och svarade nekande när jag frågande om han hade ont ngnstans..
    Kollade hans öron och det ser ut som att där runnit gojs ur hans öra.
    Vilket isf betyder att rören fungerar precis som dom ska!
    Jag har ett e-recept till Sam som jag ska hämta ut imorron på droppar som ska droppas i hans öron ifall det skulle vara ngt.
    Vid en eventuell öroninflammation så ska vi avvakta 3 dagar för att se ifall det läker ut själv, om inte ska det antibiotikabehandlas.
    Det känns såååå skönt att han inte har ont av det eller störs det minsta av det!
    Dock får han stanna hemma från dagis imorron pga febern..

Jesster;
    Men fy gumman!
    Tycker synd om er alla i familjen!
    Man är verkligen ynklig vid magsjuka Ledsen
    Vilken TUR att du inte slog huvudet i ngn kant eller liknande som du skriver, bättre att ha lite tur i oturen iaf..
    Hoppas att ni alla blir friska snart!

Myran;
    Hoppas nu att allt flyter på smärtfritt med flytten!

Susannee;
    Önskar er en riktigt underbar resa och ett minnesvärt bröllop!
    Passa på och njut av billig massage när ni är där, det är värt mycket mer än vad det kostar!

det var det jag orkade läsa ikapp just nu Flört
  • Carro
    Meria;
    sjysst av förvärkarna att hålla dig vaken vid denna tiden Flört

Stackars Sam är skållhet och sover så oroligt, pratar bara i sömne och gnyr omvartannat..
    Omöjligt för mig att sova just nu alltså..
    Nåja, petade i honom alvedon nyss, får ändå ha koll på så att den verkar, tempen var uppe på 39,7 för en stund sen..
  • Carro
    Meria;
    vet du vad jag kom på häromdagen, som jag hade glömt bort?
    Det finns en myt som säger att fondue kan starta en förlossning och dagen innan mina värkar med Sam började så var vi ute och åt just fondue..
    Så ni får ordna barnpassning och bege er ut o käka fondue Flört

Det känns så himla skönt att Sam inte har ont, om det är en öroninflammation dvs, tycker det är märkligt att han har så hög feber..
    Nåja, får väl ringa VC klockan 8 känns det som..
  • Carro
    Meria;
    fondue, sjukt gott, men lättast att käka ute för det är mycket jobb att göra själv..
    Det är köttbitar som man sätter på spett och låter koka i en gryta med olja, till det har man massor med såser och pommes frites Glad

hoppas att du kan få lite sömn!
  • Carro

hej tjejer!

Slocknade med Sam klockan 7 igårkväll, såååå skönt!
    Dock så har ju Sam sovit oroligt, men det blev ändå en hel del sömn för min del, så jag vaknade 06.15 Glad
    Ringde ju VC igår och dom ville att öronläkarna på mottagningen som var dom som remissade Sam till OP skulle kolla på honom, så jag ringde dit..
    Lägligt nog så brukar läkaren vi träffade på öron i Lund och som ordnade op tid till oss i Lund istället, jobba extra där och det gjorde han igår, så därmed är efterkontrollen efter OP avklarad Skrattande
    Sams öron var sååååå fina och perfekta enl. honom, ingen öroninflammation alltså!!!
    Det som runnit var antagligen vax, jag får ju inte rensa Sams öron än

Febern och att han knappt äter alls (typ 3 flaskor välling igår) fick sin förklaring, han har småblåsor i halsen, så han har ngt virus.
    Febern har nästan gett med sig helt nu, men han får stanna hemma idag och imorron med, sen får jag se beroende på hur han äter..

Nu tänker jag inte skriva mer, för jag är hungrig!

• Carro

Sam har ingen feber längre och ville själv ha lite kex innan, plus han dricker mer välling, så det verkar som att även blåsorna börjar försvinna, skönt!
    Han får dock vara hemma imorron med.

pela;
    grattis på födelsedagen!!!

smirre;
    åh, vad glad jag blir av att läsa om jobberbjudanden!
    Sedär, då var det ju bara bra att du blev varslad, om det kan medföra att du istället får kortare pendling och ett jobb du trivs med!

Meria;
    Förstår att du vill känna smärta, det är nog ända gången man vill det, men å andra sidan så medför det ju sig ngt väldigt gott med Skrattande

mini;
    Jag tycker det är en extrem häxjakt när det gäller huruvida man ska ha barnen hemma när man själv är "ledig"
    Jag kan ju själv välja när jag jobbar iom jag gör det hemifrån, så nu när Sam strular så med sömnen igen, ja då får jag helt enkelt jobba sena kvällar/under natten..
    Och då lämnar jag Sam med gott samvete på dagis o går hem o lägger mig sen, för det är ju samma som om jag hade haft ett nattjobb.
    Funderade kring om man har ett jobb som innefattar helgjobb, om man då är ledig en dag mitt i veckan, skulle man då isf inte få lov att ha sitt barn på dagis så att man t ex hinner handla, städa m.m som man kanske annars gör på helgen, när isf båda föräldrarna är hemma?
    Hur det än är, man betalar faktiskt för att ha barnet på dagis..
    Så du gör rätt i att åka och handla med gott samvete!
    Låter jobbigt att dom drar runt hostan sådär, alla föräldrar borde kanske slänga in gosedjur och liknande i tvättmaskinen?
    Hur har det gått för övrigt, hittar dom fortfarande på lika mycket bus hos dagmamman?

svag;
    Hoppas du blir frisk snart gumman!
    hmm, så K jobbar hemifrån?
    Hade han kanske inte kunnat göra det annars med, en dag i veckan kanske?
    För även om han måste jobba så kan det ju kanske vara skönt för dig att bara få ha honom hemma lite mer och slippa vara ensam?
    Bara att ha sällskap är ju skönt..

Jesster;
    Ni överlevde, jag beundrar er! Att själv vara sjuk, med sjuka ungar utan hjälp kan ta knäcken på vem som helst..
    Hoppas nu att ögoninflammationen försvinner snabbt med!

Winner;
    Hoppas tandhygienisten får behålla fingrarna *flinar*

• Carro

ååh, just det, glömde..

Vi var på BVC idag för en extrakoll..
    Sam har gått ner igen, 9740gram vägde han nu, men inte så konstigt, han har knappt ätit på 3 dagar..
    Hoppas det vänder snabbt bara, för nu låg han tom under sista viktkurvan!
    Däremot fick vi svart på vitt att hans ben onda han har på nätterna är växtvärk..
    När vi kollade hans längd sist var han ca 83,5cm (kollade den hos läkaren vi var hos för hans öroninflammationer i början av November) och nu var han helt plötsligt 87cm!!
    Så nu ligger han åter nästan på medelkurvan på längden, skönt!

Men det är inte konstigt att han ser så smal ut utan kläder, 9740gram till 87cm, det är inte mycket det

• Carro
    smirre;
    Så mycket vet jag, att där har dina syster rätt att få lov att sova ngn timme innan hon hämtar..
    Läste lite i en tråd här på fl om just nattjobb och dagis för ett tag sen..
    Jag tycker att det borde vara dags att se över regler kring hur man får ha barn på dagis..
    I dagens samhälle så krävs det stor tillgänglighet i många yrken och det är nog nästan vanligast att man har jobb som innefattar eftermiddagar, kvällar och helger iaf..
    Förr var det nog vanligare att man kanske jobbade till senast klockan 6..

Hittade den tråden, plus en annan ang. barn på dagis när man är ledig, jäkligt intressant hur det skiljer sig från kommun till kommun!

ledig med barn på dagis;
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m38456276.html

nattjobb;
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m38114345.html
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos