Inlägg från: Medusan |Visa alla inlägg
  • Medusan

Nodejas Babes och Bambinos

Om någon av er nyblivna mammor använder Liberos bebisblöjor kan ni få två kuponger värda 25 kr/kupong av mig.

Först till kvarn isåfall

• Medusan
    Mini

Jag skrattade också när jag läste ditt inlägg. Det var en sådan himla målande beskrivning med "buäääandet" och din redovisning
  • Medusan

*Kutar in och ropar efter Charmen ifall hon kanske läser ibland.....*

Charmen
    , var är du?

Vi diskuterade precis henne i min viktminskningstråd och vi saknar henne Ledsen

• Medusan
    Carro

Jag tycker faktiskt inte heller att han ser så benig ut. I den där vinklen hade Gabriel också sett ut sådär

Vi har inte varit på BVC på evigheter men mäter och väger G hemma ibland och när vi gjorde det sist var han ca 86 cm lång och vägde 13,8 kg.
  • Medusan
    Biltokig

När G får sina utbrott så brukar jag först ignorera honom och sedan när han lugnat sig lite så tröstar jag honom och kramas. Jag försöker få honom att förstå att man inte får någon uppmärksamhet när man beter sig på det sättet och det funkar rätt ok men jag vill också visa honom att jag samtidigt "förlåter" honom och älskar honom lika mycket trots att han är "dum" genom att ge honom mycket tröst och kärlek efteråt när han lugnat sig. Gabriel brukar "be om ursäkt" på sitt sätt - vilket är genom att komma fram och kasta eller ge sin älskade snutt till oss

Jag är helt emot att skicka in sådana här små barn på rummet (även större barn visserligen men speciellt sådana små som våra som inte en har någon impulskontroll). Vet dock att många gör det, men jag skulle inte göra det själv.
  • Medusan

När jag ändå är här kan ju jag med svara på matkostnadsfrågan

Jag tror att vi har rätt dyra omkostnader. Vi köper mycket ekologiskt och närproducerat och det kostar ju på plus att vi vill kunna unna oss det vi vill ha och också gör det. Våra kostander ligger på mellan 4000-5000/månad.

• Medusan
    Pela

Gabriel brukar också vilja hålla handen när vi kör bil i mörkret

Han är rätt pappig också, mycket mer pappig än mammig men det duger oftast med mig ändå även om han föredrar pappa
  • Medusan
    Jesster

Vilket jävla kaos, jag hade blivit tokig. Och vad är det med folk som inte kan unna andra en liten komplimang? Jag känner så väl igen det där med att man kämpat hårt för att gå ner i vikt och sedan är det inte en jävel som säger något om det. Varför?! Jag förstår verkligen inte varför det ska vara så svårt att göra någon annan glad genom att bara sätta ord på det uppenbart positiva Fundersam
  • Medusan
    Carro

Åh nej Gråter

Jag beklagar verkligen sorgen. Jag tror precis som du att hon dog på en gång så hon slapp i alla fall lida

Det var ju uppenbart att din lilla kattdam behövde vara ute och jag resonerar precis som du; hellre dö ung och lycklig än gammal och olycklig!
  • Medusan
    Carro

Minns hur jag kände det när jag blev tvungen att avliva min älskade Scruples som jag levt ihop med mer än halva mitt liv. Jag var hysteriskt ledsen i ett par dagar men sedan började det känns bättre ganska så snabbt när jag ansträngde mig till max för att fokusera på allt det underbara med henne. Jag kände mig lugn och glad när jag tänkte på att vi haft det jättebra tillsammans och att hon verkligen levt ett lycklig liv

Förstår att det är svårt att tänka så nu när du är så chockad och ledsen men ville bara visa att det troligen kommer kännas bättre snart, fastän det absolut inte känns så just nu!

Många kramar till er!
  • Medusan
    Svag

Gud vad du är snygg, det visste jag redan, men slås igen av det varje gång jag ser en bild på dig. Kommer ihåg något att du skrev om att du var lite rädd att din sambo inte skulle finna dig lika attraktiv längre när du lagt på dig lite vikt och därför vill jag bara säga att du är supersnygg och inte det minsta överviktig på något vis, tvärtom faktiskt Skrattande

Jesster

Gabriel bajsar också sand, flera gånger i veckan *suckar*. Det verkar som att han får ont i magen av det ibland men det röda i baken går lätt bort med lite idominsalva. Vi har tagit upp det med dagis eftersom att Gabriel tycks äta sand där i princip varje dag, men de menar på att det är svårt att göra något åt det. Det fattar jag men samtidigt känns det mindre kul att ungen får i sig mängder med sand varje dag och faktiskt också får ont i magen av det Hemlis

Jag kan kolla på gi-viktkoll efter brödrecept åt dig om du vill. Vi bakar ofta lite nyttigare bröd och använder mycket dinkelmjöl, fyrkornskross, rågsikt, linfrön, vetegroddar osv.
  • Medusan
    LillaMy72 skrev 2008-11-11 21:29:14 följande:
    Hjälp vad alla ungar pratar mycket! Lovisa säger knappt några begripliga ord alls än. Hon försöker, men lämnar oftast bort första halvan av ordet. Ett ord som hon säger tydligt är i alla fall hink . INTE säger hon också, väldigt tydligt! Och Ida och Emmy säger hon. Och mamma och pappa förstås. Annars blir det typ aka istället för smaka, ampa istället för lampa, eka istället för leka osv. Utta betyder förstås prutta . Umpa kan betyda både rumpa och strumpa beroende på sammanhanget... Isa sa hon idag om sej själv. Och svag: Du är en jättesnygg tvåbarnsmamma!
    Ungefär så pratar G med. Han är långt efter många av Nodejabarnen när det gäller språkutvecklingen men det är inga större problem med kommunikationen ändå för på något vis så förstår vi ändå varandra större delen av tiden

Jesster

Jag fixar lite brödrecept till dig imorgon
  • Medusan
    Jesster

Jag har mailat iväg lite GI-recept på bröd till dig nu.

Om någon annan vill ha är det bara att skicka över en mailadress till mig
  • Medusan
    Jesster

Mmm, det är lite skumma ingredienser i vissa av recepten men jag tror absolut att du kan ersätta dessa med något du gillar

Jag ska leta reda på mitt favvo-bröd nummer 1. Innan jag började med min lågkolhydratkost så bakade vi det flera gånger i månaden.

*Kutar iväg och gräver bland receptböckerna...*
  • Medusan
    Annas brödrecept (från du är vad du äter)

5 dl dinkelmjöl
    2 dl grahamsmjöl
    3 dl rågsikt
    2,5 dl fyrkornskross
    1 dl vetegroddar
    1 tsk salt
    4 tsk bikarbonat
    5 msk blandade brödkryddor
    1 liter filmjölk
    0,5 dl sirap

Sätt ugnen på 175 c.
    Blanda alla torra ingredienser.