• Molly i Skåne

Vad gäller ang. frakt på Tradera?

Hej!
    Ja skrymmande avgiften är 11- över vanliga portot. Som skrymmande räknas brev/paket med större tjocklek än 30 mm eller större kortsida än 250 mm.
    Och, ja man får självklart ta ut för det emballage man har. Inte om man skickar i en inochutvänd Lidl-påse, kanske men som jag som köper in mina vadderade kuvert för mellan 6 och 26 kr styck-skulle jag inte ta betalt för dem skulle jag gå med förlust.
    Ha som vana att ALLTID fråga om frakt/porto och ev.emballage innan du budar om du känner dig osäker.
    Tyvärr har vi dyrt porto i Sverige- så det är posten som är Tradera säljarn och köparnas värsta fiende!
    Lycka till!
    //M

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Molly i Skåne
    niagara skrev 2008-10-13 10:48:34 följande:
    Jag skickar alltid i tidningspapper. Billigt, miljövänligt och skyddar varan väl. Beroende på tålighet på varan tar jag olika många lager. att köpa postens vadderade kuvert är slöseri med min tid, köparens pengar och miljön!
    Jag köper INTE postens vadderade kuvert-men säljer mycket cd, parfymer mm som lätt går sönder. Det är upp till var och en att ta ut för emballage- men jag är VÄLDIGT tydlig med vad som ingår och varför-har aldrig fått negativt.
    Däremot har jag aldrig varit med om att någon tagit betalt för Tradera avgiften-låter HEEEELT sjukt! Då har man liksom missat poängen med hela Tradera!
  • Molly i Skåne
    Viewsonic skrev 2008-10-13 10:55:49 följande:
    Tagit betalt för traderaavgiften???
    Ja, eller att man PROMENERAR till posten-skosulsslitage, sen finns tejp-armbåge, frimärks-finger, emballerings-armbåge mm mmFlört
  • Molly i Skåne
    Stor mamma skrev 2008-10-13 11:33:11 följande:
    Jag tycker i o f att man borde skriva emmballage tillkommer utöver frakte. frakten räknas även skrymmande in i. Vi köper snyggt vitt papper o slår in eller brunt pappaer så vi tar ut en avgift på 2 kr i emballage eller 3 om det är stort föremål.
    Men det du menar är ju porto-frakt är ju frakt!
Svar på tråden Vad gäller ang. frakt på Tradera?