• Jan och Anna

    Gamla Borlängebruttorna nu med bebisar...

    Kanske det här är en bra idé för oss.

    Här kan man skriva så att alla kan läsa. Vi är ju alla in på familjeliv med
    jämna mellanrum verkar det som.

    Tycker det är så kul att läsa om era små. Tyvärr kan vi ju inte ses så ofta som man vill.


    *Felix 18/9-06* *Alicia 17/4-08*
  • Svar på tråden Gamla Borlängebruttorna nu med bebisar...
  • Jan och Anna

    kändes som ett bra sätt att bli uppdaterad...

    Vill ju veta allt om hur alla har det!!!

    Med oss är allt hur bra som helst. Tänk vad fort tiden går.
    Felix är redan 2 år! Och Alicia är 6 månader.

    Alicia har börjat äta mat som ett litet monster. Hon äter hur mycket som helst.
    Så här ser hennes dag ut:
    8,00 gröt på 1,5 dl vatten
    10,00 150 ml ersättning
    12,00 liten burk mat och 1/2 fruktpuré burk
    14,00 150 ml ersättning
    17,00 liten burk mat och 1/2 fruktpuré burk
    19,00 gröt på 1,5 dl vatten
    21,00 200 ml välling

    Känns nästan som om hon äter mer än Felix gör. Får han bestämma skulle han äta bara välling om dagarna...

    Här gör vi väl inte så mycket om dagarna. Eller vi är på öppna förskolan ganska mycket så att Felix får leka med lite andra barn (och mamma får prata med andra vuxna...) Fikar med mina arbetskamrater som är mammalediga en hel del. Sen har vi även börjat med renovering hemma så det finns alltid något att göra...

    Alicia sitter hur bra som helst men hon tycker inte om att ligga på mage så jag tror det dröjer tills hon börja krypa om hon gör det överhuvudtaget... Inga tänder har vi än så länge heller.

    Nä nu vaknade visst lilla damen. Ha det bra tjejer!
    Kram kram


    *Felix 18/9-06* *Alicia 17/4-08*
  • PitraPi

    Jättebra med en alldeles egen tråd för oss!! Visst blir det lite häng framför datorn och familjeliv om dagarna

    Emil sover ute i vagnen nu, vi var på öppna förskolan en sväng på förmiddagen men det var mest äldre barn idag och lite stojigare så jag kände att vi drar oss hemåt. Vi brukar egentligen gå på onsdagar då det bara är för barn upp till 18 månader.

    Emils eget rum-premär verkar funka bra, jag har inte ens på babyvakten om nätterna utan jag hör honom ändå. Igår vaknade han dock när vi gick och la oss vid 23, men han fick lite mat då och sov ändå fram till 06.45 när Henrik gick upp! De senaste 3 veckorna (eller nåt sånt) har han varit mer lättväckt på kvällarna och brukar oftast inte kunna somna om efter morgonamningen heller. Sova på dagen är nåt som Emil inte så ofta föredrar men nu har han iaf knoppat 30 minuter och jag hoppas på lika länge till!

    Nu ska jag sleva i mig lite fil, det är så trist att äta lunch själv så det blir ofta bara nåt slarvigt...

    KRAM!!!


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • MillanoFilip

    Åh vad bra med en "egen" tråd!! Jättebra idé Anna! vad kul det är att läsa om dina små...var ju superlänge sen vi sågs ju!

    Men Anna....vad tror du jag känner...ang. att barnen blir stora fort..Filip fyller 3 år om några veckor och Molly fyller 2 om några månader...tja 4 mån iaf...men det har hänt mycket bara under sommaren...WOW! Nu är det liksom kapplöpning hemma och de leker MASSOR ihop! Molly tar för sig av språkets värld mer och mer och det pluppar ut nya ord HELA tiden...man blir ständigt förvånad.

    Jag sitter på jobber o har en mikrofikapaus så jag kan inte skriva mer nu....ska uppdatera lite framöver....

    Förresten är ni plusmedlemmar eller vad det heter? Visst är det då man kan ha såna gråade meddelanden som alltid är med?

    Åh By the way...mailade ang. en ev. tjejmiddag hemma hos mig...alla kunde ju inte så jag ska försöka hitta ett datum i början på december så snart som så kanske vi kan julbaka och äta lite julmiddag el nåt. Mysa!!!

  • PitraPi

    Japp, plusmedlemmar kan ha sån text med vid inläggen. Tror det kostar 20 kr i månaden för PLUS, kanske lite onödigt men jag har valt tex att bara inloggade medlemmar kan se mina bilder och så för då skulle jag iaf kunna kolla vem som ser dom och sånt om jag skulle vilja.


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jenny Vendéla

    Hej på er,
    Anna kul med egen tråd
    Är dock sämst på att skriva. Fullt upp på jobbet och fullt upp med Elise när man kommer hem gör att man rätt skönt glider ner i liggläge i soffan när dottern har somnat för kvällen.

    Nu tar jag mig dock tid när jag helt tappade arbetsmoralen.

    Elise mår jätte bra och utvecklingen går i ljusets hastighet. Hon går ju sedan några månader tillbaka och det är full fart. Sedan är hon inne i en upptäckar period då allt ska testas. Humör har hon även blivit begåvad med och just nu testar hon sina föräldrars tålamod med det flera gånger om dagen. Annars så är hon hur härlig som helst och hyfsat lätt att ha och göra med.

    Vi har fått dagisplats nu from 14 janurai, exakt det dagiset och den avdelningen vi önskade oss. Får se hur vi ska lägga upp inskolningen men det lutar åt att jag tar merparten då det kan vara skönt med ett litet avbrott på några veckor.

    Jag har hittills haft en sjukt jobbig graviditet denna gången men nu äntligen börjar det bli lite bättre på illamåendefronten. Dras med foglossning men i jämförelse så är det en droppe i havet, av illamående och trötthet blir man helt apatisk.
    Vi har Rutin UL nästa vecka så håll tummarna för att allt verkar bra. Har dock redan gjort 2 UL, bla KUB testet som gav jätte fina siffror. Denna gång hoppas vi på att kunna se vad det är för kön på den lilla.

    Det känns fortfarande en aningens underligt vid tanken på att vi om inte allt för länge kommer ha 2 barn men det kommer förhoppningsvis bli så bra så, jobbigt mellan varven men bra...Av 7 stycken som jag umgås med i vår föräldragrupp så är 4 st gravida och ska ha från feb-april, heltokigt man kan ju lätt tro att det smittar

    Låter bra Kamilla att du tittar på ett senare datum för tjejträff, hoppas på att jag kan då det skulle vara riktigt kul att träffas (och gärna kunna lämna Elise hemma med pappa). Helgen den 12-14/12 kan jag inte då Fredrik är uppe i Åre med sina pappa och bror men annars tror jag det ser bra ut.

    Är det föresten någon som vet hur det är med Sandra, var verkligen jätte länge sedan jag pratade med henne eller hörde något från henne. Kamilla du har kanske koll?

    Kram på er så länge.

  • MillanoFilip

    Halloj! jo sandra har jag regelbunden telefonkontakt med och hon vara nere i början på augusti och hälsade på i 4 dagar. Jätteskoj! Allt är bra med dom, det rullar på med jobb och så. Inget hus på g (men de har budat på flera under våren och sommaren...) Nu är det ju inte riktigt läge längre men vi får väl se om det lossar även för dom!

    jag ska verkligen försöka eska om lite barnvakt så vi kan ses i december...verkar ju som om helgen 6-7 december är bäst? Mamma är ju den som främst kan ha barnen och hon jobbar många helger...tyvärr, men hoppas på att kunna vara ute i god tid och så...

    Men Jenny, det skulle ju vara jättekul att träffa Elise också...visst är det roligt när de börjar gå och det blir lite mer fart

    kram på er

  • Jan och Anna

    Jag ska åka till Egypten!!! Jag ska åka till Egypten!!! Jag ska åka till Egypten!!! Jag ska åka till Egypten!!! Jag ska åka till Egypten!!! Jag ska åka till Egypten!!!

    Jan kom hem och berättade att han bokat resa åt oss. Vi åker i april! Ser verkligen fram emot det.

    Hinner tyvärr inte skriva så mycket mer nu. Kommer mer senare!

    kram kram


    *Felix 18/9-06* *Alicia 17/4-08*
  • MillanoFilip

    AAAAAAHHHH Vad härligt Anna...det skulle jag med vilja göra...åka utomlands....och få lite SOOOOOL!!! Mmmmmm! Jag hoppas på att lyckas få lite bonus nästa år så iaf jag o Andreas kan åka. Barnens biljetter kostar ju som vuxnas nästa år så det finns nog ingen chans att vi har råd med att alla åker...tror jag...vi får se! Allt sparande går till huset för oss....aningens tradigt....

    *AVIS*

  • PitraPi

    Ja, jag får nog också bli en i avis-gänget!! Egypten låter verkligen inte helt fel!! Blir det bara ni två eller hela familjen?

    Jag längtar efter en spa-eftermiddag, har presentkort jag fick när jag fyllde år och nu ser jag fram emot att Emil kan äta lite mat och jag kan vara iväg mer än 2 timmar i stöten. Samtidigt vill jag ju att han ska vara min lilla pojke länge!!!


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jenny Vendéla

    Härligt Anna med en resa. Du får berätta mer...

    Är sjukt trött efter en asjobbig natt. Elise skulle absolut inte sova och tillslut gick jag upp med henne 04.20. När ska hon lära sig att man sover på morgonen i alla fall fram till ca 7 tiden.

    Vi ska ut på landet och plocka upp båten i helgen och kommer då få lite skön avlasning från svärföräldrarna, jippi jag ska sova. Är ju extra trött iom graviditeten och man har ju inga jätte reserver att ta av direkt. Säger bara att det är tur att man är två

    Så nu har jag gnällt av mig lite.

    Ha en bra dag.

Svar på tråden Gamla Borlängebruttorna nu med bebisar...