Vilka merkostnader har ni fått beviljade i vårdbidraget?
Ni som har fått merkostnader beviljat, kan ni berätta vilka kostnader som var "OK".
Säg också gärna vilken diagnos barnet har...
Ni som har fått merkostnader beviljat, kan ni berätta vilka kostnader som var "OK".
Säg också gärna vilken diagnos barnet har...
Tack för era svar!!
Alltså dessa kostnader, var dom helt godkända av FK, räckte det sen så att ni fick ett helt merkostnadsbidrag i VB:t?
Till mig sa tanten på FK att hon inte kunde bevilja blöjor som merkostnad, men sen hade jag sagt jättemånga andra kostnader, liknande dom ni nämner, och dem sa hon inget om, antar att dom är okej då?
Är det ca 8000 kr om året som det ska upp i för att man ska få bidrag?
Har läst på FK:s hemsida men det är en sak som jag inte fattar, ursäkta om jag är dum.
Är det så att man bara kan få bidrag för merkostnader om man har helt VB?
Kan nu bara meddela att de merkostnader som vi fått beviljade är:
Medicin upp till högkostnadsskyddet
Tvättmedel, vatten och el för extra tvättningar med maskin
Slitage på möbler och inredning
Slitage på kläder
Bensin och bilkostnader
Skrivare, bläck, laminatormaskin, papper, digitalkamera
Allt kom upp i ca 8500 så vi fick 18% beviljat.
Hon sa att vi kunde få böcker, läromaterial, prenumeration på tidning samt medlemsskap i förening beviljat också men jag struntade i det för det skulle bli 1000 kronor och eftersom det ändå är en bit kvar till 36% så spelar det ju ingen roll.
Telefonsamtal fick vi också för förresten! Inte för att det var mycket men i allafall.
Blöjor fick vi inte som sagt eftersom Landstinget ska betala det.
Vi försökte även med säkerhet i hemmet och annan bostadsanpassning tex högt staket, men det fick vi inte eftersom man ska få det av kommunen i Bostadsanpassingsstöd.