Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

jävla försäkringskassa!

Anonym skrev 2008-10-13 14:05:22 följande:
    Jag ska överklaga..men ingen av oss har kvar hyresavier och räkningar från den tiden det är ca 2 år sedan..
    Man ska spara räkningar i tre år.
    Sedan är det väl inga problem att ringa hyresbolagen ni bodde hos då och be dem skicka ut kopior.
  • Anonym (Trött)
    Mizz Turko skrev 2008-10-14 08:55:23 följande:
    Enligt lag så ska man spara 10 år.
    Är det så pass. Bra
  • Anonym (Trött)
    gagge skrev 2008-10-14 08:56:15 följande:
    Varför blir man inte förvånad när man läser om dårarna på försäkringskassan *suck*
    Ja varför ska de kräva tillbaks pengar vid fusk?
    Skit knäppt ju!
  • Anonym (Trött)

Jag sa ju det!
    TRE år!

3 år. Kvitto på saker som du köpt är bra att spara i tre år. I tre år från köpet har du rätt att reklamera ett fel enligt konsumentköplagen.
    3 år. Kvitto på arbeten som någon uträttat åt dig, t.ex. lagning av TV, skor, eller andra varor.Tre års reklamationsrätt har du enligt konsumenttjänstlagen.
    3 år. Kvitto på betalda räkningar för t.ex. hyra, el ,telefon, tandläkare. Tre år har ett företag på sig att kräva betalning av dig.
    6 år. Underlag för självdeklaration till exempel kvitton för utlägg, räkenskaper eller andra anteckningar. Under fem år från taxeringstillfället har skattemyndigheten möjlighet att göra eftertaxering av glömd eller undanhållen inkomst.
    10 år. Kvitto på arbete som någon utfört på fast egendom.Till exempel badrumsrenovering, golvläggning eller måleriarbeten. Enligt konsumenttjänslagen är det tio års reklamationsrätt på dessa arbeten.
    10 år. Presentkort och tillgodokvitto är normalt sett giltiga i tio år. Tillbaka
  • Anonym (Trött)
    Anonym (hallå?) skrev 2008-10-14 09:03:32 följande:
    Men snälla, man kan väl inte vara så i försäkringskassans våld att det räcker med att de "inte tror" på någonting för att de ska kunna kräva en på en massa pengar!Det måste ju finnas lika hårda krav på att de ska kunna bevisa något också, annars ligger vi alla jävligt risigt till.
    Självklart har de grund för sitt beslut, det är inte det minsta synd om TS.
    Antingen får hon och hennes ex bevisa, med hyresavier och dokument på vart de stod skrivna mm mm, att de bodde separat eller så får TS snällt betala det hon är skyldig.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (hallå?) skrev 2008-10-14 09:05:17 följande:
    MISSTÄNKT fusk ja.Misstanke....rättfärdigar det allt nuförtiden?
    Om de misstänker kräver de inga pengar, om de kan bevisa kräver de pengar.
    Inget krav utan grund.
  • Anonym (Trött)
    Miss Lau skrev 2008-10-14 09:06:57 följande:
    en det är ju lätt för TS att visa att FK har fel! Och jag räknar med att ts redan tidigare givits möjlighet att lämna in dokumentation som visar att hon har rätt till pengarna.
    Exakt. De skickar ut förfrågninar innan kravet kommer. Man har sin chans att bevisa sin oskuld.
  • Anonym (Trött)
    Anonym skrev 2008-10-14 20:43:39 följande:
    Jag ska nu skicka in en överklagan..och mitt ex ska leta fram sitt hyreskontrakt han hade vid den tiden,och sin deklaration för det året sen ska jag ju även skriva ett brev till dom som har beslutat detta
    Dina papper då?
  • Anonym (Trött)

Du ska ju bevisa att du bodde på din adress lika mycket som han ska bevisa att han bodde på sin adress.
    Bokföring, elkostnader, hyror, försäkring osv osv.

Svar på tråden jävla försäkringskassa!