• tudis

Vad tycker ni att valplådan ska innehålla?

När vi säljer valpar så skickar vi alltid med en liten valplåda med lite olika saker.
    Så jag började tänka lite om vi skickar för mycket eller för lite grejer med!
    Så då frågar jag er hundköpare vad ni tycker ska medfölja när ni köper valp förutom det obligatoriska (kontrakt,stamtavla,vet-besiktining osv)?

• Svar på tråden Vad tycker ni att valplådan ska innehålla?
  • BabyJay

Jag skulle uppskatta att man fick med
    *En filt eller trasa som legat med mamman, så det luktar lite vant för valpen när den ska till nytt ställe.
    *Ett matschema på hur valpen har ätit tidigare och hur mycket mat man bör ge den.
    *Lite av den mat som valpen ätit hittills. Sen om man vill byta mat så kan m som ägare göra det lite successivt.
    *Kort på mamman och pappan tycker jag är kul att ha, och kanske något kort på valpen som nyfödd.

Vet inte om jag kommer på något mer. Vad brukar ni skicka med?

Mamma till Freja, född 080706
  • tudis

Oj, då skickar vi med liiite mer

*först allt obilgatoriskt
    *Filt som doftar mamma/syskon
    *Mat
    *Koppel/halsband
    *vatten/matskål
    *Lite godis
    *Leksak
    *SKK filmen
    *En brochyr om hur man bäst sköter sin Chihuahua/Amerikansk cocker
    *en cd med bilder på valpen sedan den föddes

Tror inte att jag glömde något nu

BabyJay skrev 2008-10-14 21:17:12 följande:
    Jag skulle uppskatta att man fick med *En filt eller trasa som legat med mamman, så det luktar lite vant för valpen när den ska till nytt ställe.*Ett matschema på hur valpen har ätit tidigare och hur mycket mat man bör ge den.*Lite av den mat som valpen ätit hittills. Sen om man vill byta mat så kan m som ägare göra det lite successivt.*Kort på mamman och pappan tycker jag är kul att ha, och kanske något kort på valpen som nyfödd.Vet inte om jag kommer på något mer. Vad brukar ni skicka med?
  • BabyJay

Ja, det var ju en del. Det är väl allitd trevligt att få med en genomtänkt låda. Men vill ni dra ner på det så skulle jag kanske skippa att skicka med koppel å matskålar å ev. leksak. Men annars tycker j det var en jättebra grej att skicka med så mycket bra gre´jer!!

• tudis

Jag/vi tycker att man ska ta det lungt precis när man har kommit hem med sin "bäbis" att man ej ska springa runt på stan första dagarna och handla.

Glömde en sak. Vi skickar alltid med en bur så att hunden åker säkert hem

• tudis

Är det ingen annan som har några förslag?

• BabyJay

Oj, det var generöst med en bur!!

Jag känkte kanske mer att man skaffat de grejerna innan man hämtade valpen. Det tyckte jag var så mysigt att få åka och handla massa nödvändiga (och en hel del onödiga Flört) saker till den lilla sötingen...

Vår uppfödare sa till oss när vi var och tittade på valparna vad de tyckte vi skulle skaffa tills vi hämtade valpen. Sen är det ju upp till var och en vad man köper lixom.

• tudis

Ja, men vissa saker är ett måste!
    Om man har bil tex så tycker vi att en bur är ett måste för säkerheten.

• tudis

Ja det glömde jag skriva på listan

NoXigen skrev 2008-10-14 21:41:58 följande:
    en valp ?
  • BabyJay
    tudis skrev 2008-10-14 21:41:09 följande:
    Ja, men vissa saker är ett måste!Om man har bil tex så tycker vi att en bur är ett måste för säkerheten.

Ja det förstår ja, men jag tänkte mer som så att det kanske är onödigt för vissa att få en bur. Vi hade redan en dubbelbur till vår bil och sedan hade vi de mesta valpsakerna hemma oxå, iallaflal till valp nr 2..hihi...

Jag antar att ni tar ut kostnaderna på priset på valpen ändå va? Då kanske det är bättre att informera valpköparna om vad ni tycker man ska skaffa till sin valp innan man hämtar den. Så slipper någon stå där med 2 burar och massa matskålar.

Men msåte återigen säga att tanken på en liten valpåda är gullig!!

Svar på tråden Vad tycker ni att valplådan ska innehålla?