Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

13-åring

Om det gäller hanns säkerhet och han vägrar att lyssna när det gäller så viktiga saker, då får man helt enkelt ta bort cykeln tills han går med på att använda reflex.
    Snacket om ljus är lite konstigt då det är lag på att man måste ha det. Det finns lysen som man kan ta med sig när man inte är vid cykeln, smart lösning om de har problem med att de har sönder lysen.

Nyckeln så är det ju lite så när man har barn att de kommer bort. Min ena dotter hade tappat 3 nycklar så då sa vi att hon får betala en ny nyckel om det händer igen. Hon tappade bort en och fick betala, sen dess så har hon inte tappat nån mer

• vampyria2
    madigan skrev 2008-10-15 09:07:15 följande:
    Du de där har dom tagit upp på föräldramöten, de är ju så vi fått reda på att alla vägrar ha lyse. Vad är vitsen då att sätta på ett på cyklen??
    För att det är lag på det och för att annars så får han inte ha cykeln, det är ju jätte viktiga saker och det kan man inte förhandla om med barnen, där bestämmer man att det ska vara så Fundersam
  • vampyria2
    madigan skrev 2008-10-15 09:27:08 följande:
    jovisst, men vi har köpt så många lysen och han kommer hem med trasiga och påstår att nån annan har sabbat dom.
    Köp då en som går att ta med sig, och om den går sönder så får han även köpa en ny sån   Man kan hålla på och tjata i evigheter på tonåringar men oftast så hjälper det inte och då måste de lära sig att deras slarv har konsekvenser
  • vampyria2
    madigan skrev 2008-10-15 10:02:30 följande:
    de är såna som går plocka med sig som vi har köpt och talat om att nu tardu in den.
    Ja och gör han inte det så får han ta av sinna pengar och köpa nya, kan lova dig att då blir de rädda om sakerna
  • vampyria2
    fain skrev 2008-10-15 10:15:01 följande:
    Jag tror du missförstår mig.OM det är så att andra sabbar, ska han betala?
    Ja efter som de har köpt saker som han kan ta med sig och se till att de inte blir förstörda så ska han betala för då har han inte skött det som han ska, annser jag
Svar på tråden 13-åring