Dryga bonusbarn?
snart mamma till 4 skrev 2008-10-26 12:51:59 följande:
kanske det kan bli annorlunda om bonusarnen får vara med och välja kläder till bebisen, hjälpa till vid badning och blöjbyte? Det har jag alltid låtit mina äldre göra och det har funkat bra. När jag ammade så hade jag de andra barnen vid sidan om mig och vi läste bok samtidigt, så man kunde hålla lite om dem samtidigt. Jag berömde dem även när de hjälpte till och så vidare. Hoppas att det kanske kan göra situationen lite lättare för kan inte vara lätt att vara t.ex.4 år och få syskon oavsett om man är hel eller halv syskon. Ta också tillfälle att lämna bebisen med pappan och gör något med det andra barnet själv ibland som den gillar, jag tror att det ger bra syskon kärlek mina barn är väldigt tajta fortfarande och visar att de älskar varandra även om de är 15, 13 och 10 och därför har ett släng av tonårs trots iblandDet du tar upp är ju superviktigt att göra till helsyskon och jag skulle gissa att det är minst lika viktigt med halvsyskon också istället för att ta avstånd från bonusen och inte tycka om honom/henne längre.