• Jajjaa

Grönt bajs

Lillen (snart 5 månader) började med smakisar för tre veckor sen ca. Sedan dess har avföringen ändrats och luktar mer, vanligt antar jag. Men de senaste dagarna bajsar han ca 5 ggr per dag och flertalet av de gångerna är bajset grönt..ibland illgönt i gele form.. hmm! Någon som varit med om något liknande eller vet vad det kan bero på (Det e Majs på menyn för tillfället). Han är för övrigt lika pigg och allert som vanligt.

• Svar på tråden Grönt bajs
  • Jajjaa

Ja, man nojjar ju lätt upp sig. Men han verkar ju må bra! Fast jag ska nog kontakta Bvc imorgon om det inte blir bättre. Han har bajsat grönt tok-många gånger idag...

• Jajjaa

Jo, jag har funderat på det och tyckte mig först känna något "litet vasst" men nu tycker jag inte att det känns eller syns.. men det e verkligen illaluktande och somsagt ofta..

carola1977 skrev 2008-10-15 17:15:54 följande:
    Emilia bajsade grönt, fruktansvärt illaluktande, frätande bajs massa gånger per dag när hon fick sina första tänder. Kan det vara något sådant?
  • Jajjaa
    Folkracetjej skrev 2008-10-15 20:29:36 följande:
    min bajsade grönt gele såg ut som mosade alger! MEnd et var när maten passerade för fort i tarmarna sa dom på bvc. så vi fortsatte som vanligt. Absolut inget att oroa sig kan vara förkylning på g med sa dom
    Åh, känns skönt att höra!
  • Jajjaa

Nix! Ingen förkylning här!

AnnBrittS skrev 2008-10-16 08:28:03 följande:
    Det är inte så att lillen är eller har varit förkyld.Om bebisar sväljer snor och slem så kan bajset bli grönt och lukta fruktansvärt.
  • Jajjaa

hmm, här e det snarare tvärt om.. varmt!

Sess82 skrev 2008-10-16 10:23:22 följande:
    Jag har hört att grönt bajs= att bebis blivit kall. Att den fått drag på sig. Så testa med att klä lite varmare och inte lägga för mycket på golvet om det är ite dragigt. Lycka till!
Svar på tråden Grönt bajs