Inlägg från: klo |Visa alla inlägg
  • klo

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Har hittills bara lämnat urinprov där på inskrivningen - är nu i v. 29 (imorgon). När jag var där häromdagen tog hon inte ens blodprov för att kolla järn och blodsocker, utan väntar med det tills nästa gång.

• klo

extraliten: Vad hemskt det låter! Jag bytte BM för ett tag sen, hade Lisbeth innan och gillade inte henne ALLS! Hon lyssnade inte ett ord på vad jag sa och jag kände mig bara förbannad när jag kom därifrån varje gång.. Så jag ringde och bytte och fick Jamileh istället. Har varit där två gånger hos henne nu och tycker hon är mycket bättre än Lisbeth, dock har ju inte sambon varit med hos henne än! Hoppas verkligen inte att hon beter sig så mot honom, vet inte om jag orkar byta en gång till..

Mot mig har hon som sagt varit jättegullig..

Är det någon av er som har börjat/har gått föräldrautbildningen på MVC i Munkebäck och vad tyckte ni i så fall? Ska börja nästa vecka och är lite sur på att det är så kassa tider, men det är ju inte så mycket att göra något åt..

• klo

Ja, det är första barnet för mig, så det känns ändå som att man vill gå och få lite info, träffa folk i samma situation osv. Har inga kompisar som är gravida nu, så det kan ju vara kul att knyta lite kontakter.

Sen tycker jag att alla man pratar med säger "föräldrakursen var det bästa vi gjort, vi lärde oss massor av nyttiga saker, framför allt pappan.."

• klo

Imorgon bitti ska jag och sambon på föräldragruppen för första gången! Ska bli spännande att se vad det är för andra par som dyker upp.. ;)

Någon av er här som ska dit imorgon bitti?

• klo

atena100: Jag har för mig att det var din BM, Azar som håller i kursen jag går på, men är inte helt säker.. hon hade inget svenskt namn i alla fall.

Tyckte nog att det var lite långdraget att sitta där i två timmar, plus att hon var ganska upprepande och sa samma sak väldigt många gånger..

Men vi fick ändå lära oss mycket nytt! Nästa gång ska det handla om smärtlindring, det tycker jag är intressant.

• klo

Jag har BF 7/1 och längtar som en tok nu.. ;)

• klo

extraliten: Jag var hos sjukgymnasten i olskroken och fick låna ett bälte helt gratis. Verkar konstigt att de inte sa det?
    När jag ringde fick jag tid veckan efter. Så prova igen och hoppas på att någon annan svarar kanske..

• klo

atena100: fikan kommer alltid så olägligt för mig! Har besök av svärföräldrar den 14-15:e och senare på lördagen åker vi med dem upp till Värmland.

• klo

Tjejen24: Spännande med ev. lägenhetsbyte! Jag och sambon bytte till oss den som vi har (en trea på 110m2) mot hans tvåa inom samma område. Ni blir väl kvar i Olskroken hoppas jag?

• klo
    Tjejen24 skrev 2008-11-10 11:12:51 följande:
    Svar på #97Vi håller våra alternativ öppna, o denna lägeheten ligger (tyvärr) i gamlestan, men det som lockade var den låga hyran, att vi får den helt nyrenoverad o får välja alla luckor, kakel, klinkers, tapeter, mattor själva, samt att det är en 3:a och första våningen. MEN, vi har ute annons på blocket.se, lägenhetsbyte.se o sätter upp lappar då och då, om lägenhetsbyte INOM Olskroken.. vill ju så gärna bo kvar här! Men.. känner jag min envisa man rätt, så vill ha inte till gamlestan, även fast det hade varit bra med mer utrymme, samt ett till rum så att vi åtminstonde får plats med en spjälsäng... *suck* Dessa karlar...
    Haha, men han är väl uppvuxen i olskroken? Då är det svårt att få dem att acceptera något annat.. Hade ett ex som aldrig i liiiivet kunde tänka sig att bo på hisingen, medan jag som utomstående (härstammar från varberg från början) inte fattade vad som var sämre med hisingen än någon annan stans.. Menmen, det är väl bara att acceptera.
    Hoppas att ni hittar något som ni blir nöjda med i alla fall!
Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?