• atena100

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Ja, alltså jag bara undrar vasd ni gör för koller? Lämnar ni urinprov varje gång, 1 gång under grav. eller aldrig??
    Jag har lämnat EN gång o är i v29. Jag tycker det verkar lite, eller!? Ser man nästan Jag fattar inte riktigt! För 14 o 18 år sedan tycker jag mig minnas att jag lämna ofta urinprov iaf........
    Hoppas på lite svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 17:06
    i Göteborg
  • Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?
  • klo

Har hittills bara lämnat urinprov där på inskrivningen - är nu i v. 29 (imorgon). När jag var där häromdagen tog hon inte ens blodprov för att kolla järn och blodsocker, utan väntar med det tills nästa gång.

• pattisza

Jag har haft upprepade urininfektioner för 10 år sedan och de vill att jag skall lämna prov 1 gång i månaden. Annars hade jag nog inte behövt göra det. Men önskar du att göra fler urinprov så är det okej tror jag.

• jenny g6

Har lämnat en gång vid inskrivningen bara. Är i vecka 37. Förra gången kollade hon inte heller järn o socker... har inte riktigt varit nöjd med min barnmorska måste jag säga...

• Marre79

gick första gången jag var gravid i olskroken som har flyttat över till munkebäck. men jag vill minnas att jag lämnade urinprov flera gånger. nu senast jag var gravid lämnade jag urinprov väldigt sällan. gick senast i annan kommun. kanske nåt de har ändrat på, på sista tiden

• extraliten

Jag har också bara gjort urinprov en gång, men har iof inte hunnit gå så många gånger! Är nu i v 24, så skall dit nästa vecka och gära lite mer prover. Sista jag var där var för ca 2 v sedan och då lyssnade hon bara på bebisen, inget mer...

Har dock stött på en BM som var SÅ hemsk! Otrevlig, tilltalade inte ens min sambo när han var med, och dessutom verkade hon OKUNNIG.. Väldigt tråkigt.
    Men det är som tur är inte henne jag går hos, utan min är helt UNDERBAR!!!

• atena100

klo
    Ja, du har väl Jamileh. Jag har Azar. Nä, jag lämna heller inget blod denna gången. Gjorde jag förra gången. Så nästa gång igen skulle vi kolla det!

pattisza
    Jag fråga henne om jag inte skulle göra det, kolla glukos o sånt men nä det behövs inte. Bara om man har prbloem med uvi eller diabetes i familjen, sa hon.

jenny 97
    okej, men då är det nog som det ska då! Vilken bm har du? Skönt o fråga o kolla hur de andra gör iaf. Om det finns olikheter på "vårt" mvc eller om det är SÅ olika i landet.
    För vissa gör glukosbelastning som rutin!?

Marre79
    Ja, det måste nog vara något som ändrats på under åren. För har för mig att det var så viktigt o kolla urinen då med protein, äggviteämnen o glukos. Men allt det kanske de får fram i ett blodprov nu!?!? Den lilla maskinen har väl förfinas också!
    Och vad det handlar om glukosbelastning så är jag visserligen glad o slippa göra det, för smakar tydligen INTE gott!!

TACK, alla för svaren!!

• extraliten

Den som jag verkligen inte gillade var Jamileh, hon tilltalade inte ens min sambo när vi var där på vårt första besök! Hon satt ensam mned honom i rummet när jag skulle göra urinprov, och sa inte ETT ord! Han var riktigt ledsen när vi åkte hem och frågade om han hade gjort fel som följde med...

Men jag går hos Kristina i varnliga fall. Vara bara hos J en gång i somras när Kristina hade semester. (Som tur var!)
    Däremot hade jag oturen att få henne i telefon när jag skulle ändra en tid, och hon lyssnade fan inte ett dugg på vad jag sa.
    När jag sa att jag inte kunde en viss dag så sa hon bara "jaha, men det är väl bara att strunta i skolan lite då!" på ett RIKTIGT tyket sätt... Blä!

• atena100

extraliten
    Ja, USCH, det lät inge vidare eller trevligt överhuvudtaget!
    Jag hade Anna Bauer tidigar, framtill september. Hon var UNDERBAR!! Glad, social o väldigt lättsam! Sambon gilla henns skarpt med. Men hon fick jobb i Lerum där hon bor... :(
    Så nu har jag en som heter Azar. Och, jaa det funkar väl. Väldigt pratsam, snabb i vändningarna, pratar fort o frågar sen om man själv har några frågor o då står det helt still i huvvet på en! Sambon har ännu inte träffat henne.....får se sen vad han tycker o bemöter honom. Han, stackaren, har inte ens fått höra bebbens hjärtslag, men sett på UL vid 2 tillfällen. Anledningen har varit för att han resor just nu mkt i sitt jobb!

• klo

extraliten: Vad hemskt det låter! Jag bytte BM för ett tag sen, hade Lisbeth innan och gillade inte henne ALLS! Hon lyssnade inte ett ord på vad jag sa och jag kände mig bara förbannad när jag kom därifrån varje gång.. Så jag ringde och bytte och fick Jamileh istället. Har varit där två gånger hos henne nu och tycker hon är mycket bättre än Lisbeth, dock har ju inte sambon varit med hos henne än! Hoppas verkligen inte att hon beter sig så mot honom, vet inte om jag orkar byta en gång till..

Mot mig har hon som sagt varit jättegullig..

Är det någon av er som har börjat/har gått föräldrautbildningen på MVC i Munkebäck och vad tyckte ni i så fall? Ska börja nästa vecka och är lite sur på att det är så kassa tider, men det är ju inte så mycket att göra något åt..

Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?