Inlägg från: extraliten |Visa alla inlägg
  • extraliten

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Jag har också bara gjort urinprov en gång, men har iof inte hunnit gå så många gånger! Är nu i v 24, så skall dit nästa vecka och gära lite mer prover. Sista jag var där var för ca 2 v sedan och då lyssnade hon bara på bebisen, inget mer...

Har dock stött på en BM som var SÅ hemsk! Otrevlig, tilltalade inte ens min sambo när han var med, och dessutom verkade hon OKUNNIG.. Väldigt tråkigt.
    Men det är som tur är inte henne jag går hos, utan min är helt UNDERBAR!!!

• extraliten

Den som jag verkligen inte gillade var Jamileh, hon tilltalade inte ens min sambo när vi var där på vårt första besök! Hon satt ensam mned honom i rummet när jag skulle göra urinprov, och sa inte ETT ord! Han var riktigt ledsen när vi åkte hem och frågade om han hade gjort fel som följde med...

Men jag går hos Kristina i varnliga fall. Vara bara hos J en gång i somras när Kristina hade semester. (Som tur var!)
    Däremot hade jag oturen att få henne i telefon när jag skulle ändra en tid, och hon lyssnade fan inte ett dugg på vad jag sa.
    När jag sa att jag inte kunde en viss dag så sa hon bara "jaha, men det är väl bara att strunta i skolan lite då!" på ett RIKTIGT tyket sätt... Blä!

• extraliten

Klo:
    Jag skall ev gå i slutet av november, men jag har faktiskt inte det minsta lust att gå. Mycket just för att det är SÅ dåliga tider och min sambo kan inte komma ifrån sådär på morgonen. (Elektriker)
    Sen vet jag inte om det är någon nödvändlighet.. Känns lite överdrivet för min del. Visst är det både trevligt och bra att träffa folk och kunna ställa frågor, men inte när det bara blir jobbigt på grund av tiderna. Sen kommer vi dessutom förmodligen flytta till Hindås innan dess...
    Skrv gärna sen och berätta hur det var på gruppen! Om det gav er/dig någonting

• extraliten

atena100 och Marre 79:
    Jo jag skall allt kolla om det finns föräldragrupper i hindås
    Fast jag inte så stor behov av att träffa andra par/blivande föräldrar 3 gånger i november, när jag dels kommer flytta 1 december, och sedan inte skall ha bebis förrän i början av feb.
    Finns ju alltid folk att både fråga och prata med när man har behovet

• extraliten
    atena100 skrev 2008-10-17 18:19:42 följande:
    extralitenNääe, det förstår jag! Kan ju inte kännas så meningsfullt, kanske, att träffa människor som man kanske inte vill lära känna på det viset! Och har man inte behovet sååå, ahr man inte.Hindås ligger det mot Borås eller mot Landvetter!?!
    Ja precis, ligger precis mellan GBG och Borås
    Är uppväxt där så det känns kul att få flytta tillbak aefter några år i stan. Gillar egentligen inte att bo i stan.
    Skall kolla sen om det finns någon BVC föräldra grupp, det är väl kanske där man har mest nytta av att lära känna folk som man kan umgås med. Har för mig att de hade det när min lillebror föddes (vilket iofs är 16 år sedan )
  • extraliten
    atena100 skrev 2008-10-20 20:41:23 följande:
    extralitenaha, oki! Åå, trevligt att flytta tillbaka till rötterna. Dina föärldrar o släkt kvar där också då? Mm, finns det säkert ju!
    Ja min familj bor kvar, och min sambos storebror och hans tjej och deras dotter bor i ett hyreshus brevid det vi skall bo i.
    Sen bor min sambos föräldrar 5 minuter med bil därifrån, de bor i nästan samhälle. r så skönt att ha nära till släkt och vänner så man kan ses under spontana och enkla förhållanden. Inte att man behöver kolla upp buss och tågtider..
  • extraliten

Skall till BM idag, hoppas de kollar NÅT. I alla fall ett litet stick i fingret, tycker det är kul. (Ja jag vet, jag är konstig)

• extraliten

Jag har BF 3/2, så några av oss verkar ganska nära varandra i tiden

Jenniefe: Vart är det du bor? Jag bor också nra kåken.. kanske vi bor grannar

• extraliten
    polstjärnan skrev 2008-10-23 10:42:22 följande:
    atena100 och extralitenvi bor på balsamingatan. det ligger ju på samma sida som kåken, fast lite närmare munkebäckstorg typ... vart bor ni då?)
    Bor på Kungälvsgatan i några veckor till Ligger som en tvärgatan till Stockholmsgatan.
    Sen blir det Hindås! Men jag komemr gå kvar på munkebäck, känns onädigt att byta när man har 2 månader kvar..
  • extraliten
    polstjärnan skrev 2008-10-23 10:42:22 följande:
    usch idag e jag dunderförkyld, o inte har vi något vatten heller på ett par timmar till. de håller på att byta pump... ska va färdigt nångång vid 12 sa de. kan man ju hoppas på. man blir verkligen förslappad att bara sitta hemma i morgonrock... inte ens en kopp kaffe kan man få... min son elliot e också hemma, han får spela tv-spel... så han e glad i alla fall...; )
    TRÅKIGT!! Hoppas du får vatten snart då. Jag hade varit tokig, finns det någon gåg man verkligen behöver vatten så är det ju när man inte har det.. haha! Murphys lag...
  • extraliten

Nej vi har fått en lägenhet där. Men min familj bor där så för min del blir det tvärt om, flyttar hellre så att man har familj nära när man skall vara hemma! (Även om de jobbar på dagarna ) OCh min sambos föräldrar bor i Rävlanda, och hans storebror bor i hyreshuset bervid det vi skall flytta till. Kan inte bli bättre.
    Sen är det ju lämpligt att flytta nu när jag inte får bära... behöver man inte göra SÅ mycket.. hihi

• extraliten
    polstjärnan skrev 2008-10-23 18:37:08 följande:
    du med? eller du kanske pluggar? det e väl det jag har tänkt att göra kanske, vet inte riktigt till vad bara. men snart får man ju tid att tänka på det...
    Jag har precis börjat läsa till förskolelärare, har alltid gillat att jobba med barn. De senaste 4 åren har jag jobbat med vuxna barn.. På Stena Line.. Och då föredrar jag gnälliga ungar framför gnälliga vuxna...
    Sen vet man aldrig vart det bär hän. har varit inne på att bli civilekonom eller jusrist istället, men men. Nu pluggar jag och tar studieuppehåll i ett år för att vara hemma och då har jag ju massa tid att tänka!
    Helt rätt att plugga nu när det är lågkonjuktur. Ingen som varslar en från skolan ju..
    Sen är det bara att rida ut vågen när man är klar med plugget, men förhoppningsvis har det redan vänt då.
  • extraliten
    polstjärnan skrev 2008-10-26 17:42:35 följande:
    aaah, stena line. verkar vara ett poppis ställe att jobba på.. har själv en hel drös med kompisar som jobbar där, fast på saga då. vet inte vilken båt du var på. jag hade faktiskt kunnat tänka mig att jobba så ett tag. inte nu då kanske när man har familj, det funkar väl inte så bra kanske men jag tycker det verkar jättekul...så...
    Jag har jobbat iland hela tiden. Jag hade inte klarat att vara på en vecka, sen ledig en vecka... Tycker det varit illa nog när man jobbat skift på bokningen och jobbat helger.. Blä...
    Sen när jag började på test-avdelningen så var det helt uuuunderbart! Dagtid, plus att jag kunde bestämma lite själv över tiderna.. mmmm. Passar mig perfekt!

atena100: Grattis! Skönt att det är klart! Jag har inte ens någon aning om hur mycket pengar jag kommer få... *suck*
  • extraliten

Halloj!
    Jag har fått så himla ont i ryggen att jag håller på att bli tokig... Kan inte sova på nätterna. *suck*
    Just nu känns 3 månader till som en vääääldigt lång tid...
    Men man får väl bita ihop. Det är ju värt det tillslut =)

Fick igår glädjande besked om bytet av lägenheterna, så nu är det klart att vi flyttar till en 3:a =)
    Och som grädde på moset igår hittade jag den barnvagnen jag villa ha billigt och bra på nätet, så vi åkte och köpte den med en gån. Tjoho!

Hoppas alla har det bra!
    Kramar

• extraliten

Jag har kommit fram till att dekvällar jag tar järntabletten inna jag lägger mig så får jag sån fruktansvärd halsbränna på natten at jag är uppe och dricker samarin.
    Har därför börjat ta den under dagen, och det verkar vara bättre i alla fall...
    Och godis som du pratar om Athen är rena döden för mig =( Jag är älskar godis! Men jag mår inte bra alls efteråt.

Får också en del sammandragningar, ofta när jag rör mig snabbt, men som tur är (ta i trä) så gör det inte ont. Bara killar lite =)

Fick inte sova en blund inatt känns det som, så jag somnade här på förmiddagen. (Skönt att bara ha skola halvdagar ibland) men när jag vaknade känndes det som att jag fått feber. Frös som en gris och hade dunderhuvudvärk. Blä.
    Så det blev till att stanna kvar hemma. Skall lägga mig och läsa/plugga och i alla fall utnyttja att jag är hemma...

Är det förresten någon som vet vart man kan låna ett sådant dör bölte att ha runt höften? Pratade med sjukgymnasten idag nere i olskroken men det verkade inte som att de hade. Och de hade inte ens tider så att jag kunde komma dit och kolla ryggen =(

• extraliten
    klo skrev 2008-11-04 16:48:49 följande:
    extraliten: Jag var hos sjukgymnasten i olskroken och fick låna ett bälte helt gratis. Verkar konstigt att de inte sa det?När jag ringde fick jag tid veckan efter. Så prova igen och hoppas på att någon annan svarar kanske..
    Ja jag hade för mig att man brukade kunna låna sånt där. Men han jag pratade med sa att jag kunde ringa tillbaka i slutet av veckan för at se om de fått några tider. =(

Det största problemet är ju smärtan uppe i ryggen, som de behöver titta på. Höfterna vet jag ju hur jag sall undvika att få ont i... =)
  • extraliten

atena100: Eventuellt, om vi inte har alldeles för mycket att packa =) Hade varit trevligt!

• extraliten

Haha!
    Ja jag får allt försöka göra det! =)
    Vart ligger Torp Café..??

• extraliten

Kollade in på kartan så jag tror jag vet vart det ligger. Skall försöka pallra mig dit om jag hinner!

• extraliten

Hej!
    Sorry att jag bara varit borta....
    Torsdagen den 6 November blev jag inlagd för havandeskapsförgiftning, och natten till den 11 november fick jag ett kraftigt krampanfall och fick akut snittas... Som tur var sov min sambo på sjukhuset och kunde larma personalen när jag fick krampanfallet... Har bara ett fåtal suddiga bilder från själva förlossningen. Hade då ett tryck på 180/130...

Blev i alla fall en liten pojk som skall heta Adrian! Han mår förhållandevis bra, och ligger på neonatalavdelningen på östra och kommer göra det ett bra tag framöver. Han andas själv och behöver bara lite hjälp av en CPAP som blåser in luft i näsan på honom så att det inte är lika jobbigt att andas, men den har han "bara" behövt i ett par dagar nu och kommer förhoppningsvis bli av med den snart igen.
    Själv är jag ganska omtumlad, men mår lite bättre. Blodtrycket börjar bli mänskligt igen (120/80 sist jag kollade)=)
    Blev utskriven från sjukhuset i måndags, och det var så himla tomt att komma hem utan plutten. Fast jag får erkänna att det var himla skönt att få sova i sin egen säng...

Hoppas allt är bra med er i alla fall!!
    Kram kram!

Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?