Inlägg från: atena100 |Visa alla inlägg
  • atena100

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Ja, alltså jag bara undrar vasd ni gör för koller? Lämnar ni urinprov varje gång, 1 gång under grav. eller aldrig??
    Jag har lämnat EN gång o är i v29. Jag tycker det verkar lite, eller!? Ser man nästan Jag fattar inte riktigt! För 14 o 18 år sedan tycker jag mig minnas att jag lämna ofta urinprov iaf........
    Hoppas på lite svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 17:06
    i Göteborg
  • Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?
  • atena100

klo
    Ja, du har väl Jamileh. Jag har Azar. Nä, jag lämna heller inget blod denna gången. Gjorde jag förra gången. Så nästa gång igen skulle vi kolla det!

pattisza
    Jag fråga henne om jag inte skulle göra det, kolla glukos o sånt men nä det behövs inte. Bara om man har prbloem med uvi eller diabetes i familjen, sa hon.

jenny 97
    okej, men då är det nog som det ska då! Vilken bm har du? Skönt o fråga o kolla hur de andra gör iaf. Om det finns olikheter på "vårt" mvc eller om det är SÅ olika i landet.
    För vissa gör glukosbelastning som rutin!?

Marre79
    Ja, det måste nog vara något som ändrats på under åren. För har för mig att det var så viktigt o kolla urinen då med protein, äggviteämnen o glukos. Men allt det kanske de får fram i ett blodprov nu!?!? Den lilla maskinen har väl förfinas också!
    Och vad det handlar om glukosbelastning så är jag visserligen glad o slippa göra det, för smakar tydligen INTE gott!!

TACK, alla för svaren!!

• atena100

extraliten
    Ja, USCH, det lät inge vidare eller trevligt överhuvudtaget!
    Jag hade Anna Bauer tidigar, framtill september. Hon var UNDERBAR!! Glad, social o väldigt lättsam! Sambon gilla henns skarpt med. Men hon fick jobb i Lerum där hon bor... :(
    Så nu har jag en som heter Azar. Och, jaa det funkar väl. Väldigt pratsam, snabb i vändningarna, pratar fort o frågar sen om man själv har några frågor o då står det helt still i huvvet på en! Sambon har ännu inte träffat henne.....får se sen vad han tycker o bemöter honom. Han, stackaren, har inte ens fått höra bebbens hjärtslag, men sett på UL vid 2 tillfällen. Anledningen har varit för att han resor just nu mkt i sitt jobb!

• atena100

klo
    Nä, har tid i v46, tror jag det var! Hm, tog hos samma bm som jag nu går hos. Vet inte om man skulle valt annan o se om det var bättre o bytt sedan. Men jag vet inte heller om jag liksom verligen orakr att byta!?!

Blir spännande o se hur det blir!
    Ja, joo det är väl inte de bästa tiderna! Bara hoppas på att man blvit heltidssjukskriven då då...

• atena100

Jenny96

okej, tror inte jag vet vem hon är/sett henne. Bara hennes namn vid en dörr.
    Var hon bättre då?? Ja, nä det är klart. Är lite känsligt det där. O svårt med personkemi alla gånger med.

extraliten
    Låter lite trist att du inte har lust att gå. Fast förstår dig samtidigt eftersom du ska flytta. Men du har inte kollat upp om dom har f-grupp i Hindås då?? Som förstagångsföderska är det ng bra info. Och sen är det ju inte fel att träffa andra föräldrapar.
    För mig är det ju 14 år sedan, så lite av nybörjare igen.

klo
    Jag har heller inte några gravida kompisar. Jag har en kollega som e gravid,10 veckor efter mig, men hon bor i Kungsbacka. Och jag är ju som sagt i stort sett nybörjare, 14 år sedan sist i barnafödande. Och det var i annat landsting. (inflyttad till gbg för 8r sedan)
    Så det är bra för mig med att gå f-grupp o få info härifrån o träffa andra föräldrar i området. Och sen är det ju sambons första så....
    Nätet o FL är ju en bra kanal att träffa nya människor på också!! :)

Förresten, kanske är någon av er som vill följa med o fika på söndag, kl 14 på Frölunda Torg. Titta in i "fika tråd gbg" www.familjeliv.se/Forum-11-263/m35335483.html

Ha det gott alla!

• atena100

LAA
    Jag ringde gasnka efter att jag plussat eller någon vecka till, typ i v6-7

• atena100

Ja, det har jag hört talas om. Jag har aldrig varit in i Kulturhuset..inte haft tid..Det har väl renoverats endel med..har hört...

• atena100

extraliten
    Nääe, det förstår jag! Kan ju inte kännas så meningsfullt, kanske, att träffa människor som man kanske inte vill lära känna på det viset! Och har man inte behovet sååå, ahr man inte.
    Hindås ligger det mot Borås eller mot Landvetter!?!

Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?