Inlägg från: polstjärnan |Visa alla inlägg
  • polstjärnan

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

vad kul att hitta denna tråden. jag går också på munkebäck. ska få mitt andra barn den 6 februari...; )
    har en son sen tidigare, han har precis fyllt 6 år!!
    haha, jag skrattade lite när jag läste TS. för jag har tänkt exakt likadant som dig. "ska man aldrig få lämna blod eller ens väga sig...?" har varit på inskrivningssamtal i v 11. sen en kontroll, dvs endast lyssna på hjärtat i v 22... o nästa gång jag ska tillbaka e 25 november o då e jag i v 29 om jag har räknat rätt... kanske kan få kissa o lämna blod då eller nåt... vem vet... man springer i vilket fall som helst inte ner dörrarna där, det e nåt som e säkert...
    mår ni bra annars då?

• polstjärnan

när kommer era bebisar då? jag har inte läst hela tråden, bara den här sidan. det hade varit kul tycker jag om man hade nån att promenera ihop med eller nåt sånt här i krokarna... våran bebis e beräknad till 6 februari, det känns så länge tills dess... men det går väl...; )

• polstjärnan

pattisza
    ja vi bor jättenära kåken, så det e väl en bra idé. men föräldrautbildningen går man bara med första barnet va? jag har inte hört nåt om nån sån, men återigen så e ju varken "vården" eller infon speciellt bra här i området...; )

• polstjärnan

atena100 och extraliten

vi bor på balsamingatan. det ligger ju på samma sida som kåken, fast lite närmare munkebäckstorg typ... vart bor ni då?

atena100, wow 1/1 en sån rolig dag... det blir ju jättespännande... att inte ens veta vilket år det blir... fast jag säger som du, hoppas hellre på 2009.

usch idag e jag dunderförkyld, o inte har vi något vatten heller på ett par timmar till. de håller på att byta pump... ska va färdigt nångång vid 12 sa de. kan man ju hoppas på. man blir verkligen förslappad att bara sitta hemma i morgonrock... inte ens en kopp kaffe kan man få...
    min son elliot e också hemma, han får spela tv-spel... så han e glad i alla fall...; )

• polstjärnan
    extraliten skrev 2008-10-23 13:18:55 följande:
    TRÅKIGT!! Hoppas du får vatten snart då. Jag hade varit tokig, finns det någon gåg man verkligen behöver vatten så är det ju när man inte har det.. haha! Murphys lag...
    haha så e det ju såklart. vattnet e tillbaka!! så nu känns livet lite enklare...; ) kaffe har man fått o duschat har man. förkylningen e kvar dock, men det blir väl bättre. kungälvsgatan vet jag vart det ligger, har en bekant som bor i en av villorna där. hindås,jasså..det blir väl mysigt. har ni köpt hus där eller? vi var faktiskt o tittade på ett hus i tisdags i landvetter. men jag känner helt ärligt inte så värst mycket för att flytta just nu. ska man gå hemma, gör jag hellre det här. jag har hela min familj här o en del kompisar o så. sen går ju elliot i skolan här o har kompisar han också. så vi blir nog kvar här nåt år till i alla fall.
  • polstjärnan
    extraliten skrev 2008-10-23 18:06:49 följande:
    Nej vi har fått en lägenhet där. Men min familj bor där så för min del blir det tvärt om, flyttar hellre så att man har familj nära när man skall vara hemma! (Även om de jobbar på dagarna ) OCh min sambos föräldrar bor i Rävlanda, och hans storebror bor i hyreshuset bervid det vi skall flytta till. Kan inte bli bättre.Sen är det ju lämpligt att flytta nu när jag inte får bära... behöver man inte göra SÅ mycket.. hihi
    helt sant, bäst att passa på att flytta nu... så kan du tala om för de andra vart grejerna ska stå bara, haha...; )
    ja det e konstigt det hur det e, att man vill "flytta hem" när man får barn. många av mina kompisar som har sagt "aldrig mera kålltorp" o så går åren o så e de tillbaka... kan man undra varför det e så.
    vilken nystart i livet ni får då, ny familjemedlem, ny lägenhet...
    själv har jag tänkt att passa på att byta jobb åtminstone när det blir dax för det igen. jättetrött på jobbet. jobbar inom sälj också, till industrin o bygg... o den branchen e inte så värst bra just för tillfället...; ) kanske hinner ändras, men det känns ok att byta till nåt annat ändå.
    vad jobbar du med? eller du kanske pluggar? det e väl det jag har tänkt att göra kanske, vet inte riktigt till vad bara. men snart får man ju tid att tänka på det...
  • polstjärnan

en fika låter jättekul tycker jag. man jobbar ju ett tag till...; ( så antingen får det bli nån sen eftermiddag då eller på en helg. om det passar nån er förstås.
    så härligt med fredag... idag blir det mys i soffan o god middag. ska fixa fläskfilé o potatisgratäng... det känns som sånt väder idag...

• polstjärnan
    extraliten skrev 2008-10-24 15:55:01 följande:
    [citat]
    Jag har precis börjat läsa till förskolelärare, har alltid gillat att jobba med barn. De senaste 4 åren har jag jobbat med vuxna barn.. På Stena Line..

aaah, stena line. verkar vara ett poppis ställe att jobba på.. har själv en hel drös med kompisar som jobbar där, fast på saga då. vet inte vilken båt du var på. jag hade faktiskt kunnat tänka mig att jobba så ett tag. inte nu då kanske när man har familj, det funkar väl inte så bra kanske men jag tycker det verkar jättekul...

så... hur var helgen alla då? våran helg har varit helt fantastisk, trots väder...; ( vart en sväng på ikea, ute o promenerat i regnet, ätit god mat o softat hemma bara... precis lagom vad man mäktar med. men nu e den snart slut o söndagsångesten har intagit sin plats igen... fast man ser ju slutet på den nu förstås. hur länge till ska ni jobba? eller plugga då förstås..: )
    jag har sökt HP från den 7 dec, alla kollegor har fått så det borde man väl få också. fick när jag väntade elliot så jag e väl inte alltför orolig. vi har det hemskt tufft nu på jobbet så jag har bestämt mig för att i vilket fall som helst gå då, får väl leva på sparade pengar i värsta fall... jaja, 6 veckor kvar då... usch så länge.. fast det e det ju egentligen inte...; ) ha en trevlig söndagskväll alla!!
  • polstjärnan
    Svar på #57
    å va gott att veta att du får HP, bara att gratulera...; ) usch, mycket att göra idag på jobbet... passa på att njut.
    bestäm om fika om ni vill, jag hänger på. så kul...; )
Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?