Inlägg från: polstjärnan |Visa alla inlägg
  • polstjärnan

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Svar på #60
    hej LAA,
    e du säker på att du blir erbjuden nupp? jag hade inskrivning i juli, fyllde 35 i aug... men det var ingen som sa nåt om det till mig... däremot fick man ju info om FVP, vilket jag hoppade över. o inte fick man nåt VUL heller för den delen. fick egentligen ingenting faktiskt. svara på frågor, väga mig, ta blodprov, ja det var nog det. sen har jag varit där en gång till i v 20 o då var jag där i 5 minuter ungefär o fick lyssna på hjärtat...inga prover, inte kolla järn (vilket känns jättekonstigt, det fick jag nog göra iaf 7-8 ggr när jag väntade min son...) jaja, det kanske blir annorlunda för dig.
  • polstjärnan

aha, det skulle man ju vetat... ville också göra det, men hade ingen lust att betala 1800 för det. läste att det skulle bli standard from nästa år här i västra götaland...

• polstjärnan

hej hopp,
    helt ok, förutom att jag har så ont i svanskotan att jag håller på att bli galen...; ( men säkert helt normalt, allt e väl normalt nuför tiden...; )
    har skurat badrummet från topp till tå imorse, tog i runda slängar 2 timmar, men nu e det så rent att vi kan inte middagen under badkaret om vi har lust med detta... det gjorde ju inte baken bättre kan jag lova... men men, nu e det gjort.
    annars allt bra, lite söndagsångest men det hör ju till liksom... har varit nere en sväng i olskroken o kollat julpynt (yes, I like...) o nu har jag visst lovat sonen att spela lite tv-spel med honom... fast jag erkänner, jag tycker det e kul...; )
    igår var vi ute o gick hur långt som helst här i krokarna. ett sånt väder va? helt fantastiskt...
    ha en härlig söndag!!

• polstjärnan

en fika låter jättekul tycker jag. min sambo jobbar vissa helger, så jag kanske får ta med min son elliot, men han gillar bullar så det e ok..; ) vad säger ni om lördag den 15? (det e väl en lördag...) vi brukar fika på torps café, vid kålltorps ändhållplats. de nya ägarna har piffat upp det stället ordentligt o det e det bästa i krokarna tycker jag. annars finns ju alltid olskroken, om ni hellre tycker det.
    hej hopp, nu måste jag jobba vidare... usch o fy...

• polstjärnan

atena100

jag kan på vardagar också, fast jag jobbar så det får bli vid 17-tiden eller nåt då... men absolut, det går bra det. jag kan nästan jämnt, inte torsdagar dock. men annars e det bara att bestämma så dyker jag upp.

• polstjärnan
    Svar på #73
    halloj,
    jag e beräknad 6 februari, så det e ett litet tag kvar...; ) men det går rätt så bra. räknar med att sluta jobba om 5 veckor. ska bli himla skönt. vi har värsta krisen på jobbet nu så det hade vart läge att sluta ändå... så det känns som ganska bra timing det här...
    ingen som har barn på parkskolan här va?
    ang fika, jag e med när det än blir, så bestäm ni nåt.

extraliten
    kul att det har löst sig med lägenheterna..; )
    mindre kul med ryggen då förstås.
    själv har jag ont i svanskotan med jämna mellanrum. särskilt när man har ansträngt sig för mycket. men samtidigt vill jag gärna ut o gå en del, man kan ju inte låta sig bli i alltför kass form heller... svårt det där.
    man får väl glädja sig åt att det (förmodligen) bara e tillfälligt...
  • polstjärnan
    Svar på #77
    atena100 skrev 2008-11-04 12:53:25 följande:
    [citat]
    okej, ca 1 månad efter mig! :)Men då provar vi få till en fika-lista:Lördag 15:e kl 14 ?? på Torp Café
    atena100
    jenniefe
  • polstjärnan

hej hopp,
    nä jag insåg att jag "hållt mig borta" en stund när jag såg allt ni skrivit...;)
    jag har haft jättemycket på jobbet, samtidigt som jag har mått som en potta skit rent ut sagt. så himla ont i baken alltså... o ena höften.. går som man e närmare nitti eller nåt... usch. i vilket fall så var jag hos en sjukgymnast i måndags som tyckte jag skulle bli sjukskriven, så idag var jag hos doktorn nere på munkebäck o blev sjukskriven tills 19 dec!!! sen kunde han inte sjukskriva mig längre, så då får man hoppas på havandeskapspenning. jag har ju sökt det from 7 dec eller vad det nu var. så nu e man officiellt LEDIG kan man ju ändå säga, o gissa om det känns skönt...;)
    atena100 jag tar gärna en fika, men vi kan lika väl ta en annan dag när flera kan, det kan ju va kul. dessutom ska vi måla i sonens rum på lördag så det passar egentligen bättre med en annan dag. men nu e man inte lika beroende av tid o dag längre (å va skönt att säga det...) så kom med nya förslag så hänger jag på...
    aaaaaahh, ska nog lägga mig på soffan en stund o äta glass eller nåt...

• polstjärnan

atena100
    ska vi ta den där fikan nån dag i veckan kanske? min son e ju i skolan, o visst har jag saker o fixa med, men knappast att man tänker slita ut sig i onödan...;) o fika måste man ju eller hur?
    idag e jag jätteglad!! måste bara skriva det. har fått beviljat hel havandeskapspenning from 8 dec-26 jan... o sjukskriven fram tills dess e jag, så att jaaaa.... jobba är ett minne blott för ett långt tag framöver. o det e inte jag ett dugg ledsen över...
    nu sitter jag o väntar på att min sambo ska komma hem från jobbet dessutom, han slutar halv 2 idag. sen ska vi åka till ullared o handla massa saker till bebisen...; )
    o julklappar o sånt förstås... ska bli kul. han har aldrig varit där förut, så han ser fram emot detta lika mycket som jag... stackarn, har ingen aning om vad som väntar, haha...
    vi kan väl hålla kontakten här då, så bestämmer vi en dag snart när vi dricker lite kaffe o så...
    hoppas du inte mår dåligt över det där med sockret, det e ju inte så lång tid kvar. du får glädja dig över det...; )
    ha en härlig dag alla!!

• polstjärnan

jag fikar gärna mån-tors nästa vecka. nån dag där. det e som du säger atena100 när resten av familjen e i skolan o på jobbet...ska vi som kan försöka få ihop nån förmiddag nästa vecka? vi kan ju såklart träffas på en helg också, men vi kan ju börja nånstans eller hur..
    vad tror ni om det, ni som inte jobbar längre...; )

Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?