Inlägg från: klo |Visa alla inlägg
  • klo

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Jag tyckte föräldrakursen var sådär.. Det var kul att träffa lite folk i samma sits och så, men det var verkligen ytterst få saker som sades som vi inte redan visste.

Sambon tyckte nog att det var lite lärorikt dock, han är ju inte lika påläst som jag. ;)

Sista gången fick vi besök av en psykolog och det var det bästa på hela kursen tycker jag! Hon berättade massa saker om tiden efter förlossningen, hur det kan kännas och vad som kan vara jobbigt osv, och det var jättenyttigt att höra! (för oss i alla fall)

Är det någon här inne som ska gå på profylaxkurs? Vi velar lite om ifall vi ska boka in oss på en..

• klo
    Tjejen24 skrev 2008-11-11 15:57:48 följande:
    O (tyvärr) var paren som dök upp, lite torra, så vi fick inte nån bra kontakt med några där! Vi satt där o pladdrade en massa o skrattade o var goa o glada, medans dom nästan tyckte att "jisses, vad är det för folk?" Ehhrrmm..
    Haha, precis så kändes det för oss också.. Vi kan lätt bli lite flamsiga jag och sambon medan de andra var rätt "allvarliga". Det gör ju det hela på något sätt ännu roligare. Dessutom var de andra paren där ganska mycket äldre än oss, de flesta var nog över 30 skulle jag gissat, så vi blev väl kanske de där "unga och flamsiga". Det var speciellt en tjej som nog inte drog på smilbanden en enda gång.. suck. Hon kommer ju säkert att bli en jättekul mamma.. ;)

Nä, nu har jag klagat nog. Ska verkligen försöka komma på nästa fika som arrangeras, är så sugen på att träffa lite vettigt folk!
  • klo

Undrar också över profylax! Hittade en som de håller på Complete Qi på Linnegatan, men den jäkla kursen kostar nästan 2000:- för två tillfällen. Känns överdrivet dyrt tycker jag!

Någon som fått nys om någon annan?

• klo

Helgen passar bättre. Söndag kanske?

• klo

Jag jobbar fortfarande och i ca 4 veckor till, så för mig får det allt bli på en helg.

Kommer väl iofs vara svårt att få med alla vilken dag man än väljer.. ;)

• klo

Extra liten: Grattis till sonen! Vad skönt att du redan var på sjukhuset när krampanfallet kom. Vilken vecka var du i när detta hände?

Hoppas att ni får komma hem snart hela familjen och att ni mår bra!

• klo

Heeej! Allt är bra här! Trodde att det skulle bli en nyårsbäbis, då jag fick molvärk i magen och ryggen på nyårsafton. Vi var helt förberedda på att åka in, men det gick över så jag antar att det var förvärkar bara.
    Har inte haft något av den varan tidigare, så det är ju lite svårt att veta.. ;) Men jag tycker att det är på tiden nu!

Ska vi ses på en fika snart? =)

• klo

atena100: fick igår veta att jag inte heller behöver vänta länge.. på måndag blir jag igångsatt pga för höga gallsyravärden, och när jag var inne på kontroll på östra igår var jag redan öppen 3 cm..
    så, blir det inte i helgen här nu så blir det på måndag!

Max 2 dagar kvar alltså.. AAAAH! Läskigt! Och underbart.

• klo

Japp, det var precis så för mig. Nämnde för min BM att det börjat klia nåt väldigt och hon bad mig komma in och lämna ett blodprov morgonen därpå innan frukost (har man ätit kan det påverka resultatet). Sen ringde de och sa att värdena var lite för höga och bad mig åka till östra.

• klo

Hej allihopa! Nu har vi landat lite här hemma, och jag har slagit på datorn.. ;)

Ove kom ut i måndags 5/1 kl. 20.45 efter att jag blev igångsatt. 08.00 på måndagen infann vi oss på Östra, 09.30 tog de hål på hinnorna, ca 11.00 kom värkarna igång och sen rullade det på..
    Minns inte så mycket, men det är väl bara bra antar jag! Haha, hade ansiktet i lustgasmasken konstant.. ;)

Finns en bild på Ove i mitt galleri om ni är nyfikna.

Ps. Grattis Atena100!! Äntligen!

• klo

Tjejen24 skrev 2009-01-12 14:02:13 följande:

Svar på #176 Grattis igen Maria Skönt att vara hemma nu antar jag? Har amningen kommit igång? Kramkram
    Ja, gud, det är så skönt att vara hemma! BB var väl kanske inte det mest underhållande ställe jag varit på.. Även om det är jättebra med det stöd och den hjälp man fick där.

Amningen har kommit igång och fungerar jättebra, han äter helst hela tiden! Haha. Längtar dock efter att det ska bli lite skönare för mig, mina bröstvårtor har inte riktigt hämtat sig än.

Snart är det ju dags för dig också! Är du nervös?
  • klo

Tjejen24 skrev 2009-01-13 13:10:09 följande:

Svar på #180 Nervös? Ja, det är väl bara förnamnet! Men här händer INGENTING så man börjar väl bli lite otålig samtidigt Har hört en del som säger att igångsättning verkligen känns "konstgjort", hur tyckte du det var?
    Tja, jag har ju inget att jämföra med direkt, så jag vet inte.. men visst var det lite udda att allt hände under så "kontrollerade former". Vattnet gick ju när de tog hål på hinnorna och sen visste man att värkarna antagligen skulle sätta igång inom två timmar..
    Så allt det där med att vara hemma och inte riktigt veta när man ska åka in och gå och vanka var ju liksom borta. Men det var skönt, jag var ju under uppsikt hela tiden och kunde hela tiden ställa frågor och få stöd.

Sen när man väl är öppen 5 cm är ju förlossningen sig lik oavsett om man blivit igångsatt eller inte, (det är väl då de flesta kommer in till sjukhuset) så så sett tror jag inte att det är någon skillnad.

Min upplevelse av förlossningen är faktiskt riktigt bra, även om smärtan var helt extrem. Personalen på Östra är superproffsiga och jag blev fantastiskt bemött både på förlossningen och på BB. Kan verkligen rekommendera Östra om det är någon som står och väger.
  • klo

Tjejen24 skrev 2009-01-13 19:27:39 följande:

Svar på #182 Ok! Låter jättepositivt! Kanske själv får en igångsättning den 19-20jan om han inte har kommit ut nämligen
    Jaha, okej! Får man fråga varför? ;)
  • klo

Tjejen24 skrev 2009-01-14 12:38:56 följande:

Svar på #184 Pga svår läkarskräck.. tyvärr.. Jag stressar mig själv och risken finns att jag stressar bebisen i magen med... Haft denna läkarskräcken dokumenterad sen jag var 9år gammal.. så.. ja...
    Oj, då förstår jag! Jobbigt låter det.. Jag håller tummarna för att du slipper träffa läkare under förlossningen utan bara trevliga barnmorskor. ;)
Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?