Inlägg från: Miss E |Visa alla inlägg
  • Miss E

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Svar på #137
    Håll modet uppe och grattis igen till eran lilla pojk!!

(¯`°?.¸ ღ♥ v.33! Jag Väntar En Liten POJKE!♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss E
    Svar på #143
    Jag är säkerligen på, bara det är efter Jul
    (¯`°?.¸ ღ♥ v.36! Jag Väntar En Liten POJKE!♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss E
    Svar på #145
    atena100 skrev 2009-01-01 23:01:53 följande:
    God fortsättning, tjejer!!!Tjejen24 Nu är det efter jul ju... klohur mås et?extralitenHur har det gått med flytten o den lille?Ingen bebis här i sikte....
    Ja, nu är det efter Jul

Det enda som hänt här är

*Börjat dricka Hallonbladsté, snart inne på tredje veckan av drickandet

*bitar av slempropp släppte i början av veckan

O då väntar vi lite till

Hur går det själv atena? VAR e din bebis
    (¯`°?.¸ ღ♥ v.38! Jag Väntar En Liten POJKE!♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss E
    Svar på #149
    atena100 skrev 2009-01-02 17:16:12 följande:
    Tjejen24 Jodå, det går bra! Har varit en halv dag idag med bm-besök o Antenatalenheten. Hos bm var de blt-tagning 120/80, sf-mätning 40, hjärtljud 152. Antenatalen ctg-kurva, blt igen, tillväxtUL so idag låg på + 9,6 %. Nu ska jag upp dit varje dag för ctg-koll o har ingen bebis tittat ut så är det igångsättning om 7 dar...puuuh skööönt!! klo Japp, en fika skulle sitta fint! Fast blir nog inte tidigast om ca 1 par veckor, kanske..... jenniefe Ja, ingen bebis här ännu, men det är ju inom väldig snar framtid. Vet att inom 7 dar så BLIR det bebis!!!  SÅ skööönt o få veta! VET precis hur du har det, med att vara trött, svårt att gå...isch alltså!!
    Oj ok!

Hur kommer det sig att du blivit beviljad igångsättning?
  • Miss E
    Svar på #151
    atena100 skrev 2009-01-02 17:49:11 följande:
    Jag fick graviditetsdiabetes ca i v35.....missat det i den andra tråden (vinterbebisar i gbg) !?  Så då har jag haft några extra kontroller o får inte gå över med 42 veckor, utan i v41.
    Ja, jag har nog missat det, men läst det precis innan jag gick in här igen

Men vad roligt att veta att SNART är den fina bebis här
  • Miss E
    Svar på #155
    polstjärnan skrev 2009-01-03 14:18:55 följande:
    hur vet man att man har för höga gallsyravärden...? e det nåt man mäter eller...? här mäts det ingenting, haha... blt, o socker... o hb, men inget annat...
    Första tecknet på att du KAN ha höga gallsyrevärden är extrem klåda på händer, fötter o andra ställen på kroppen. Misstänker man då det, så tar man ett vanligt blodprov i armen och sen får man svar som vanligt inom ett par dagar eller nån vecka.
  • Miss E
    Svar på #159
    atena100 skrev 2009-01-03 19:06:21 följande:
    Uppdetering:Imorse 8:30 ringde dietistbarnmorskan o berättade att det som underläkaren sagt igår om att jag skulle göra dagliga ctg-kontroller o bli ingångsatt inom en vecka, gällde INTE!!Det var bara för de som har insulinbehandlad grav.diabets. Inte för mig/de som har kostbehandlad grav.dia. Så då får man vänta o gå över 2v innan ingångsättning som alla andra, precis som sagts tidigare! Och allt såg så bra ut igår, med tillväxten, värden, fostervatten...osv...Hmm, blev liite besviken, jag....  jaja, får verkligen hoppas det kommer igång snart av sig självt då!!Idag har det annars varit en dag med full fart..huga...börja med att dammsuga nedre plan på fm, sen iväg till Frölunda Torg o 421 på em. O nu har jag SÅ ont i ryggen o en hel del sammandragningar! Jag köpte med hallonte hem, från vanlig te affär på lösvikt...Funkar det??? Behöver inte vara ifrån någon hälsokostaffär?? Hur går det för er som dricker det nu då?? Nu har jag/vi avnjutit en PIZZA till middag..SÅ läääänge sedan det var..O såå gott, alltså!!Orkade inte laga middag......kloJa, sånt prov har jag med gjort, men hade inget av det...fast det kliat...Men gick väl bort eller va för lite, typ...
    Fasikken vad drygt!! Då får vi hoppas på att det drar igång snart som du säger!!

Det skall nog gå bra med det téet med.

Jag dricker o dricker, ca 3-4koppar om dagen o jag får inte sammandragningar (mer än ovanligt) eller något sådant.
    Mår toppen, känns toppen o hoppas på att det ger en snabbare förlossning när det väl sätter igång, o att livmodern drar ihop sig bättre, samt mindre blödningar, (vilket då sägs att allt detta skall bli bättre om man druckit det några veckor innan förlossningen)

Idag har vi varit ute och promenerat i över 1timme i bra takt och alldeles nyss kom vi hem ifrån Bamboo, där vi käkat massor av gooooo mat och myst tillsammans
  • Miss E

Grattis till KLO Maria, som fick en liten son, Ove kl.20.45 igårkväll efter igångsättning
    Sååååå söt!!

(¯`°?.¸ ღ♥ 12 dagar till BF......♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss E
    Svar på #167
    polstjärnan skrev 2009-01-06 14:24:37 följande:
    å va roligt!!! en till bebis, e det förresten nån som har hört från extraliten på ett tag. hur går det för deras lilla gosse?då e det bara du o jag då atena100 som inte får pojkar... eller det vet vi ju faktiskt inte eller hur? jag har hela tiden haft känslan att min bebis e en kille, men statestiken säger väl annorlunda för sånt överflöd av män e det väl inte vad jag vet...;)jättekul!!
    Har inte hört något ifrån Ida (extraLiten) tyvärr, men hoppas också som sagt att allt går bra för dom.
    (¯`°?.¸ ღ♥ 11 dagar till BF......♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss E
    Svar på #176
    klo skrev 2009-01-12 12:29:22 följande:
    Hej allihopa! Nu har vi landat lite här hemma, och jag har slagit på datorn.. ;)Ove kom ut i måndags 5/1 kl. 20.45 efter att jag blev igångsatt. 08.00 på måndagen infann vi oss på Östra, 09.30 tog de hål på hinnorna, ca 11.00 kom värkarna igång och sen rullade det på..Minns inte så mycket, men det är väl bara bra antar jag! Haha, hade ansiktet i lustgasmasken konstant.. ;)Finns en bild på Ove i mitt galleri om ni är nyfikna.Ps. Grattis Atena100!! Äntligen!
    Grattis igen Maria

Skönt att vara hemma nu antar jag? Har amningen kommit igång? Kramkram
    (¯`°?.¸ ღ♥ 5 dagar till BF..♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss E
    Svar på #180
    klo skrev 2009-01-13 11:10:49 följande:
    Tjejen24 skrev 2009-01-12 14:02:13 följande: Ja, gud, det är så skönt att vara hemma! BB var väl kanske inte det mest underhållande ställe jag varit på.. Även om det är jättebra med det stöd och den hjälp man fick där.Amningen har kommit igång och fungerar jättebra, han äter helst hela tiden! Haha. Längtar dock efter att det ska bli lite skönare för mig, mina bröstvårtor har inte riktigt hämtat sig än.Snart är det ju dags för dig också! Är du nervös?
    Nervös? Ja, det är väl bara förnamnet! Men här händer INGENTING så man börjar väl bli lite otålig samtidigt

Har hört en del som säger att igångsättning verkligen känns "konstgjort", hur tyckte du det var?
    (¯`°?.¸ ღ♥ 4 dagar till BF..♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss E
    Svar på #182
    klo skrev 2009-01-13 17:42:50 följande:
    Tjejen24 skrev 2009-01-13 13:10:09 följande: Tja, jag har ju inget att jämföra med direkt, så jag vet inte.. men visst var det lite udda att allt hände under så "kontrollerade former". Vattnet gick ju när de tog hål på hinnorna och sen visste man att värkarna antagligen skulle sätta igång inom två timmar..Så allt det där med att vara hemma och inte riktigt veta när man ska åka in och gå och vanka var ju liksom borta. Men det var skönt, jag var ju under uppsikt hela tiden och kunde hela tiden ställa frågor och få stöd.Sen när man väl är öppen 5 cm är ju förlossningen sig lik oavsett om man blivit igångsatt eller inte, (det är väl då de flesta kommer in till sjukhuset) så så sett tror jag inte att det är någon skillnad.Min upplevelse av förlossningen är faktiskt riktigt bra, även om smärtan var helt extrem. Personalen på Östra är superproffsiga och jag blev fantastiskt bemött både på förlossningen och på BB. Kan verkligen rekommendera Östra om det är någon som står och väger.
    Ok! Låter jättepositivt! Kanske själv får en igångsättning den 19-20jan om han inte har kommit ut nämligen
    (¯`°?.¸ ღ♥ 4 dagar till BF..♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss E
    Svar på #184
    klo skrev 2009-01-14 12:35:26 följande:
    Tjejen24 skrev 2009-01-13 19:27:39 följande: Jaha, okej! Får man fråga varför? ;)
    Pga svår läkarskräck.. tyvärr..

Jag stressar mig själv och risken finns att jag stressar bebisen i magen med...

Haft denna läkarskräcken dokumenterad sen jag var 9år gammal.. så.. ja... Fundersam
    (¯`°?.¸ ღ♥ 3dagar till BF.... Var är du bebis? ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss E
    Svar på #186
    klo skrev 2009-01-14 20:55:22 följande:
    Tjejen24 skrev 2009-01-14 12:38:56 följande: Oj, då förstår jag! Jobbigt låter det.. Jag håller tummarna för att du slipper träffa läkare under förlossningen utan bara trevliga barnmorskor. ;)
    Det är inte bara läkare som skräcken rotar sig hos tyvärr, det är sjukvårdspersonal över lag.
    Har blivit felbehandlad så många ggr och även utnyttjad som barn, så det är där allting ligger.

Men som sagt, ut skall han på ett eller annat sätt och min sambo är med mig helatiden, så jag finner lite ro i det
    (¯`°?.¸ ღ♥ 3dagar till BF.... Var är du bebis? ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?