Inlägg från: atena100 |Visa alla inlägg
  • atena100

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Tjejen24

Aaaajjjdåååå!! Så synd! Hoppas på att vi kan dra ihop till fler fikor då......Flört
    Men du kanske kan en stund före eller efter!?!?!

Pyrets BF 1/1-09 53 dagar kvar
  • atena100

Hello!

Idag var vi på första föräldrakursen! Vi var nog 7 par i åldrarna 30-40 (  ålder alltid svårt att avgöra, kan ju ha varit någon i 25 med!?) Det sas inte om de var förstgångsöderskor eller som jag om föderska!?! Lite synd!

Det var 2 långa timmar om själva livmodern, förlossningen. Tankar efterårt....
    Det mesta kan man ju läsa sig till. Men bm är ju ganska rolig att lyssna till iaf......litet yrväder, på nått vis..o pladdrar nonstop!!!!

Pyrets BF 1/1-09 52 dagar kvar
  • atena100

Håller med dig, Tjejen24.

Första tillfället ren sexualundervisning. Om själva livmodern, moderkakan....ect ect...
    Och en bm som gilla o pladdra. EN som ställde ett par frågor, annars var vi sååå tysta!

Och det var inte så mkt värt ens för en förstföderska????

Du har gått alla tre tillfällena?

Nästa tillfälle är om smärtlindring. Och det vet jag ju också endel om eftersom jag är omföderska. Har väl inte heller hänt så mkt med sedan 14 år sedan.

Därför jag går dit är väl trevligt att se ansikten från de som ska ha samtidigt med en själv.
    Så får man se........och för att min sambo är det ju första gången för!

• atena100

klo

Precis, mestadels därför, att träffa andra i samma situation o som bor ungefär inom samma område.
    Ja, det var också en anlednng till föräldrakursen. För att männen kanske inte är så pålästa. Eller så gör dom det lite i smyg. Och så att vi har samma information bägge två. Då vet man det iaf!
    Men det låter bra, att sista gången med psykolog kan ge något. För nästa gång med smärlindring vet jag inte heller om det kan ge något!?

Näe, det tror jag inte. Jag går ju på vattengympa. Vi har endel andning där o pratar endel om just vikten med andningen o så! Tror det räcker där.

• atena100
    fika-lista:  Lördag 15:e kl 14  på Torp Café

atena100
    jenniefe

Har inte sett dig, jennife på ett tag...så ska vi träffas på fika eller ska vi vänta på att vi blir fler????
    Pyrets BF 1/1-09 51 dagar kvar
  • atena100

jenniefe

Ja, kanske är roligare om fler kan! Men jag hade nog kunnat träffa dig med, bara...Glad
    Men har du lite att fixa med sonens rum så skjuter vi fikat på framtiden.

O jag är så från ena dagen till andra hur jag mår, faktiskt! Nästan svårt o planera något nu känns det som. Man vill ju inte va en helt zombie när man träffar nya människor!

Idag var jag o gjorde glukosbelastning på Östra. Det var jobbigt! 8:00 var där o tog blodprov, darck äcklig sockerlösning, vila i 2 timmar, sen nytt blodprov o värdet var väl liite för högt.  Promenara en bit hemåt innan bussen kom, hoppa va Redbergs o gick hem. Var helt slut sen. Sov i ett par timmar!

Pyrets BF 1/1-09 49 dagar kvar
  • atena100

jenniefe

Ja, det kan vi göra! Absolut!!
    Visst är det härligt när man får besked fr FK!! GRaTtIS!! Det är så skönt o bara vara hemma!! Men gör verkligen nada, so what, orkar inte! Man måste ju vila upp sig inför vad som komma skall!! ;)

Ja, Ullared är roligt! Fast tröttig efteråt vart man ju. Men mkt blev handlat!

Det är nog bara at försöka tänka på vad man stoppar i sig!! Minska på sockret o motionera..haha  när det gör ont av att promenera. Jag har idag iaf gått flera varv upp o ner i trappen i lghten. Så ganska slut!

Äta lunch o sen vila!! :) 

Pyrets BF 1/1-09 48 dagar kvar
  • atena100

Tjejen24
    Mm, men visst va det en bra sida! Fanns ju flertalet andra kurser med.....

Hejhallå!

Vad tror ni om en fika till veckan??? Torp Café eller nere på Olskroken Ohldins café..heter det så!?! Glad

Pyrets BF 1/1-09 43 dagar kvar
  • atena100

Ni kanske kan mån-tor då?
    Nästa söndag är det julskyltning ju, så vill nog umgås med familjen då!
    Bättre & roligare med veckodag när de är på skola o jobb.

Pyrets BF 1/1-09 43 dagar kvar
Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?