• Agnez

Bajspåsar till barn

I senaste vi föräldrar så annonserades det om bajspåsar för barn. Hemsidan var något på pee eller poo... dom skulle kosta 25 kr för 40 st..Är det någon som vet?
    Jag läste tidningen då jag var i väntrummet på vårdcentralen och tänkte att DET måste jag komma ihåg...hm..not..Någon därute som vet??

• Svar på tråden Bajspåsar till barn
  • Trinityse2000

Det finns också att köpa på ICA MAXI....

• Lady Bling

Vi kör med vanliga fryspåsar. Funkar jättebra. Har alltid med mig en rulle i skötväskan. Menade du påsar för bajsblöjor eller var det någon specialpåse för att bajsa direkt i?

• AnniPanni

Jag har sådana "parfymerade" påsar i skötväskan. Funkar superbra. Men de används inte hemma utan bara om man är ute.

• Hannah76
    Agnez skrev 2008-10-15 17:53:45 följande:
    Vanliga plastpåsar funkar "inte" för det luktar skit (hehe) som bara den ändå...
    Fast man går väl ändå o slänger dem?
  • Agnez
    Hannah76 skrev 2008-10-15 17:52:53 följande:
    Förstår inte vitsen med att köpa plastpåsar för nästan 2 kronor styck.. Billigare med hundbajspåsar ellr vanliga avfallspåsar där man kan få en hel rulle för typ 3 kr.
    Det är inte riktigt grejen att bara ha vanliga påsar..det hjälper inte (inte våra barns bajs i alla fall)att hålla lukten borta. Vi har inte möjlighet att springa ut och slänga en bajsblöja alltid. Det är smidigt att ha dessa påsar då man är ute eller åker någonstans och någon annan ska städa ur bajshinkar. mm (tog lite snabbt nu bara...visst rätt onödigt i dagens iländer-- det håller jag med om.. men men..
  • Ängelii

Nu vet jag inte var ni bor men jag bor alldelles för nära Gekås i Ullared och där har jag köpt så kallade "Nappy Sacks". Dessa fanns nere i högra hörnet på babyavdelningen, jämt babbaljorna och kostade 25 sek för 100 st. De har varit super att ha i skötväskan för byte annat än hemma.

• Agnez

och vi har dom bara till bajsblöjor..vilket typ blir kanske 1-2 om dagen ibland inga då han är på dagis.
    Man vill kunna gå in på toaletten utan att det luktar sur skit så att säga.

Slänger dom??? Ska man det??

• Agnez
    Ängelii skrev 2008-10-15 17:58:46 följande:
    Nu vet jag inte var ni bor men jag bor alldelles för nära Gekås i Ullared och där har jag köpt så kallade "Nappy Sacks". Dessa fanns nere i högra hörnet på babyavdelningen, jämt babbaljorna och kostade 25 sek för 100 st. De har varit super att ha i skötväskan för byte annat än hemma.
    Är dom någorlunda täta? Jag menar det luktar inte så mycket om dom då det är bajsblöja? Kan tillägga att jag har en tvååring..detta bajs är inte så mumma (he..mycke skitsnack just nu..)
  • Ängelii

Dom är jättebra, kan ha dem liggande i bilen om det inte finns papperskorg i närheten och man känner inte någon lukt alls. Vi har använt dessa sen dotterna föddes (är i och för sig bara 6 månader nu)och jag ska köpa fler nästa gång jag är på Gekås. Jag tycker i alla fall att de är mycket bra!

Förresten där är en liten doft från själva påsen, en lite sötaktig doft, men jag "störs" absolut inte av denna.

• Pippiputti

På ÖB har de hundbajspåsar med citrondoft, de är så pass stora att man nog får i 2 blöjor om det skulle vara så.
    Pris har jag ingen aning om för det är sambon som brukar köpa dem men jag tror att de är mycket billigare än blöjpåsarna.

Svar på tråden Bajspåsar till barn