Jag vill gifta mig inte han
Hur lär man sig leva med att man aldrig kommer bli gift när det är ens högsta önskan?
Jag lever med min partner sedan ett antal år tillbaka. Jag vill gifta mig, till största del för symboliken men även mycket för den juridiska delen då vi har barn och lägenhet tillsammans och det blir mer och mer viktigt för mig. Han vill absolut inte gifta sig, då det inte betyder något för honom oavsett vigseltyp, storlek m.m. Det spelar inte heller någon roll att man inte kan skydda varandra till fullo med testamente vilket i västa fall kan innebära att han måste sälja av vissa av sina fonder för att vårt barn ska få ut sitt arv efter mig om något skulle hända. Detta tär mer och mer på mig, jag klarar snart inte av att se brudpar utan att bli förkrossad. Till saken hör att min syster kommer gifta sig under hösten och jag vet inte om jag kommer orka gå på bröllopet. Försöker febrilt hitta en anledning att slippa. Han vet att jag vill men jag har inte vågat berätt hur mycket det betyder för mig då sista samtalet utmynnade i att jag blev ledsen och han blev arg över mina känslor. Han har sagt att jag inte ska ge upp han kan ju ändra sig vilket gör att jag så fort vi bara kramas hela tiden hoppas på "de magiska orden". Även vårt sexliv har blivit obefintligt på grund av min fixering. jag har helt enkelt inte lust att engagera mig i detta.