Inlägg från: S u s s |Visa alla inlägg
  • S u s s

Amelie - Vad är Voksi för åkpåse nu igen? Nån värsting? Ska köpa en snart med, men har inte bestämt mig för sort. Antagligen blir det en som hör till vagnen.

Idag är maken ledig och ska hitta på nåt själv med stortjejen, så kan jag och lilleman åka till stan en sväng kanske.
    Vad händer hos er?

• S u s s

Lana - Hade ju missat att du mådde kasst. Starkt att du tar tag i det, att prata med någon är ju precis vad du behöver, men det är inte så lätt att erkänna n'r man behöver hjälp alla gånger, vi hejar på dig!

Mareld - Har nog missat dig med, vart har ni åkt tåg nånsrans?

Lille - Skönt att kissemorr kom hem. Är han inte kastrerad? Är väl vanligt med såna små strövartåg då tror jag.

KaOl - Här är vi inte så petiga med barn på lilleman. Både 2-åringen och hennes vänner är på honom, jag brukar mest säga att han inte vill bli pussad i ansiktet, men det har mer med 2-åringars sätt att vara att göra, de är ju inte alltid så varsamma.

Saliva och MissH - Jag tror INTE det är nån fara att amma till sömns eller att ha barnet i sängen. Så länge man försöker hjälpa bebisen att vara själv då och då, små bitar i taget, som VT (tror jag) uttryckte det.
    Miranda blev ju bara ammad, och låg hos oss första månaderna, och när hon var 3 månader sov hon hela natten första gången, och ofta eller så gott som alltid efter 5 månader.
    Jag hjälpte henne skippa ett mål, dvs sövde om utan tutte, resten grejade hon själv. SÅ länge de invaggas i trygghet på NÅT sätt så brukar det gå ok. Men barn är ju olika också, det får man inte glömma.

Lillebror här är GRYMT mkt enklare att ha att göra med, som person på nåt vis. Han är väldigt lättroad, kan ligga och skratta för sig själv. Bajsar mer sällan. Och det är ju inte direkt någt jag kan tacka mig själv för, så häftigt att de föds som en liten person med egna egenskaper liksom.

Vi är sjuka IGEN. Han bli av med feber och dylikt för ett par dar bara. Nu är jag och båda barnen dåliga med feber och vanliga förkylningssymptom igen. Kan det vara influensa? Fast jag kan ju stå på benen efter ett par alvedon. Känns som att man skulle må sämre av influensa...

• S u s s

Efter en natt med feber hos oss alla till och från så stannar vi banne mig inne idag. NU är såklart storan rätt pigg, men det struntar jag i, JAG känner mig inte så fräsch.

Lille - Åh vad skönt med en sovmorgon för bebisen, och framförallt för dig med kan jag tänka mig
    Ska snart kika på dina snygga bilder...

Mareld - Åh, är ni här hos oss. Vad synd att vi är sjuka, annars hade vi kanske kunnat ses en snabbis.

Snart - Om du inte hittar var man ändrar textstorlek: Knappen "Visa" högst upp, sedan "texstorlek"...

Jag är lite småsugen på att jobba då och då, men vet ju hur snabbt tiden går och att man saknar att vara hemma när man börjar jobba igen...
    Jag älskar mitt jobb, men att vara ifrån barnen är fasen inte lätt.
    När maken var ledig med dottern ringde jag bara för att se vad de åt till lunch ibland till och med.
    Skulle mycket väl kunna tänka mig att jobba extra, men amningen går före ett bra tag till.

• S u s s

Carina - Fy vad ledsamt och fruktansvärt!

Nu har vår lilla skrutt-2-åring fått nackspärr!
    Jag har aldrig haft det liksom, så ska den lilla stackaren få det. På toppen av feberförkylning och allt.
    Läste på vårdguiden att barn kan få det virusrelaterat.
    Hon kan inte vrida huvudet det minsta åt ena hållet och är jätteledsen såklart.

Jag hade vunnit två biobiljetter till imorgon, en special-visning. Men nu kan vi ju inte gå, dels är jag hängig, men vi kan ju inte lämna bort sjuka barn till barnvakt heller.
    Så nu får maken gå med en vän istället. Snyft.

• S u s s

Bra länk MissH!
    Precis min inställning. Ammar (fast jag nyss gjorde det ) så jag skriver inget mer just nu..

• S u s s

Carina - Ska du alltså på barnmässan båda de dagarna? Jag ska också dit på lördagen eller söndagen, men på sci-fi/gaming convention, det är på samma mässa men hallen mittemot liksom.

Jag varken hinner eller orkar mer just nu. Ha det så bra så länge tjejer!

• S u s s

Hallon - Vad är det de testa på My som var otäckt? Släppa bebisen lite och kolla fall-reflexen? (ut med armarna)Eller?
    Det har de gjort på Max med nämligen, men han är en sån lugn o glad kille att han går med på det mesta.
    Mirre däremot, hon skrek vad man än gjorde bara kläder eller blöja åkte av. Olika ungar är olika rädda.

Jucea - Uj vad jobbigt med kissen, hoppas den repar sig.

• S u s s

Åh, jag känner mig rentav taskig som inte hinner hänga här mer.
    Hoppas ni inte ser mig som en främling när jag väl kikar in!

Max är kinkig i perioder nu, men blir lycklig igen bara han blir buren, så vi går och svettas i sjalen när vi ska iväg på nåt.
    Han är så lättroad annars och skrattar högt av att man bara tittar på honom, stackaren.

Jag vill inte att mina barn döps, jag är inte troende. Nu är ju inte min make det heller, men hade han varit det så hade jag inte velat ha dem döpta ändå, utan det kan de göra själva längre fram om så önskas.
    Visst kan man gå ur kyrkan igen lika lätt om de skulle önska det, men då har de ju sponsrat kyrkan med många tusenlappar om året i skatt. Inte för att jag vill vara snål på det viset heller egentligen, men jag vill inte skänka pengar till nåt jag inte tror på.

Såg att ni skrivit nåt om smakisar också, är öven bra att blanda ut med ersättning/mjölk (det bebisen är van vid) i början, så blir det inte bara bekantare smak utan milt för magen också!

Det var allt för mig idag, hoppas jag hinner in igen snart. Ha det så bra, vänner!

• S u s s

KaOl - Jättesnygg klänning, wow!

Nu sover båda barnen middag samtidigt, hur ofta inträffar det egentligen! Underbart.
    Nån vaknar säkert närsomhelst så jag får rappa på.
    Hann bara skumma lite.

Håller ni på med stegräkning? Skulle jag aldrig orka med, duktigt av er! Dessutom är vi nästan aldrig ute och promenerar, vi ska ju alltid ut och göra nåt och flyttar oss mellan platser mest. Ska två-åringen gå själv hinner vi inte så långt heller, man måste ju plocka tusentals stenar och varva varje träd ett par gånger.

Hallon - Själv tycker jag det är mycket annat som spelar in. Famnen måste vara mjuk och avslappnad på nåt vis. Spänner sig den som håller, eller inte är tillräckligt "gosig" i rörelserna liksom, så brukar spädbarn gråta. Man måste vara relaxed. Kanske nåt sånt som spelar in. Kan inte L få prova gå runt och vyssa och vagga henne lite i famnen och sjunga nån liten sång? Det brukar göra båda parterna lugnare!
    Vi har Crilles lillasyster till hjälp en hel del, och hon fick gå runt med Mirre avslappnat för sig själv i vårt sovrum i början.
    Sjal kan ju vara nåt att testa också.

Svar på tråden Augustibebisar 2008