Augustibebisar 2008
Hej hopp!
Tänkte bara meddela att jag nu äntligen har tagit mig i kragen och bytt namn till ett lite mer lättstavat namn
fd. CHESHIRECAT (caps så att ingen missar det..
)
Hej hopp!
Tänkte bara meddela att jag nu äntligen har tagit mig i kragen och bytt namn till ett lite mer lättstavat namn
fd. CHESHIRECAT (caps så att ingen missar det..
)
Amelie- Åhå fler som är suckersugna
Eller jag kanske inte är sockersugen diret utan mer onyttighetssugen? Jag skulle nästan kunna äta med sked direkt ur smörasken!!! SÅ onyttig är jag.. ständigt godissugen, sugen på FET mat och har ett ENORMT sug efter cola (!?) som jag i vanliga fall inte ens gillar. Huvva!
Kul att ni gillar mitt namnbyte! känner mig redan som en ny människa
MissH- Jag har ju alltid haft en bebis som sover mycket både på natten och dagen, men nu sover hon EXTRA mycket! I natt sov hon 10 timmar i sträck! Snacka om att man börjar bli bortskämd!
Lille och Mareld-
Lille- Ja om man bara hade vett om att gå och lägga sig i tid någon gång så att man fick sova lite längre!
Usch då, så han är förkyld
Då förstår jag att du sover dåligt. Tilia har klarat sig ifrån förkylningar än så länge men jag minns ju hur det var när Theo fick sin första förkylning. Jag sov nog inte en blund på de dygnen!
Lille- Fl är inte bra för trötta
Men det är ju alltid trevligt med lite egentid också så jag offrar gärna ett par timmars sömn för det
MissH- Att låta de små sova ute är toppen! De sover ju så bra då + att de får lite friskluft
Theo sover alltid ute i vagnen och har alltid gjort. Jag kommer låta Tilia sova ute så mycket som möjligt också
Fin vagn förresten!
Jag håller med Suss och kan även jag intyg att barn som får bröstet när de ska sova också lär sig att somna själv
Så länge man själv pallar vill säga! Theo tog tutten tills han blev 3 månader och då helt plötsligt så DÖG den inte längre! Hur man än trixade och försökte (7 månader senare kom han på att tutten kanske inte var så illa i lla fall
så NU tar han den, men behöver den inte så ofta). Det var även vid den tiden han blev helt omöjlig att lägga! Det enda som funkade var att snutta honom till sömns i sängen.
Lana- Vad skönt att ni kan vara hemma båda två så att ni kanske får lite ordning på saker och ting och du kan börja fokusera på att må bättre
Önskar lycka till!
KaOl- Nä vi är inte så petiga heller när det gäller bebisen och baciller. Fast det är klart man kanske vill undvika att hon får allt för många "snorpussar".
Jucea- Härligt med en bra natt
Amelie- Grattis på födelsedagen!
Salvia- Vi har bebis i sängen halva natten. Jag lägger henne i vaggan på kvällen, sen tar jag över henne till vår säng när det är dags för matning och sover själv som en stock innan jag hunnit lägga tillbaks huvudet på kudden igen
På morgonssidan kommer även Theo över till storsängen och så ligger vi där och trängs hela högen innan det tillslut är dags att kliva upp. Har dock ingea tips att ge :/ Eftersom jag sover så bra själv så fortsätter jag ha henne i sängen.
Snart- Jag är snabb serru
Jucea- Ja jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag är en av dom som stortrvis med mammaledigheten
Men inte tycker jag det låter så dumt att börja jobba lite smått när du verkar ha möjlighet att göra det
Jucea- Du med?? Jag har också tänkt så flera gånger tills jag har börjat läsa texten och insett att det är JAG!
Tycker det låter som en bra idé
Jag skulle inte heller ha någonting emot att jobba lite extra för pengarnas och den sociala bitens skull. Kan förstå att du vill hålla dig uppdaterad när du har ett sådant jobb också. När jag kommer tillbaks till jobbet om ett år så kommer det nog inte vara mycket nytt förutom en golvmopp eller två kanske
Lille- Vilken skoj Fotolek! Den ska jag definitivt vara med på!
Ska se om jag hinner knåpa ihop en bild idag.
Carina- Men fy vad hemsk!
Usch, det är sådant som inte borde få hända!!
Suss- Ujuj stackars tjejen!
Jag har haft nackspärr EN gång och då kände jag mig döende :P Hur kul kan det då vara för en liten aktiv 2-åring? Hoppas det går över snart.
Prassel i godispåsen.. suck, nu börjar jag känna mig deppig. Ska detta sötsug aldrig gå över??
MissH- Håller helt med Snart. You go girl!
Det är ju bara du och R som vet vad som funkar bäst för Elton, så kör på det
Jag brukade amma Theo till sömns när han var sådär liten och idag somnar han då utan problem.
JÄTTEFINT halsband!
Vart fick du tag på det? Har letat efter ett liknande.
Amelie- Tilia somnar ganska prick klockan åtta på kvällen.
Jucea-
Ajaj stackars kisse!
Här är det snorigt och febrigt. Theo har både och jag har bara snuva. Hoppas det stannar vid det också. Nu nu börjar snart Heroes och sen är det ju Fringe så nu ska jag gå och bänka mig framför tvn med min godispåse
Godkväll damer!
Jucea- Vad skönt att allt var "bra" med kissen. Och himlarns vad fin han är
Slangen och struten till trots
Heidi- Brukar kika i ditt galleri nu och då men du har visst lagt upp nya blider sedan jag kikade sist. En liten sötnos är han hur som helst
Lille- Har tänkt säga det flera gånger men dina katter är också jättefina! Maine coon är en av mina favoriter
Synd bara att sambon är allergisk :/
Imorrn blir T gammal
Så då blir det stort kalas. Vi har bakat och städat hela dagen. Hoppas på en trevligt morgondag.
Och så måste jag "skryta" lite över min fina tjej som har sovit 20.00-06.00 de senaste nätterna
Samtidigt är jag lite smått oroad över det. Kan de verkligen "klara sig" sig utan mat i så många timmar?
Theo var ju fasen 10 månader eller något sånt innan han slutade med nattmålet! Men men.. hon verkar då nöjd och glad och går upp i vikt så jag antar att det inte är någon fara..
nä nu ska jag gå och fixa en bild på mitt kylskåp