Augustibebisar 2008
Och visst är han supersöt din lilleman. Din stora man är också söt.
VT: Tack för recensionen!!
8 kg, wow liksom...
Carina: Läste om Amadeus olycka... tur att allt gick bra.
Kesso: Vad tråkigt med din svärfar!
MissH: Vad skönt att Elton sover bättre och bättre.
BV: Vilken fin bild. Man blir så rörd när man ser den och vet bakgrunden...
Jag har läst ikapp nu, men jag kan inte komma ihåg att kommentera så mycket.
MissH: Jag tror att R är lite mörkrädd också. Jag brukar säga till honom att "Nu släcker mamma lampan" och ta ögonkontakt med honom. Sedan går jag direkt till honom och tar honom i handen och hittar ögonkontakten igen i mörkret. (Vi har en nattlampa). Det brukar fungera hyfsat.
Vad duktiga ni är, alla som bakar julgodis. Fattar inte att ni hinner!
Jag ska klippa in någon bild från dopet i bildgalleriet!!
Oj, vad alla är sjuka... här har vi tillfrisknat. I alla fall hyfsat. R är fortfarande täpp i näsan.
KRYA PÅ ER ALLIHOPA!!
65 kr rabatt på Megapack
Tom 31/12-2008
pampers.drax.se/pdf/internetkupong.pdf
Ojdå, Liberos kupong fungerade inte...
Kesso: Jag tror att det bara är att skriva ut den och nyttja den. Det står ju internetkupong på den. Har inte testat själv heller.
Kesso: Ja, det är bara att skriva ut den och lösa in den i din butik.
http://pampers.drax.se/
Hihi, jag skummade bara igenom inläggen, är jättetrött efter att ha städat och handlat hela dagen...
Så ser jag en massa "recept" på barnmat och så tyckte jag att det lät lite tufft med potatis, grädde, lök och vitlök... men så var det potatisgratäng som beskrevs...
Carina: Lilleman har storlek 68, men jag kan trycka in honom i 62 också. Han har också börjat med en del 74.
Jucea: Lycka till med bilresan. Jobbigt lät det.
Pling: Det lät jättesmarrigt med italiensk buffé. Vi ska äta gratinerad hummer, västerbottensostpaj, smördegsöverbakt oxfilé och tiramisu med citrongräsjelly. Jag ska kocka i morgon.
MissH: Hoppas det inte är en fas... ni behöver vila (R äter var tredje timme, det är nog jobbigt på nätterna).
Hallon: Träningsvärk i låren. Coolt, vad du är duktig.
Lillastjärnan: Jag känner igen mig, man behöver vila lite från Familjeliv ibland. Inte egentigen, men tiden och orken räcker inte till. Jag har också en sån period nu. Försöker läsa ikapp med jämna mellanrum, men kommer sällan så långt som till att göra några inlägg.
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!
God fortsättning på er allihopa. Gårdagen var lyckad, nu har våra vänner åkt hem.
Middagen blev superb.
Lana: Jag skulle bli ledsen om A valde att fira nyår med kompisar i st f med mig och R. Skulle han dessutom inte ringa och gulla på tolvslaget skulle jag bli jätte-jätte besviken.
500 g, vilken liten bebis. Hoppas det blir bra.
Min tremänning fick en flicka i decmber, hade en tvåårig pojke innan. Och bara för någon vecka sedan hände något fruktansvärt. Pojken dog. När de skulle lägga sig att sova så var han död. Och de har inte funnit ut varför.
Jag blir rädd när jag hör sånt.
Inga speciella nyårsklläder för R. Han har ju en skjorta som passar, men jag tycker bebisar ska ha sköna kläder. Han är ju bedårande i alla fall.
Fast det finns ju sköna o-c-h extra fina kläder. Har just nu ingen passande partystass. ![]()
Usch vad kallt det är idag. -13,3 grader.
Jag är trött och slut och vill ingenting. Har sovit som en kratta inatt.
Min pappa mailade god jul till mig i mellandagarna (efter att jag mailat honom). Fortfarande ingen kommentar om bilderna jag mailat på Robin. Tycker det är illa.
Jag ska äta mer godis och kakor under 2009. Det är ett nyårslöfte. (Skoja bara).
Jag och A gjorde en lista igår över saker vi vill göra under 2009. Bl a
Ha 2 större fester (ev midsommar + en till).
Bjuda kompisar på middag minst 7 gångar (fredag eller lördag), vardagar är bonus därutöver.
Resa till Grekland i sommar
Ordna en överraskning till våra goaste vänner (t ex hyra stuga och åka iväg en helg eller fixa biljetter till något evenemang och middag...).
Bjuda ett par helt nya personer på middag.
Gå på Cooks och lyxa till med en svindyr middag bara vi två.
Ha en tjejhelg med mina gamla klasskompisar (med bebisar).
Gå ut och äta med min "bästis" som bor i en annan stad.
A ska ha en helg med storgrabbarna och åka och göra något.
Ev åka till Stockholm, jag A och R.
Ev åka till Thailand nästa jul.
Det ska vi hinna under 2009. Vad tror ni om det??
Carina: Ja, vilken historia... fantastiskt!
Moi: Vi har en ny sida!