• Amelie

Augustibebisar 2008

Lille: Den var jättesnygg!

• Amelie

Lille: Jag tycker första inbjudan var finast.

Idag har R haft "en fis på tvären", han har varit grinig på eftermiddagen. Sedan somnade han stenhårt oc nu äter han. Hoppas ontet har släppt. Oj vad man önskar man kunde ta hans ont! Hur mycket luft rymms det i en bebis?

Jag tror jag skrämde alla fotografer med mitt ämne idag. Får hitta på något mindre komplicerat nästa gång.

• Amelie

Mareld: Jag har förstått det så att när man tror att man kan rutinen - då kastar de om den. I vissa perioder behöver de mer sömn, i andra mindre.

Nu har de ju börjat uppfatta mer av omgivningen och blir därför tröttare. Men blir också gnälligare, de vill ju egentligen inte sova när det händer så mycket roligt ikring dem.

Jag upplever att R sover mer nu också än han gjorde för två veckor sedan. Han behöver mycket sömn.

Lina: Du går in i galleriet, ställer dig på bilden du vill ha in (i mitten av bilden, så det varken står next eller previous (eller vad det nu brukar stå). Högerklicka och kopiera. Sedan går du till rutan där du skriver inlägget och högerklickar och klistrar in.

Hängde du med?

Jucea: Jag tycker det är helt okej att gå tillbaka till jobbet. Det är bra att pappan är hemma också. Jag är en sån där hemsk mamma som vet att det egentligen är bra, men som vill ha alla ledighetsdagar själv.

Fast jag är också en arbetsmyra, så jag har inte släppt jobbet helt heller. Jag arbetar några timmar/vecka. Fast än så länge har det inte inneburit att A varit hemma. Jag har haft med Robin.

• Amelie

Jucea: Jag har nog missat, men hur gick det med Ph:s jobb. Det nya jobbet var mycket mindre flexibelt än det gamla. Har det ordnat sig?? Eller minns jag fel?

• Amelie

Godmorgon tjejer!

VT: Tipset var ju inte till mig, men tack för tipset iallafall! Om massagen. Jag tror att jag förstår hur du menar. Ska prova det!

Jag har köpt Minifom, men jag har inte vågat ge det efter det Lana berättade om varningen från Norge. Jag är lite... överbeskyddande.

Hur skulle ni ha gjort: Jag tänkte åka och hälsa på en kompis idag i Skellefteå, eftersom A skulle på en mässa där. Men när jag ringde och pratade med henne så kom det fram att hennes 6-månaderstjej har feber och har haft i några dagar. Inte förkyld, bara feber. De vet inte riktigt varför.
    Så jag bestämde mig för att stanna hemma. Jag tror att min kompis tyckte att jag är fjantig, hon menade på att de leker ju inte direkt och man behöver ju inte lägga dem tillsammans.... hmmmm. 

• Amelie

VT: Du har ju stegräknare, eller hur?
    Någon fler som promenerar mycket och har stegräknare? Skulle vi kunna göra någon tävling så att vi peppar varandra? Det måste ju vara peppande, inte deppande. Någon som har ett förslag?

• Amelie

Farsdagspresenten ja... han är ju ganska praktisk min A. Så en citatbok skulle han förmodligen inte öppna ens. Skulle i o f s vara literoligt att köpa några fina manchettknappar. Som minne. Annars brukar vi ge upplevelser. Som konserter, resor eller annat.

• Amelie

Jag funderar på ge honom en "barnfri kväll" i farsdagspresent... Robin får bevilja en kvälls ledighet. Så jag kan bjuda honom på Cooks, en jättebra restaurang här i stan... vi brukar gå dit och lyxa järnet ibland, men det var länge sedan nu...

http://www.cookskrog.se/bilder/matmeny.pdf

• Amelie

Lilla: Jag läste nu att Läkemedelsverket prövat Minifom och kommit fram till att man inte ska ändra rekommendationerna om användningen.
    Långvarig överdosering kan dock ge hormonella förändringar.

Jag har en flaska i kylen som jag köpt utifall att.... men när jag sedan hörde att det fanns risker gjorde jag bedömningen att vänta någon dag till innan jag började ge. Och då gav magontet med sig själv, så jag har inte behövt dem.
    Idag dock har jag övervägt att ge honom, han har haft två jobbiga dagar...

Svar på tråden Augustibebisar 2008