Inlägg från: Angeluzia |Visa alla inlägg
  • Angeluzia

Jag va iväg och gjorde ett cellprov idag, och FY FARAO vad ont det gjorde, så ont gjorde det inte sist :( Men tydligen var det för att jag ammade att man blev så otroligt öm där nere.. UHH Jag lät väl lika illa som under förlossningen

• Angeluzia

Jaha...? Här sa min BM att man va tvungen att vänta ca 3 månader i alla fall tills blödningarna slutat och så... Men hon kanske skyndade på det lite också för att jag blev kallad för 1½ år sen men jag råkade "glömma" bort det för att jag hatar gynundersökningar :)

• Angeluzia

Typiskt, igår natt sov han från kvart i tio till halv 9, för att sedan somna om till halv 12! Inatt så somnade jag 4, och nu vaknade han kvart över 7. dessutom var han vaken till 01. Snacka om att det varierar i sovtid här. Ögonen går i kors på mig, men rätt mysigt att vakna till en pratade go söt skrattande unge som bara låg och myste en halvtimma innan vi gick upp i alla fall =)

• Angeluzia

Tack alla =) jag har gjort den med windows media movie maker, va ganska lätt faktiskt, vet inte om den bara ingåd i vista?

• Angeluzia

Jag ska också in till BVC imorgon, det är föräldraträff och vi ska prata om mat och sömn. Tycker bara attd et känns jobbigt att komma iväg och allt, då Marcus hatar att ligga i barnvagnen, men vi gör väl ett försök, måste passa på att prata med sköterskan om hans huvud som blivit så platt och gärna väga och mäta igen =)

• Angeluzia

Idag har vi varit på BVC "lill" grabben väger redan 8530g ich är 66 cm lång, shit han är int ens 4 månader.. puh inte konstigt man blir sned i ryggen... =)

• Angeluzia

Här har ingenting hänt i sovrummet sen Marcus föddes, jo provade en gång, fast då tyckte jag bara att det gjorde ont så det försöket slutade fort =) Fast jag saknar det nog itne så mycket heller, inte just nu i alla fall =)

• Angeluzia

shit, min kille väger mer än carinas :S hur fasen kan dom gå upp så mkt i vikt av att bara ammas??

• Angeluzia

Förstår inte vad somhar hänt. marcus har sovit huuur bra som helst sen han föddes, jag har vart sjukligt bortskämd, nu helt plötsligt dom tre senaste nätterna, har han somnat vid 23 tiden och vaknt 05. Och jag, nattmänniska jag som är, får stiga upp med 2-3 timmars natt sömn. Han har ju sovit till 11 (minst) på dagarna annars.. :( Är det inte för lite med 6 timmars sammanhängande sömn? På dagarna vilar han efter två tmmar ungefär i nästan prick 40 min, sen vaken 2½ sen 40 minuters vila sen håller det på så hela dagarna..

• Angeluzia

har just varit och köpt en manduca bärsele, OHHHHHH så skön, efter att ha burit min "tjockis" i babybjörn blev detta som en dans på rosor =)

• Angeluzia

Jaa, nu får vi se vad natten bringar. Nu har lillen somnat efter många om och men, håller tummarna att han inte ska vakna fem igen för jag är banne mig som en levande zombie den tiden, har verkligen bestämmt mig för att lägga mig klockan 01 inatt!!! Och det är tidigt för mig, bara så jag får sova lite ifall han nu vaknar. Berättar imorgon hur det gick.
    God natt alla trevliga människor

• Angeluzia

Lana: Han är 4 månader precis på tisdag.

Ja natten då han somnade 23, vakande 23.15, vaknade 00.00, vaknade 01.00 vaknade 06, vaknade 11.30
    Så i det stora hela är ja ändå rätt nöjd utsövd och glad =)
    Jag kom i säng till 01.30 i alla fall, inte riktigt 1, men nästan, det tar sig =)

Här ska också städas, ska börja nu, medan han är snäll =)

• Angeluzia

Gott nytt år alla!
    Jag och Marcus är just hemkommen från Umeå, så jg har inte varit inne och läst på 10 dagar *Fy skämms*
    men hoppas att ni alla har det bra och att det blir en suverän start på det nya året!!

• Angeluzia

Haha jag fick min mens för två veckor sen, jag hade verkligen glömt bort att man brukar ha det. Gick upp på toaletten på morgonen och såg en massa blod det första jag tänkte på var inte att det var mens utan snarare_ va fn är det för fel? och blev jätte orolig att nåt hade brustit eller nåt dylikt tills jag insåg att man måste ju ha sånt här ibland också, och inte hade man mycket till skydd hemma när man inte har haft mens på över ett år.

Svar på tråden Augustibebisar 2008