Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Jucea
    Va bra att de funkade med nappen! Jag har läst att det är just så man ska göra när man sak få barnet att sova hela nätter. Skjuta fram målet lite varje natt genom att peta in nappen så bebis somnar om några minuter. Till slut har man flyttat fram nattmålet några timmar och så sammanfaller det med frukostmålet till slut.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Jucea
    Ja, man kan ju testa att ha honom i egen säng då och då iaf. En del barn (Lyckeli bl.a.) sover ju t.o.m. bättre i egen säng. Jag tror att den del vaknar färre ggr då, om de bara känner sig trygga. Lyckeli vaknar och somnar om flera ggr själv varje natt, jag vaknar ju ibland då med. Och om det inte luktar mat (läs: din tutte) så kanske han inte "kommer på" att han är lite sugen på mellanmål.

MissH
    Ja, en del har ju tummen längre... Å andra sidan - spelar det jättestor roll? Jag tror inte många har tummen så länge som till tretton år ändå. Lyckeli har ju napp och det får hon då hon är lite ledsen eller ska sova. Det blir ju rätt många ggr under dagen men förhoppningsvis minskar det i takt med sovstunder senare. Kanske är Elton som Lanas Elly? Hon fattade inte napp över huvud taget tills Lana testade en napp för störra barn, en som hade mkt större sugdel. DÅ fattade Elly och nu för tiden snuttar hon hej vilt på den där nappen. (Eller BAPPEN, som det heter här!)

• Vilda Tiger

Heidi
    Så gör vi med. L ligger på min eller Marcus mage och då kikar hon ju upp med. Detr är ju lättera att se om om hon tröttnar då- plus att det är mysigt att vila huvudet mot mammas bröst eller kind en stund om man blir lite trött mellan nacklyften. Äh, det där med att öva nackan... Finns det några ungar som är ett år och inte orkar lyfta sitt huvud? Nä!

Luzor

Nä, vi köper inga klappar, tror jag. Hon har ju massa släktningar hon får saker från och hon fattar ju inte själva klappgrejen än. Det får bli mer nästa år. MEN DU! Enligt mig kommer hon vara ballaste tjejen på dagis! Oj va härlig smak din dotter har!

Snart

HAHAHAHAAA! Åh, ingenting går väl upp mot en svärmor då och då! Jag ÄLSKAR namnet Ask! Och andra och tredjenamnet är fina de med! Men Ask kan jag inte se något neg alls med, för det är så fint! Vi hade ju det på killnamnlistan här, och det kommer nog leva vidare ifall det blir mage igen.

• Vilda Tiger

Mareld
    Men jag har inte ngt emot att tvätta! Jag gillar att vika tvätt, men HATAR att lägga in den i garderob och byrå... Det får M göra. Han är supernöjd med uppdelningen med. Jag såg din lista på bloggen. Bra saker! Mitt problem är snarare hur jag ska få folk att INTE köpa saker till Lyckeli...

• Vilda Tiger

Jucea
    Det har du rätt i. Det är en stor yta att knuffa runt sitt huvud på så det inte blir kvävningsrisk.

• Vilda Tiger

mareld
    Jo, tanken på att skänka pengar till ngt har funnits här ett tag. Men frågan är om de skulle gå på det... De i min släkt alltså.

• Vilda Tiger

Jucea
    jag hittar inte ngt nytt inlägg från dig på bloggen...

• Vilda Tiger
    goshheidi skrev 2008-10-18 21:02:11 följande:
    Jag vill gärna ha böcker åt F till julklapp. Är ni bekanta med barnkammarböckerna? Gillar dem jättemycket och vi köper själva en sån i gången åt vårt Gudbarn. En när hon fyller år och en till julklapp. Vi började med den vita barnkammarboken...
    De har vi önskat oss! I både namnfestpresent och julklapp!
  • Vilda Tiger
    Kesso skrev 2008-10-18 21:06:14 följande:
    Oj då! augustibebisar. Det skulle bli ett augusti barn här men blev juli i stället. Då får man väl kanke inte vara med här då?
    MEN SJÄLVKLART ska du va med ändå! Lyckeli kom ju med i juli istället för augusti, och sedan har vi ju några i september, plus Gabriel i april. Men det blir för långt trådnamn med "Vi som fick barn april, juli, augusti och september 2008"

BV
    Det är skitsvårt! Vi känner inte att vi behöver så mkt. Kanske lite kläder i större storlekar inför våren? Kanske några cd med barnvisor? Pussel? Pekböcker? Pengar på konto? Kolla in Marelds lista, där fanns många bra saker.
  • Vilda Tiger

Jucea
    Så mkt kläder ni har helt plötsligt! Och va fin färg det är i ert sovrum. Jättemysig sovplats för er plupp!

jag trodde vi skulle få en brunhårig eller rödhårig bebis men nu verkar det som om hon blir rätt så blond. Jag har ALDRIG föreställt mig ha blonda barn! Jag är ju rätt mörk själv. Men det kan hinna ändras innan hon blir större.

Svar på tråden Augustibebisar 2008