Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Vasektomi, det är sånt man kan ångra, va? Jag har också ont i mina handleder ännu, Snart. Trist...

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Heidi
    Jag storhandlar en gång i veckan, då åker jag med svärfar och Marcus eller Marcus mamma har hand om Lyckeli.
    Vi går upp mellan sju och åtta, beroende på när L vaknar. Sedan är hon vaken till ca tio. Du har jag hunnit mata henne, ta på henne kläder, äta frukost själv och plocka undan. Då brukar jag packa ner henne i overallen och gå ut på promenad. Hon sover mellan en och två timmar då. Jag går en timma, sedan står hon kvar utanför dörren och sover i vagnen om hon vill det. Efter det matar jag henne, äter ngt litet själv (äter just nu inte lagad lunch, utan en smörgås, frukt eller lite rester.) Mitt på em brukar hon sova igen, då passar jag och M på att laga mat och äta. Ibland hinner vi bara laga mat, då sitter L med och äter och får smaka lite mat eller gröt. Ofta sover hon två ggr om dagen, men har hon sovit korta stunder kan det bli en timma till vid sex-tiden. Annars är hon vaken till åtta, halv nio. Sedan följer lite mys med sång och fotmassage på L, byte till pyjamas, gå runt och släcka ner, dra ner persienn i sovrummet (våra ritualer för att visa att det är natt) och så får L vara med och göra ersättning i flaska. Vi matar och lägger, och ofta sover hon innan nio. Så ser det ut, ungefär.

• Vilda Tiger

Heidi
    Då jag städar brukar jag ha med henne framåtvänd i bbselen. Så ser hon vad jag gör och hon gillar då jag dammsuger. Ibland är hon med så då jag lagar mat med.

Jucea
    Jag ska kolla efter såna på Fresh här i Göteborg. De har massa bra produkter och de har alltid badkulor. Vanilj, sa du... ska kika, som sagt och skickar till dig om jag hittar!

• Vilda Tiger

Rimfolina
    Enligt mig betyder det mysigt trött. Enligt Jucea tror jag det betyder kåt. Man jag kan minnas fel.

MissH
    Vi har varit hos läkaren idag och det har varit mkt info. Jag ska skriva sedan. Mat snart. Men det mesta är bra besked.

• Vilda Tiger

Hallon
    JO! Det var det nog! Hade fel...

Oj va My är lik dig Hallon! Och så SÖT hon är i sin coola friss! Jag som tycker Lyckeli har så mkt hår; det är säkert fyra mm.

• Vilda Tiger

luzor
    GUD va gott! L har haft helvetesnätter men det ska nog snart gå tillbaka.

• Vilda Tiger

Hallon
    Men jag tycker hon är lik dig så som du ser ut nu! Det tycker Marcus också. Ja, jag håller med om ögonbrynen. Ögonen över huvud taget faktiskt.

• Vilda Tiger

Jag kopierar ett stycke från min blogg, eftersom det var en del att skriva:

Idag var jag och Marcus iväg till Sahlgrenska för att träffa en läkare. Meningen var att Marcus skulle bli av med dränaget och mitellan, men det visade sig att provsvaren var klara redan. Det var både negativt och positivt, men mestadels positivt, som tur var. Han förklarade att Marcus cancertumör till största delen bestod av en elakartad typ av cancer som inte sprider sig. Namnet på den är: Dermatofibrosarcomaprotuberans (vad jag kan tyda av läkarhandstilen på pappret vi fick med oss hem). Det brukar förkortas DFSP, kort och gott. Just den typen handlar det bara om att ta bort, vilket de ju har gjort. Men så var det mindre delar av tumören som bestod av en typ som heter Fibrosarkom. Den här typen är mer aggressiv och kan sprida sig till lungor och lymfkörtlar. På grund av den mer aggressiva typen kan de inte garantera att de fick bort alla celler vid operationen, så därmed ska Marcus få strålbehandling. Han ska börja efter jul, och sedan ska han strålas fem dagar i veckan under en månad. Han behöver inte ligga inne utan kan komma till Sahlgrenska en stund varje dag. Sedan ska han lungröntgas en gång var tredje månad i tre år. Därefter följer två år då han ska kollas en gång i halvåret, och sedan fem år till då han kollas en gång om året. Så det är kontroller under tio år framåt. Det står "kontrollpalpation och lungröntgen" på pappret, och palpation betyder helt enkelt att en läkare känner igenom det opererade området samt lymfkörtlarna på överkroppen.

Mer finns på www.troll.bloggagratis.se

• Vilda Tiger

Gmorron. Här är det trist och grått, och jag vaknade med ett socker på 21... Mellan 4 och 8 är bra, så nu mår jag kasst. Ska bara vänta till tio då L kommer att vilja sova frukost, så får jag gå ut och promenera ner sockret igen. Inget att äta för mig fram till jag kommer hem igen sedan, och sockret är bättre. Hoppas att era dagar började bättre!

En rolig grej är iaf att L har börjat skratta rakt ut ibland, bara genom att vi tittar på henne. Söta ungen!

• Vilda Tiger

BV
    Har är jättesöt! Du har väl inte missat vår bildtråd? Den finns i trådstarten.

Hallon
    Lyckeli vill också stå upp. Sitta funkar ibland men ligga - NEJ! Då blir det skrik och tårar. Lyckeli gillar att stå i mitt knä då jag håller henne i händerna. Då blir hon lycklig.

Svar på tråden Augustibebisar 2008