• Lon

6 månaders fas?

MadeByLove: känner EXAKT igen mig, eller rättare sagt dottern som är 6 månader. Det ska ju, enigt boken om faserna gå över efter ca 4 veckr, men det är drygt, särskilt nätterna ju. VAr på 6månaderskoll nyligen och läkaren där pratade om denna fas, då många barn börjar drömma och därför är oroliga i sömnen. Men äta ska de eg ej behöva. Vi matar 1-2 ggr per natt åxå, just för att annars får man ju lyssna på gnäll och gråt hela natten!
    Detär nog bara att försöka göra barnet nöjt genom att mata med det som funkar, ta att det är en gnällperiod och sen se fram emot bättre tider, suck.
    Äntligen mamma!
  • Lon

NU är vi på gång med rutiner som skall hjälpa till med nattsömnen föroppningsvis. Mat på fasta tider, ger utspädd ersättning på natten (för att vänja av med nattmålen), buffar så länge vi orkar och ger napp tills det VERKLIGEN ÄR matdags på natten...Ger även extra fett i maten dagtid för att mätta mer. HAr märkt att läggning och humöret i allmänhet på min dotter blir bättre om jag är ute med henne och hittar på saker på dagarna. Behövs tydligen stimulans, mer än jag trodde hehe...

Äntligen mamma!
Svar på tråden 6 månaders fas?