• helge74

ögoninflammation

Har en tvååring med dubbelsidig ögoninflammation... Han e jättedålig och har fått ögondroppar som han använt i 3 dygn nu... Fuc...nåt heter de...

Nån som vet hur lång tid det tar innan det börjar bli bättre. Han e nästan sämre nu och kliar o kliar o säger att det gör ont!

Nåt tips - snälla?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 20:16
    Var idag till VC igen och fick ny medicin till ögonen. Denna gång i salvform. Hoppas hoppas det hjälper nu!

• Svar på tråden ögoninflammation
  • Luddvar

Tvätta med rent vatten inifrån ögat och utåt flera gånger per dag. Jag köpte en salva på Apoteket som var jättebra. Noviform. Den är receptfri. Dropparna borde ju rimligtvis hjälpa också men det tar nog tyvärr några dagar.

• helge74

Jag tvättar och tvättar... precis som du skriver. Lindrar salvan? Dropparna verkar svida massor

• siriius

Tvätta INTE inifrån ut utan UTIFRÅN IN.

*~ Loke 070721 ~*
  • Luddvar
    siriius skrev 2008-10-16 20:55:43 följande:
    Tvätta INTE inifrån ut utan UTIFRÅN IN.
    Ja, förlåt. Jag menade faktiskt det. Utifrån och in ska det vara och inget annat.

Salvan lindrar dock. Den är gul och otäck men funkade bra på min son i alla fall.
  • helge74

Ja jag tvättar utifrån och in... Såg inte att det stod tvärsom först:)

Ska köpa salvan imorgon

Nu vaknar han o skriker aj aja ja igen -stackarn!

• siriius

Min son har också ögoninflammation sen i måndags eller tisdags. Men vi harinte sökt ännu läste någonstans att man ska vänta en vecka. Igår svullnade det ena ögat upp, men idag var det inte alls farligt, sen nu i eftermiddag, kväll började det komma igen. Kanske får ringa VC i morgon eller vad tror ni??

*~ Loke 070721 ~*
  • Fru Brastad

Dropparna är jättebra och du borde se en markant skillnad redan efter ett par dagar men följ kuren ut ändå.Jag tror det ät ca.tio dagar
    Glöm inte hand hygienen(stavas det så?) skit viktig

• helge74

Vi fick droppar för 6 dagar o har alltså avverkat hälften utan att se bättring. Vi skulle dessutom ta droppar 2 dagar efter symtomen försvunnit. Så jag måste nog ringa o be om mer medicin.

siriius skrev 2008-10-16 21:04:36 följande:
    Min son har också ögoninflammation sen i måndags eller tisdags. Men vi harinte sökt ännu läste någonstans att man ska vänta en vecka. Igår svullnade det ena ögat upp, men idag var det inte alls farligt, sen nu i eftermiddag, kväll började det komma igen. Kanske får ringa VC i morgon eller vad tror ni??
    Vår son har haft det sen förra tors o vi fick droppar i tisdags då det bara blev värre o värre.
  • Fru Brastad

Oj...låter konstigt. Ring Bvc om hjälp

helge74 skrev 2008-10-16 21:11:25 följande:
    Vi fick droppar för 6 dagar o har alltså avverkat hälften utan att se bättring. Vi skulle dessutom ta droppar 2 dagar efter symtomen försvunnit. Så jag måste nog ringa o be om mer medicin.
    Vår son har haft det sen förra tors o vi fick droppar i tisdags då det bara blev värre o värre.
  • helge74

Ja imorgon blir det ett samtal till vc igen... men de är sååååå oengagerade där så man blir mörkrädd. Tid får man om man e dödssjuk typ;)

Svar på tråden ögoninflammation