• helge74

ögoninflammation

Har en tvååring med dubbelsidig ögoninflammation... Han e jättedålig och har fått ögondroppar som han använt i 3 dygn nu... Fuc...nåt heter de...

Nån som vet hur lång tid det tar innan det börjar bli bättre. Han e nästan sämre nu och kliar o kliar o säger att det gör ont!

Nåt tips - snälla?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 20:16
    Var idag till VC igen och fick ny medicin till ögonen. Denna gång i salvform. Hoppas hoppas det hjälper nu!

• Svar på tråden ögoninflammation
  • helge74

Jag tvättar och tvättar... precis som du skriver. Lindrar salvan? Dropparna verkar svida massor

• helge74

Ja jag tvättar utifrån och in... Såg inte att det stod tvärsom först:)

Ska köpa salvan imorgon

Nu vaknar han o skriker aj aja ja igen -stackarn!

• helge74

Vi fick droppar för 6 dagar o har alltså avverkat hälften utan att se bättring. Vi skulle dessutom ta droppar 2 dagar efter symtomen försvunnit. Så jag måste nog ringa o be om mer medicin.

siriius skrev 2008-10-16 21:04:36 följande:
    Min son har också ögoninflammation sen i måndags eller tisdags. Men vi harinte sökt ännu läste någonstans att man ska vänta en vecka. Igår svullnade det ena ögat upp, men idag var det inte alls farligt, sen nu i eftermiddag, kväll började det komma igen. Kanske får ringa VC i morgon eller vad tror ni??
    Vår son har haft det sen förra tors o vi fick droppar i tisdags då det bara blev värre o värre.
  • helge74

Ja imorgon blir det ett samtal till vc igen... men de är sååååå oengagerade där så man blir mörkrädd. Tid får man om man e dödssjuk typ;)

• helge74

Ja han vaknar då och då o gråter o kliar sig i ögonen. Känner nog ändå att vi kan vänta till imorgon. Är ensam med 3 barn hemma så jag hoppas att han sover lite i natt.

• helge74

hej alla
    har varit i kontakt med vc idag och de sa bara fortsätt torka o använd fusotalmic klart...återkom på månd om det inte är bättre.

Natten blev ok trots allt. Nu har vi bara 2 dagar kvar på behandlingen så vi får hoppas att det vänder. Köpte dock extra koksaltlösning idag så vi ska badda ordentligt - får se om det kan hjälpa till!

Den där ögonsalvan noviform rekommenderade de inte på apoteket. De sa att fuso... är det som ska hjälpa.

Hoppas ni andra med sjuka barn får en bra helg

• helge74

hej igen alla...

Nu ikväll fick min gosse sista dosen ögondroppar. MEN inte är han helt kladdfri ännu... Tror ni vi behöver en till kur? Ska givetvis ringa vc imorgon o fråga. Men är det nån som vet om det kan va lite kladdigt men ändå gå över utan mer medicin.

Det blir alltså VAB igen imorgon...

• helge74

Jippi ögoninflammationen är BORTA:) Äntligen efter 2 veckor... nu ger vi salvan 2 dagar till sen är det klart.

Svar på tråden ögoninflammation