• helge74

ögoninflammation

Har en tvååring med dubbelsidig ögoninflammation... Han e jättedålig och har fått ögondroppar som han använt i 3 dygn nu... Fuc...nåt heter de...

Nån som vet hur lång tid det tar innan det börjar bli bättre. Han e nästan sämre nu och kliar o kliar o säger att det gör ont!

Nåt tips - snälla?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 20:16
    Var idag till VC igen och fick ny medicin till ögonen. Denna gång i salvform. Hoppas hoppas det hjälper nu!

• Svar på tråden ögoninflammation
  • ladydivine

Du kan ju alltid prova med koksaltlösning. Tvätta ett par ggr om dagen med det....

Mina barn har ögoninflammation nu, en 3 åring och en 8 månaders. Gjorde direkt lite sånt då jag märkte det och bara nu 2 dagar efter ser det mkt bättre ut =)

• Fru Brastad

Är han vaken nu? Hade det varit jag och min gosse hade varit vaken och jättelessen och haft ont så hade det blivit akuten,eftersom du upplever det med VC.

• helge74

Ja han vaknar då och då o gråter o kliar sig i ögonen. Känner nog ändå att vi kan vänta till imorgon. Är ensam med 3 barn hemma så jag hoppas att han sover lite i natt.

• Fru Brastad

å jo det var klart...Hoppas att du får ordenligt med vila i natt Inte kul med sjuka barn

helge74 skrev 2008-10-16 21:22:48 följande:
    Ja han vaknar då och då o gråter o kliar sig i ögonen. Känner nog ändå att vi kan vänta till imorgon. Är ensam med 3 barn hemma så jag hoppas att han sover lite i natt.
  • ladydivine

Hoppas ni får sova inatt och att ni får någon hjälp i morgon....

• Lia och bäbisen

Min dotter har också ögoninflammation, en lindrigare variant med bara gult var i ögonvrån, morron och kväll bara i stort sett. Har haft sedan i måndags morse. inte påverkad annars, men drygt eftersom vi inte kan lämna henne på dagis. Gillar att vara hemma, men vi har båda preciiiiis fått nya jobb.

Vi har endast varit i kontakt med vårdcentralen som sa "tvätta med ljummet vatten och bomull" typ. Än så länge är det inte borta, men det är ju sjukt omöjligt att få tid till undersökning! Har iaf köpt ögonvatten idag att tvätta med. Nu är det inte så farligt iofs, men vore skönt om hon blev frisk såklart, kan ju inte träffa o leka med nån förren det är borta.

Hoppas era små, med värre inflammation verkar det som, blir bra snart!

• estrella81

min pojk hade det i våras då fick vi fusotalmic utskrivet men han hade det tot ca 2 veckor denna gång har han haft det sedan förra fredagen och vi tvättar med kokt salt vatten för att torka ur, det funkar jättebra, klibbar inte mne han är fortfarande inte riktigt frisk, men jag tycker def. att saltvattnet funkar bättre än salvan
    lycka till

• helge74

hej alla
    har varit i kontakt med vc idag och de sa bara fortsätt torka o använd fusotalmic klart...återkom på månd om det inte är bättre.

Natten blev ok trots allt. Nu har vi bara 2 dagar kvar på behandlingen så vi får hoppas att det vänder. Köpte dock extra koksaltlösning idag så vi ska badda ordentligt - får se om det kan hjälpa till!

Den där ögonsalvan noviform rekommenderade de inte på apoteket. De sa att fuso... är det som ska hjälpa.

Hoppas ni andra med sjuka barn får en bra helg

• Fru Brastad

Skönt att natten blev Ok Ha en skön helg själv

helge74 skrev 2008-10-17 19:33:53 följande:
    hej allahar varit i kontakt med vc idag och de sa bara fortsätt torka o använd fusotalmic klart...återkom på månd om det inte är bättre.Natten blev ok trots allt. Nu har vi bara 2 dagar kvar på behandlingen så vi får hoppas att det vänder. Köpte dock extra koksaltlösning idag så vi ska badda ordentligt - får se om det kan hjälpa till!Den där ögonsalvan noviform rekommenderade de inte på apoteket. De sa att fuso... är det som ska hjälpa.Hoppas ni andra med sjuka barn får en bra helg
  • helge74

hej igen alla...

Nu ikväll fick min gosse sista dosen ögondroppar. MEN inte är han helt kladdfri ännu... Tror ni vi behöver en till kur? Ska givetvis ringa vc imorgon o fråga. Men är det nån som vet om det kan va lite kladdigt men ändå gå över utan mer medicin.

Det blir alltså VAB igen imorgon...

• helge74

Jippi ögoninflammationen är BORTA:) Äntligen efter 2 veckor... nu ger vi salvan 2 dagar till sen är det klart.

Svar på tråden ögoninflammation