Inlägg från: Fru Brastad |Visa alla inlägg
  • Fru Brastad

ögoninflammation

Dropparna är jättebra och du borde se en markant skillnad redan efter ett par dagar men följ kuren ut ändå.Jag tror det ät ca.tio dagar
    Glöm inte hand hygienen(stavas det så?) skit viktig

• Fru Brastad

Oj...låter konstigt. Ring Bvc om hjälp

helge74 skrev 2008-10-16 21:11:25 följande:
    Vi fick droppar för 6 dagar o har alltså avverkat hälften utan att se bättring. Vi skulle dessutom ta droppar 2 dagar efter symtomen försvunnit. Så jag måste nog ringa o be om mer medicin.
    Vår son har haft det sen förra tors o vi fick droppar i tisdags då det bara blev värre o värre.
  • Fru Brastad

Är han vaken nu? Hade det varit jag och min gosse hade varit vaken och jättelessen och haft ont så hade det blivit akuten,eftersom du upplever det med VC.

• Fru Brastad

å jo det var klart...Hoppas att du får ordenligt med vila i natt Inte kul med sjuka barn

helge74 skrev 2008-10-16 21:22:48 följande:
    Ja han vaknar då och då o gråter o kliar sig i ögonen. Känner nog ändå att vi kan vänta till imorgon. Är ensam med 3 barn hemma så jag hoppas att han sover lite i natt.
  • Fru Brastad

Skönt att natten blev Ok Ha en skön helg själv

helge74 skrev 2008-10-17 19:33:53 följande:
    hej allahar varit i kontakt med vc idag och de sa bara fortsätt torka o använd fusotalmic klart...återkom på månd om det inte är bättre.Natten blev ok trots allt. Nu har vi bara 2 dagar kvar på behandlingen så vi får hoppas att det vänder. Köpte dock extra koksaltlösning idag så vi ska badda ordentligt - får se om det kan hjälpa till!Den där ögonsalvan noviform rekommenderade de inte på apoteket. De sa att fuso... är det som ska hjälpa.Hoppas ni andra med sjuka barn får en bra helg
Svar på tråden ögoninflammation