Xenical- viktnedgång?
xenical är ju inte en bantningsmedicin egentligen, en dietist jag jobbade med beskrev det som ett pedagogiskt hjälpmedel för viktnedgång.
Har du fått det på recept så borde din läkare ha informerat dig lite hur de fungerar.
Dålig i magen blir man BARA om man gluffar i sig massa överfet mat, hoppas du äter lite extra tillskott av de fettlösliga vitaminerna för de har en tendens att följa med avföringen ut när man äter just Xenical... minns inte vilka de är just nu var så länge sen jag pluggade näringslära.. E tror jag..
Äter du en bra diet som inte innehåller massa fett så klarar du dig ifrån diarré, nackdelen med just Xenical är att de inte reagerar på överintag av socker.. så i princip kan du proppa i dig ganska mycket gelégodis utan att något händer.
2,5 kg på fem dagar låter på tok för mycket till och med med Xenical så vida du inte har en enorm övervikt och har slutat att äta. Rekomenderad viktnedgång är ju 1-2 kg /vecka och då är det ju större viktnedgång ju mer man väger.
Jag gick på Xenical i 4-5 månader för 5 år sedan och gick då ner 27 kg på den tiden förutom de 5 kg jag hade gått ner på egen hand innan starten