Xenical- viktnedgång?
Någon mer som provat xenical ? Hur har det gått för er ? Hur mycket har ni gått ner i vikt? Jag började med xenical i måndags. Har INTE varit dålig i magen som många skriver och har dessuton gått ner 2.5 kg på 5 dagar
Någon mer som provat xenical ? Hur har det gått för er ? Hur mycket har ni gått ner i vikt? Jag började med xenical i måndags. Har INTE varit dålig i magen som många skriver och har dessuton gått ner 2.5 kg på 5 dagar
xenical är ju inte en bantningsmedicin egentligen, en dietist jag jobbade med beskrev det som ett pedagogiskt hjälpmedel för viktnedgång.
Har du fått det på recept så borde din läkare ha informerat dig lite hur de fungerar.
Dålig i magen blir man BARA om man gluffar i sig massa överfet mat, hoppas du äter lite extra tillskott av de fettlösliga vitaminerna för de har en tendens att följa med avföringen ut när man äter just Xenical... minns inte vilka de är just nu var så länge sen jag pluggade näringslära.. E tror jag..
Äter du en bra diet som inte innehåller massa fett så klarar du dig ifrån diarré, nackdelen med just Xenical är att de inte reagerar på överintag av socker.. så i princip kan du proppa i dig ganska mycket gelégodis utan att något händer.
2,5 kg på fem dagar låter på tok för mycket till och med med Xenical så vida du inte har en enorm övervikt och har slutat att äta. Rekomenderad viktnedgång är ju 1-2 kg /vecka och då är det ju större viktnedgång ju mer man väger.
Jag gick på Xenical i 4-5 månader för 5 år sedan och gick då ner 27 kg på den tiden förutom de 5 kg jag hade gått ner på egen hand innan starten
jag har varit noga med vad jag äter , alltså regelbundet och tänkt mig för vad jag stoppar i mig . uteslutit alla fikor , druckit mycket vatten och powerwalkat 1 timme varje dag
och ja, jag har fått det utskrivet av läkare då jag hade ett BMI på 31
men då är det inte konstigt att du INTE har problem med magen.. du behöver ju faktiskt inte ens Xenical för vad den medicinen gör är att den hindrar tarmarna från att ta upp fettet utan det kommer ut direkt med bajset vilket gör att man kan få kramper och diarré.
Om du lever som du gör så förstår jag inte varför du proppar i dig en medicin som faktiskt KAN ge allvarliga biverkningar som hjärtproblem, högt blodtryck, gallproblem (oj oj.. om min läkare hade varit mer uppmärksam innan han skrev ut dem hade jag kanske haft min gallblåsa kvar o sluppit ta bort den mitt under graviditet), oregelbunden mens, trötthet, influensaliknande symptom. osv osv..
Det är ju bara ett läkemedel man ska ta till i absoluta nödfall..
DU ÄR JU JÄTTEDUKTIG! ! ! ! Helt utan medicin, har du fått den utsrkiven av läkare???
oj där svarade du.. hehe...
tycker du ska skippa dem... de är ju jättedyra och eg skulle du inte fått dem om det inte är så att du har diabetes typ 2 för gränsen för att få dem ligger på BMI 35 om man inte har just typ2 för då är det BMI 28... och har man diabetes kan man dessutom få problem med för låga sockervärden
ja , jag har fått det utskrivet av min läkare , för att få en pusch i min viktnedgång . Har försökt under väldigt lång tid utan resultat men nu ska jag ta tag i det på allvar. Det känns mycket bättre nu när man ser att det faktiskt händer nåt
jag har även andra åkommor som gör att jag måste hålla mig på en viss vikt
mitt xenical går ju på högkostnadsskyddet så det blir inte så dyrt
fast du.. det händer ju för att DU gör jobbet.. inte på grund av medicinen.. för den gör INGET annat än att hämmar upptaget av fett..
Och du gör ju ett dunderjobb. Ge dig själv lite kredit, du är skitduktig önskar att jag hade den gnistan.. jag gick ju som sagt ner massor av kilon då för fem år sen... sen blev jag (äntligen) gravid... och efter förlossningen la jag på mig kilo efter kilo igen.. jobbig separation, flytt bråk med myndigheter mycket tröstätande och nu sitter jag här igen med ett ruskigt högt BMI
Du är ju den som gör jobbet, pengarna du lägger på Xenical kan du ju lägga på en skön massage till dig själv i stället som belöning.
Sträck på dig och var stolt kvinna (antar att du är kvinna)
ja , jag är kvinna.vd tråkigt med alla dina jobbiheter. Vill du att vi ska peppa varann ? kanske kunde vi då inboxa varann istl.